Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjesten
Skrevet

Det er svært sjelden at jeg ikke greier å lese hele boka, men noen bøker er det plent umulig å komme gjennom. Sataniske vers og de andre til Rushdie (riktig stavet?) klarer jeg ikke å lese hele av.

Hvilke bøker har du måttet legge fra deg halvlest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mrs. Dalloway. Den klarte jeg aldri. Ikke halvveis, halvveis i først kap. tenker jeg. Ble sliten, en setning var jo en halv siden før det kom punkum!

Ellers har jeg heller ikke lest ferdig Den engelse pasienten, men det er mer en forglemmelse (altså, jeg reiste bort midt i den boka, og hadde den ikke med meg, og begynte aldri påtigjen da jeg kom tilbake, tror det er på tide, den står jo i hylla....)

Ellers pleier jeg å lese alle bøker flere ganger jeg, langt oftere enn å gi opp. Det der er de to bøkene i bokhylla jeg ikke har lest ferdig. Så er det vel et par tre (ok, kanskje ti?) som jeg har lest en gang, resten har jeg lest flere ganger. (Men flertallet av bøker har jeg likevel bare lest en gang, fordi jeg da jeg gikk på vgs lånte MASSE på boblioteket som bare var få minutter unna skolen, og det er ikke ofte jeg låner samme boka to ganger...)

Skrevet

To ganger har det skjedd at jeg rett og slett ikke maktet å komme meg igjen hele boka! Den første husker jeg med gru enda, selv om det sikkert er 10 år siden. Marens lille ugle! Makan til møl skal man lete lenge etter! Kjenner jeg blir sint bare jeg tenker på den!!!

Den andre er Fuglane, av Tarjei Vesaas! Prøvde å prøvde, men måtte til slutt bare gi opp.. Hamsuns Sult, blir festlig i forhold!

Skrevet

Halvbroren, den kom jeg bare ikke gjennom, kom til side 100, men da orket jeg ikke mer. Syns den var gørr kjedelig......

Skrevet

Don Quijoth (eller hvordan det nå staves) syns jeg var så ubegriperlig kjedelig og full av gjentagelser at jeg tvinget meg gjennom en 3-4 kapitler, men greide ikke mer! Kjempekjedelig!

Skrevet

Halvbroren leste jeg faktisk ferdig... på trass. Alle sa den var så bra, så jeg tvang meg selv til å lese i håp om at det skulle bli bedre. Når jg var ferdig lovet jeg meg selv å aldri lese en enest bok til av denne forfatteren. Jeg har på tvang Beatles (på skolen) og likte slett ikke den heller, så heretter holder jeg meg unna hans bøker.

Skrevet

Kvinner i Natten av Tove Nilsen, leste en 3djedel før jeg fikk nok.

Skrevet
Halvbroren, den kom jeg bare ikke gjennom, kom til side 100, men da orket jeg ikke mer. Syns den var gørr kjedelig......

JA!! Kom aldri gjennom halvbroren jeg heller. Grusom bok

Skrevet

"De som beveger verden" av Ayn Rand. Kapitalismens bibel som mange venner av meg elsker og leser igjen og igjen. Jeg ga opp på side 43, den er veeeeeldig tykk.

Irriterende egentlig, for jeg vil jo egentlig lese den og jeg har lest mye i mitt liv.

Gjest Sesselja ii
Skrevet
To ganger har det skjedd at jeg rett og slett ikke maktet å komme meg igjen hele boka! Den første husker jeg med gru enda, selv om det sikkert er 10 år siden. Marens lille ugle! Makan til møl skal man lete lenge etter! Kjenner jeg blir sint bare jeg tenker på den!!!

Nei! Marens Lille Ugle var jo kjempespennende!

Jeg holder på med Berlinerpoplene av Ragde nå og vurderer hele tiden å legge den fra meg. Og nylig la jeg fra meg Querelle of Brest. Det er andre boken av Genet jeg ikke har klart å fullføre.

Skrevet

Den likte jeg kjempegodt, men smaken er jo forskjellig...

Prøver å komme meg gjennom An-Magritt, men syns den er fryktelig tung.

Glemte å avbestille Bitch av Elisabeth Wurtsel (?), og det er en bok jeg har prøvd å lese flere ganger, men fatter ikke hva det går i. *må gis på loppemarked snart*

Det kjedeligste er å begynne på en bok, og så glemme den. Da er det så tungt å komme i gang igjen, og så er det liksom bortkastet og lese det jeg har lest på nytt. har noen sånne liggende, uten at de er tunge/dårlige egentlig.

Skrevet
Nei! Marens Lille Ugle var jo kjempespennende!

:ler:

Kunne ikke vært mer uenig!

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg er blant dem som elsket Halvbroren, men har en del andre bøker jeg har slitt med og gitt opp. En av dem er Ulysses som har så lange setninger at jeg faller av underveis. En passende ung mann av Wikram Seth har jeg også begynt på flere ganger, og jeg liker veldig godt språket hans, men når jeg på side 150 fremdeles ikke klarer å holde orden på persongalleriet, så gir jeg opp. Indiske slektskrøniker er heavy.

Skrevet (endret)

En passende ung mann slukte jeg :) Og Salman Rushdie har jeg heller ikke hatt problemer med, til tross for enorme persongallerier.

Jeg har derimot ikke klart å fullføre Pesten av Albert Camus (ekkel stemning), og en bok som heter Svart bok av Orhan Pamuk (eller noe slikt, tyrkisk forfatter). Men jeg må innrømme at jeg glatt legger fra meg bøker hvis jeg ikke liker et aspekt ved dem.

Endret av Elphaba
Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Det er svært sjelden at jeg ikke greier å lese hele boka, men noen bøker er det plent umulig å komme gjennom. Sataniske vers og de andre til Rushdie (riktig stavet?) klarer jeg ikke å lese hele av.

Samme her. Sataniske vers og Midnattsbarn har jeg ikke lest mer enn et par kapitler i. Men det er mange år siden, kanskje jeg skulle prøve igjen?

I tillegg er det en lang rekke fantasybøker jeg ikke har klart å lese ferdig. Liker fantasy veldig godt når det er gode bøker, men det er dessverre langt mellom perlene.... :(

Ellers klarte jeg faktisk ikke å lese gjennom John Irvings Sirkusbarn, men det var nok rett og slett fordi jeg var veldig busy da jeg begynte å lese den.

Skrevet

Vanligvis pleier jeg som andre her å fullføre bøker på trass. Men enkelte ganger innser jeg at det kommer til å koste utrolig mye tid og krefter (uten at man har det noe moro en gang) å lese ferdig, og da dropper jeg boka. Livet er for kort, og det finnes for mange superbra uleste bøker som venter, til at jeg orker å lese dem ferdig. Det gjelder blant annet:

James Joyce: Ulysses

(har prøvd fem ganger, det lengste jeg har kommet er til ca 150, og det er ikke særlig langt tatt i betraktning at boka er en ordentlig murstein)

Salman Rushdie: Sataniske vers

(syntes den var skikkelig kjedelig, og ga opp tidlig. Jeg irriterer meg fortsatt litt over det, for den bør jo være interessant etterhvert. Men tror nok ikke jeg kommer til å orke å prøve igjen med det første)

Det er flere, men kommer ikke på fler.

Skrevet

Bakgård av Ari Behn. Sorry Ari, men jeg klarte rett og slett ikke mer av denne boka.

Skrevet

En passende ung mann slukte jeg :)

Jeg også :)

Men har enda ikke kommet gjennom halvbroren som flere her. Kom bare halvveis :murvegg: Grusom bok.

Kom heller aldri gjennom Jan Kjærstad's Forføreren.

Men er veldig glad i krimbøker da, og de blir ikke liggende lenge før de et utlest :)

Skrevet

Ringenes Herre. 500 eller no' sider med miniskrift. Så har jeg 0 interesse av disse "fabelfigurene" og da.

Ser ut til at det går samme veien med "Holy Blood, Holy Grail." Når jeg griper meg i å lese samme setningen 5 ganger så er det på tide å gi opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...