Gå til innhold

Hvorfor skal det være så vanskelig å date kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en biseksuell kvinne i 20-åra som prøver å date kvinner, men opplever det som meget vanskelig! Har tidligere vært aktiv på flere dating apper der jeg har fått match med kvinner, men etter 3-4 meldinger så slutter de e å svare eller svarer minimalt og viser lite interesse. Dette er veldig frustrerende og jeg lurer på om det er flere som opplever dette? 

Anonymkode: 19989...898

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du dater dem jo ikke om du har sendt to meldinger? Spør dem med ut på middag da.

Skrevet

En lesbisk venninne forteller om det samme men det er jo akuratt sånn hetero dating på apper er også 

Anonymkode: 4b91b...4e0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er en biseksuell kvinne i 20-åra som prøver å date kvinner, men opplever det som meget vanskelig! Har tidligere vært aktiv på flere dating apper der jeg har fått match med kvinner, men etter 3-4 meldinger så slutter de e å svare eller svarer minimalt og viser lite interesse. Dette er veldig frustrerende og jeg lurer på om det er flere som opplever dette? 

Nå vet du hvordan det føles å være mann. Sett bort ifra at du er en biseksuell kvinne.

Fra spøk til alvor. Det er vel utvalg og popularitet som gjør at du må skille deg veldig ut for at de skal vise interesse. 

Anonymkode: c9212...7c4

• Liker 4
Skrevet

Jeg har stort sett samme erfaring, men er mann. Har måttet ta en pause ettersom det er så lite givende når de få man kommer i kontakt med ikke gir noen verdens ting av seg selv.

Anonymkode: e2e3c...9e2

• Liker 3
Skrevet
lillevill skrev (11 minutter siden):

Du dater dem jo ikke om du har sendt to meldinger? Spør dem med ut på middag da.

Vanskelig å be de ut på middag når det er lite respons.

Men kan relatere til TS, opplever stadig det samme, har nærmest gitt opp på dating.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå vet du hvordan det føles å være mann. Sett bort ifra at du er en biseksuell kvinne.

Fra spøk til alvor. Det er vel utvalg og popularitet som gjør at du må skille deg veldig ut for at de skal vise interesse. 

Eh det er akuratt sånn det er å være hetero kvinne også. Ikke syt det er ikke noe ekstra synd på menn 

• Liker 2
Skrevet

Du er kvinne og vet ikke at ditt eget kjønn har høye krav?

Anonymkode: 699b4...c7b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eh det er akuratt sånn det er å være hetero kvinne også. Ikke syt det er ikke noe ekstra synd på menn 

Heterofile kvinner på datingapper har en helt annen opplevelse enn heterofile menn. Menn sveiper i mye større grad til høyre. Kvinner er mye mer selektive, som gjør tinderopplevelsen til den gjennomsnittlige mann veldig kjedelig. De fleste kvinner konkurrerer seg imellom om topp 10% av menn. Så med mindre du er en svært attraktiv fyr, eller dame er opplevelsen din sannsynligvis nokså kjip. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Heterofile kvinner på datingapper har en helt annen opplevelse enn heterofile menn. Menn sveiper i mye større grad til høyre. Kvinner er mye mer selektive, som gjør tinderopplevelsen til den gjennomsnittlige mann veldig kjedelig. De fleste kvinner konkurrerer seg imellom om topp 10% av menn. Så med mindre du er en svært attraktiv fyr, eller dame er opplevelsen din sannsynligvis nokså kjip. 

Blablablabla det er ikke det tråden handler om men 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

fått match, men etter 3-4 meldinger så slutter de e å svare eller svarer minimalt og viser lite interesse.

Det gjelder også hetero kvinner at menn slutter å svare 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Blablablabla det er ikke det tråden handler om men 

Det gjelder også hetero kvinner at menn slutter å svare 

Jo, hvorfor det er vanskelig å date damer er akkurat det jeg svarte på. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jo, hvorfor det er vanskelig å date damer er akkurat det jeg svarte på. 

Det du skrev om var ikke noe svar på det. Det er dessuten ikke sant heller så 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror kvinner har høyere krav fra et evolusjonært ståsted - men det har jo også menn! 

Når mange menn snakker om at det er vanskelig å date kvinner er det fordi de implisitt snakker om pene kvinner. De mindre pene kvinnene er like enkle å date som de alltid har vært. Når noen vil ha deg kommer du til et dekket bord. Les: Når du dater nedover. Dater du oppover må du begynne å jobbe for tingene. Forskjellen fra dagens og gårsdagens datingkultur er vel kanskje at de likeverdige partnerne også er vanskelige. 

If you want a happy life, marry an ugly wife. Kanskje jeg er en kjekk mann som har denne erfaringen, men velger en kjekk mann en dame midt på treet kan han omtrent brenne ned huset hennes uten at hun reagerer. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Slutt bare slutt! Må dere syte så forbanna mye hele tiden :) Du vet at det finnes andre datingplatformer en Tinder, allikevel skal du inn der og få det 100 slag på trynet, så inn her og syte! Vet du hva man kaller slikt ? Patetisk! Og ja for en kvinne som er litt attraktiv kan hun få seg flere ligg en deg på tinder, når det gjelder seriøse dater for seriøse forhold? Hun er akkurat likestilt med deg. Faktisk mye verre. Hun må spa seg igjennom et lass av møkk for å så finne ut at det var ikke noe "nål" i høystakken allikevel. Den jobben slipper du :)  Så slutt å syte. 

Skrevet
Teethgrinding skrev (31 minutter siden):

Jeg tror kvinner har høyere krav fra et evolusjonært ståsted - men det har jo også menn! 

Når mange menn snakker om at det er vanskelig å date kvinner er det fordi de implisitt snakker om pene kvinner. De mindre pene kvinnene er like enkle å date som de alltid har vært. Når noen vil ha deg kommer du til et dekket bord. Les: Når du dater nedover. Dater du oppover må du begynne å jobbe for tingene. Forskjellen fra dagens og gårsdagens datingkultur er vel kanskje at de likeverdige partnerne også er vanskelige. 

If you want a happy life, marry an ugly wife. Kanskje jeg er en kjekk mann som har denne erfaringen, men velger en kjekk mann en dame midt på treet kan han omtrent brenne ned huset hennes uten at hun reagerer. 

Oh God have mercy.... Hvor sum og kvinnenedsettende går det an å bli? 

Kvinner som er mindre pene har akuratt de samme kravene til god personlighet, gode holdninger, osv som mer pene kvinner har. Bare fordi man ikke er en tier betyr det ikke at man tar til takke med en drittmann som gjør minimum for deg 

Skrevet

Hvor DUM skal det stå! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det du skrev om var ikke noe svar på det. Det er dessuten ikke sant heller så 

Ok, dette er bare ignorant og feil. 

Du som dame vet ikke hvordan det er å date damer. Jeg skrev grunner til at det nettopp er vanskelig å date damer. Valgmuligheter, seleksjon, krav osv. Men dette vet du sikkert bedre, som ikke er i denne situasjonen🙈 Bare behold øyelappene på. 

Skrevet
Antiviruset skrev (32 minutter siden):

Slutt bare slutt! Må dere syte så forbanna mye hele tiden :) Du vet at det finnes andre datingplatformer en Tinder, allikevel skal du inn der og få det 100 slag på trynet, så inn her og syte! Vet du hva man kaller slikt ? Patetisk! Og ja for en kvinne som er litt attraktiv kan hun få seg flere ligg en deg på tinder, når det gjelder seriøse dater for seriøse forhold? Hun er akkurat likestilt med deg. Faktisk mye verre. Hun må spa seg igjennom et lass av møkk for å så finne ut at det var ikke noe "nål" i høystakken allikevel. Den jobben slipper du :)  Så slutt å syte. 

Vil nok påstå at det er enklere å "spa seg gjennom møkk" enn å ikke ha et utvalg og velge mellom. 

Jeg syter ikke. Jeg påpeker fakta. Om du tar en middels dame har hun fortsatt flere å velge mellom enn en middels mann. 

Personlig klager jeg ikke. Jeg trekker kun frem en observasjon. Kan en ikke bare anerkjenne det🤷‍♂️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok, dette er bare ignorant og feil. 

Du som dame vet ikke hvordan det er å date damer. Jeg skrev grunner til at det nettopp er vanskelig å date damer. Valgmuligheter, seleksjon, krav osv. Men dette vet du sikkert bedre, som ikke er i denne situasjonen🙈 Bare behold øyelappene på. 

Jeg snakker om at det er akuratt det samme for heterofile damer som dater menn. Men du klarer tydeligvis ikke å holde deg til poenget fordi du blir blind av å sutre om hvor synd det er på menn som dater damer 

Skrevet

Dette var nok veldig givende svar for en kvinne som dater kvinner. En kjønnskamp mellom heterofile menn og kvinner om hvem som har det verst 🙄 Akkurat som at det ikke finnes hundrevis av tråder her inne allerede hvor dere kan diskutere det. 

Anonymkode: 8b88b...8b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...