Gå til innhold

Mamma ringte meg men feil nummer vistes på min mobil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mobilen min ringte i sted og det var et norsk nummer som jeg ikke hadde lagret så jeg svarte ikke. Tenkte at det var telefonselger. Like etter fikk jeg SMS fra samme nummer, tekstmeldingen virket ikke som om den kom fra en telefonselger så jeg tenkte bare at noen hadde feil nummer. Fortsatte med middagen, og tenkte å evt. svare kort at de har feil nummer etter at jeg hadde fått spist og sånn. Men før det ringte mobilen på nytt, denne gangen stod det mamma i displayet. Hun lurte på hvorfor jeg ikke hadde svart da hun ringte i sted og hvorfor jeg ikke svarte på tekstmeldingen hennes. Jeg skjønte først ingenting for da jeg søkte opp nummeret som hadde ringt meg og som jeg fikk tekstmeldingen fra så kom det opp et navn og en adresse et helt annet sted i landet enn der mamma og jeg bor. Men mamma insisterer på at det var hun som sendte den meldingen til meg.

Hvordan kan det skje at feil nummer vises på min mobil? Både mamma og jeg har Iphone. Hun har lest om at eldre ofte blir svindlet på mobilen, så hun er veldig engstelig nå og er overbevist om at hackere har kommet seg inn på mobilen hennes. Jeg prøver å si at det kanskje skjedde en feil hos Telenor, men jeg har virkelig ikke peiling på hvorfor dette skjedde. Er det noen som kan forklare dette og kanskje berolige oss? 

Anonymkode: 5898f...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feilkobling i telefonsentralen? Teknisk feil av noe slag på telenettet?

Anonymkode: 7f9c1...9bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nummeret som ringte det samme nr som din mor, bare at det startet på 47 og manglet de 2 siste sifrene som din mor har? 

Dvs om hun har 11223344 så har dette nr 47112233?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kalini skrev (1 minutt siden):

Kanskje hun har tvilling-kort/simkort? mange har det via jobb. da kan det komme opp et annet nr. 

Nei, hun har ikke noe så avansert. Hun er pensjonert for lengst, så ikke noe jobbmobil. 

LilleTrill skrev (2 minutter siden):

Hadde nummeret som ringte det samme nr som din mor, bare at det startet på 47 og manglet de 2 siste sifrene som din mor har? 

Dvs om hun har 11223344 så har dette nr 47112233?

Nei, nummeret var helt annerledes. Ingen like siffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ha lagret et annet nummer på din mor? 

Slik at på mobilen din er det flere nummer lagret på henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 17.16):

tekstmeldingen virket ikke som om den kom fra en telefonselger

Er du sikker på at du og din mor snakker om samme sms? Virker veldig rart at du ikke fanger opp at innholdet i en melding er fra din mor.

Se over meldingene dine. Har du flere, og da en annen som kommer fra din mor omtrent samtidig? Og kan det hende at din mor har ringt samtidig som det andre nummeret ringte, og at du dermed ikke har hørt hennes ringing, kun den andre?

Du kan jo sperre det andre nummeret, så kan din mor ringe deg. Hvis hun kommer igjennom, så er det ikke hennes nummer som du ser i anrop og på sms.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stan skrev (1 time siden):

Kan du ha lagret et annet nummer på din mor? 

Slik at på mobilen din er det flere nummer lagret på henne. 

Nei, hun bar bare ett nummer. Og uansett så hadde jeg ikke lagret det fremmede nummeret. Jeg har aldri før hørt navnet på den som står på 1881 som eier av telefonnummeret. 

nomore82 skrev (1 time siden):

Og hva skjer om du sender melding til nummeret?

Jeg har ikke turt å ringe eller sende melding til nummeret. Er redd for at det er sånn svindel der det plutselig koster meg mange tusen å ringe tilbake. 

MorTil2 skrev (1 time siden):

Er du sikker på at du og din mor snakker om samme sms? Virker veldig rart at du ikke fanger opp at innholdet i en melding er fra din mor.

Ja, det er samme SMS. Var ingen andre som ringte eller sendte meg SMS i det tidsrommet. Meldingen var kort, av typen "husk å kjøpe melk og brød", så jeg tenkte at det bare var en feilsendt melding. 

Når mamma ringer meg nå virker alt som normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke turt å ringe eller sende melding til nummeret. Er redd for at det er sånn svindel der det plutselig koster meg mange tusen å ringe tilbake. 

Dersom det er et vanlig 8 siffers telefonnummer som ikke begynner på 8 så går det helt fint å sende SMS uten å risikere stor kostnad.

Men hvilken operatør har dere?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...