Gå til innhold

Hvilket legemiddel hjalp deg med svangerskapskvalmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, så jeg er der hvor jeg trenger legemiddel mot kvalmen/oppkastet. 

Har fått utskrevet Afipran av legen, fordi det var det jeg ba om (trodde det var det eneste som fantes), men leser nå at reseptfrie reisesyketabletter med meklozin (Postafen) egentlig er førstevalget. Så tenkte jeg skulle spørre legen om jeg skal test ut det først.

Dere som har tatt legemidler mor kvalme, eventuelt har prøvd ut flere, hva hjalp/hjalp ikke? 

Anonymkode: 306fc...f20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvde Postafen 3 dager uten effekt. Tester nå Afipran. Funker kanskje litt bedre, men fortsatt kvalm som fy. Skal gi det noen dager til. Fikk forresten beskjed om at bruk av Afipran skal begrenses til 5 uker i flg. nye retningslinjer.

Anonymkode: 8818c...d66

Skrevet

Jeg fikk afipran. Hadde da kasta opp i 3mnd å det var en lettelse å få afipran. Det hjalp masse men tok ikke alt. Man kan ikke regne med å bli helt kurert når man er så ille berørt av svangerskapskvalme. Man er jo helt satt ut i hele systemet når man kommer dit at man må ha legemidler for kvalmen. Reseptfrie legemidler hjelper aldri på store kroppslige problemer. Det kan være at afipran vil hjelpe litt mer etterhvert. Jeg håper det for din del❤️ Hvilken uke er du i nå? Jeg er i uke 6 nå å gruer meg villt om dette skal skje igjen å bli likt som forrige gang🥺🥺

Anonymkode: 1b438...cd1

Skrevet

Postafen tok den verste oppkasten, men blei aldri kvitt kvalmen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk afipran. Hadde da kasta opp i 3mnd å det var en lettelse å få afipran. Det hjalp masse men tok ikke alt. Man kan ikke regne med å bli helt kurert når man er så ille berørt av svangerskapskvalme. Man er jo helt satt ut i hele systemet når man kommer dit at man må ha legemidler for kvalmen. Reseptfrie legemidler hjelper aldri på store kroppslige problemer. Det kan være at afipran vil hjelpe litt mer etterhvert. Jeg håper det for din del❤️ Hvilken uke er du i nå? Jeg er i uke 6 nå å gruer meg villt om dette skal skje igjen å bli likt som forrige gang🥺🥺

Anonymkode: 1b438...cd1

Hei, jeg er også i uke 6, og ser med skrekk fram imot uke 9, hvor det liksom skal være på det verste. Kan ikke forstå hvordan det kan bli verre enn dette, men det kan det helt sikkert... Folk blir jo innlagt, liksom. Forrige gang jeg var gravid var jeg veldig kvalm fram til uke 12, men kastet aldri opp. Mulig jeg har fortrengt hvor ille det var, husker jo at det var grusomt, men det er en del år siden nå... Denne gangen kaster jeg opp, og brekker meg av den minste påkjenning og lukt. 

Nå blir det sikkert litt annerledes andre gangen, for man har flere forpliktelser. Forrige gang var jeg barnløs og lå bare i senga hele dagen uten noen krav. Mannen stiller virkelig opp, men jeg kan jo ikke melde meg HELT ut heller :P 

Jeg har ikke prøvd Afipran ennå, for var først hos legen i går. Så tenkte jeg kanskje kunne gi meklozin et forsøk i alle fall. Så har jeg gitt det et forsøk. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prøvde Postafen 3 dager uten effekt. Tester nå Afipran. Funker kanskje litt bedre, men fortsatt kvalm som fy. Skal gi det noen dager til. Fikk forresten beskjed om at bruk av Afipran skal begrenses til 5 uker i flg. nye retningslinjer.

Anonymkode: 8818c...d66

Oi, det fikk ikke jeg noen beskjed om 😕 Skal spørre legen min om det. Ts

Skrevet
mereo skrev (21 minutter siden):

Postafen tok den verste oppkasten, men blei aldri kvitt kvalmen.

Samme her. 

Anonymkode: 086e0...f2c

Skrevet

Jeg fikk først postafen og så afipran. Ingen av de hjalp. Fikk etterhvert zofran, men reagerte dårlig på den. Da jeg ble innlagt fikk jeg largactil og så stemetil. 

Jeg hadde hyperemesis, og det er veldig forskjellig hva som virker. Håper afipran fungerer for deg og masse lykke til med graviditeten 🥰

Skrevet

Postafen gjorde ingenting for meg. Afipran hjalp veldig godt.

Skrevet

Vet ikke hva det heter på norsk.  Heter emedur her vi bor. Trimetobenzamid HCl 200 mg er vel uansett virkestoffet. Hjalp meg veldig. Gjerne i kombinasjon med ingefær tabletter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...