Gå til innhold

Hvor lenge hjemme fra bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig usikker her. 4 åringen fikk feber på søndag og var veldig dårlig, en del hoste. Feber mandag, men mindre.

I dag har han ikke feber, men hoster til han brekker seg og virker tett. Ikke spesielt snørrete. Spiser også MYE mindre enn han pleier (bare litt frukt og noen kjeks) men drikker nok og i ok form. Men klager av og til noe over vondt i magen.  Og absolutt sårere/slappere enn vanlig.

Vet at jobben trenger meg tilbake, men tenker selv at han trenger en ekstra dag på å komme seg helt for aktiv bhg hverdag. Om jeg holder han hjemme i morgen blir det på fjerde dagen, føles litt mye😅Han har jo absolutt blitt bedre fra søndag/mandag. 

Tenker jeg «rett» mtp å holde han hjemne i morgen eller ville dere sendt deres i bhg? (Har tatt koronatest hjemme, den var negativ)

Anonymkode: 268bf...911

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde holdt hjemme. 

Anonymkode: 7adb5...a84

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Veldig usikker her. 4 åringen fikk feber på søndag og var veldig dårlig, en del hoste. Feber mandag, men mindre.

I dag har han ikke feber, men hoster til han brekker seg og virker tett. Ikke spesielt snørrete. Spiser også MYE mindre enn han pleier (bare litt frukt og noen kjeks) men drikker nok og i ok form. Men klager av og til noe over vondt i magen.  Og absolutt sårere/slappere enn vanlig.

Vet at jobben trenger meg tilbake, men tenker selv at han trenger en ekstra dag på å komme seg helt for aktiv bhg hverdag. Om jeg holder han hjemme i morgen blir det på fjerde dagen, føles litt mye😅Han har jo absolutt blitt bedre fra søndag/mandag. 

Tenker jeg «rett» mtp å holde han hjemne i morgen eller ville dere sendt deres i bhg? (Har tatt koronatest hjemme, den var negativ)

Vi er på andre uka nå. Ikke veldig syk, men har vært i samme gate som din, men kan umulig være behagelig å holde tempoet i bhg med den formen... 

Anonymkode: 9a9ea...46d

Skrevet

Best å bare holde hjemme så barnet kan bli ordentlig frisk

Anonymkode: 6662a...a52

• Liker 2
Skrevet

Absolutt holdt han hjemme.

Anonymkode: d8f81...9c9

• Liker 2
Skrevet

Er det korona?

Anonymkode: f543b...6ec

Skrevet

Ville holdt barnet hjemme. Er han slappere enn vanlig hjemme, så vil en dag i barnehagen være lite behagelig. Bedre å gi barnet mulighet til å komme seg før det får hverdagen rett i fleisen igjen. 

Anonymkode: bdaa5...a16

• Liker 5
Skrevet

Hadde holdt han hjemme både torsdag og fredag.

Anonymkode: ea6b9...62d

• Liker 4
Skrevet

Holst hjemme så klart. Allmenntilstanden er ikke bra nok. Familie foran jobb. 

Er ikke jobben som takker deg for innsatsen når du eller barnet er for sykt. Hadde de satt inn en vikar hadde jobben ikke brydd som om du er borte. 

Anonymkode: 2e1ae...9ef

• Liker 7
Skrevet

Vår snart fireåring hadde første dag i dag etter sju ukedager hjemme. Han var også verst de første to-tre dagene, men absolutt for sliten til bhg.

Heldigvis har jeg hatt noen dager med fri og kveldsvakt i turnus, og samboer har tatt noen dager hjemme, så det ble ikke så mye fravær fra jobb på hver av oss. Men skjønner frustrasjonen din 🙈

Anonymkode: 025c0...6c2

Skrevet

Jeg hadde holdt barnet hjemme. Jeg holdt barnet mitt hjemme en ekstra dag etter 1 uke med hoste og feber. 3 siste dagene uten feber. Følte at hun trengte å hente seg litt inn igjen. 

Skrevet

Hadde holdt han hjemme resten av uka jeg

Anonymkode: cf5d1...12e

• Liker 2
Skrevet

Hadde også holdt hjemme i morgen, kanskje fredag også om formen ikke er helt bra i morgen. Både for barnets skyld, men også fordi du risikerer en ny runde om ungen sendes tilbake før han har kommet seg helt. Skjønner det er kjedelig med tanke på jobb, men du må bare prøve å ikke la det påvirke deg. Du har barn, barnet er sykt, det er ikke som om du skulker 🙂

Anonymkode: 4fac2...b2d

• Liker 2
Skrevet

Ut fra hva du beskriver hadde jeg definitivt holdt ham hjemme. Det er noe helt annet å være i "grei" form hjemme og å fungere i barnehagetempo med hoste til du brekker deg, lite matinntak og slapp.... Snakker både som mor og barnehageansatt nå... Ville også vært i tvil om han var klar for barnehage på fredag med mindre formen i morgen stiger veldig!

• Liker 4
Skrevet

Tusen takk for svar alle! Veldig godt å høre at dere tenker jeg gjør rett, kjenner nok veldig på det ifht jobb. Men han blir hjemme i morra❤️

• Liker 1
Skrevet

Det beste er jo at pappaen også er hjemme. Ikke riktig overfor arbeidsgiver at bare du tar omsorgsdager. 

Anonymkode: 183ea...ea5

• Liker 1
Skrevet

Hold han hjemme selvsagt! Et barn som hoster til han brekker seg og knapt spiser har ingenting i bhg å gjøre. 

Til sammenligning har 2-åringen min vært hjemme siden torsdag forrige uke 😛 Det er superkjedelig med sykt barn og jobben trenger meg og - men syk er syk 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: c6504...896

Skrevet

Hadde tatt en test på test stasjon også.. Mitt barn testa negativt på hurtigtest og positivt på pcr..

Anonymkode: 3af27...0c0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du holder selvfølgelig barnet hjemme! Barna kommer før jobben!! Barnet er tydligvis sykt! Og selv om barnet skal være feberfri i 24timer skal det også være i fin form før de skal i bhg igjen! Tungt for han i bhg og når han er som du sier no og i tilegg vil han smitte mange andre.. Lov å tenke litt.. 

Anonymkode: 447ec...561

Skrevet

Altså... Han hoster til han brekker seg, er tett, spiser dårlig,  har vondt i magen og er slapp.  Er ikke noe å lure på engang.  Gutten er ikke frisk og har ingenting i barnehagen å gjøre

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...