Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en by og hver eneste gang jeg går forbi et vindu på gateplan i nabolaget ser jeg en gamer i 30-årene sitte å spille. Spiller ingen rolle om det er sent på kveld, midnatt og morgen. Så og si hver gang jeg går forbi sitter han der. 
Bør jeg sende bekymringsmelding til myndighetene? Synes dette ser trist og betenkelig ut. Han kan da umulig ha det bra?

Anonymkode: 1f820...9e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stopp og nærmest stalke denne personen, og la vedkommende få lov til å leve sitt liv uten at du blander deg inn. 

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bor i en by og hver eneste gang jeg går forbi et vindu på gateplan i nabolaget ser jeg en gamer i 30-årene sitte å spille. Spiller ingen rolle om det er sent på kveld, midnatt og morgen. Så og si hver gang jeg går forbi sitter han der. 
Bør jeg sende bekymringsmelding til myndighetene? Synes dette ser trist og betenkelig ut. Han kan da umulig ha det bra?

Skikkelig bra at du er en person som bryr deg :) Hvis det føles riktig for deg - gjør det. Flere skulle vært som deg!

Skrevet

jeg tenker at du burde la fyren være i fred..

Skal folk sende bekymringsmeldinger på deg fordi du går ut?

• Liker 7
Skrevet

Kan jo hende han er i sitt ess når han sitter der å gamer? Hvorfor er det en bekymring at noen lever sitt liv på et annen måte enn din?

• Liker 7
Skrevet

Sikker på at han  gamer? Ser du skjermen? 
Jeg kan glatt sitte foran pcen store deler av dagen. Litt av tiden spiller jeg riktig nok. Men jeg gjør også skolearbeid, ser tv-serier, snakker med venner, leser ting jeg må lese etc. 

Anonymkode: 1fe3a...f79

• Liker 2
Skrevet
sportsidiot skrev (40 minutter siden):

Skikkelig bra at du er en person som bryr deg :) Hvis det føles riktig for deg - gjør det. Flere skulle vært som deg!

absolutt ikke.

Anonymkode: 44b5a...35c

• Liker 5
Skrevet

Kanskje han er en programmerer som jobber hjemmefra, som på fritiden liker å game? Pass dine egne saker. 

• Liker 7
Skrevet
sportsidiot skrev (42 minutter siden):

Dette er ikke å bry seg, men å blande seg. 

Heldigvis er ikke flere som ts . For et helvete det skulle bli om alle skulle blande seg i andre sine saker og sende bekymringsmelding over en lav sko, så fort noen lever livet sitt litt annerledes enn deg. Hadde blitt helvete på jord om flere var som ts.

• Liker 8
Skrevet
drue skrev (1 minutt siden):

Kanskje han er en programmerer som jobber hjemmefra, som på fritiden liker å game? Pass dine egne saker. 

Eller nettstudent. Eller noe helt annet. 

Og om han så gamer døgnet rundt, kanskje han er norges eller verdens mester i ett eller annet.

Skrevet

Tenk om han filmer og legger ut det han gamer, og tjener penger på det via kanal på YouTube, altså at han har det som inntekt? 

Det er i alle fall ikke noe du skal legge deg opp i. Hva skulle myndighetene si?

"Du bruker for mye tid foran dataskjermen. Men vent litt.... det er det jo ingen lover mot! Ok, keep calm and carry on!"

• Liker 1
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (Akkurat nå):

Dette er ikke å bry seg, men å blande seg. 

Heldigvis er ikke flere som ts . For et helvete det skulle bli om alle skulle blande seg i andre sine saker og sende bekymringsmelding over en lav sko, så fort noen lever livet sitt litt annerledes enn deg. Hadde blitt helvete på jord om flere var som ts.

Jeg tror jeg skal sende bekymringsmelding på alle som går toppturer! Det kan da umulig være sunt å gjøre det flere ganger i uka. Jeg ville jo aldri gjort det, så da må det jo være bekymringsverdig.

*er veldig ironisk*

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker at du skal passe dine saker TS. For alt du vet er han fulltids gamer og tjener et par millioner i året.

Anonymkode: c003d...1d2

Skrevet

Kanskje han er kronisk syk og ikke kan dra på fotballtrening og jobb så han jobber hjemmefra og er sosial med venner over nett? Ikke noe galt med det

Anonymkode: f53e2...56f

Skrevet

Sende bekymringsmelding hvor? Hvilken etat? Mora hans? NAV? PST? CIA? DDE? Spøk til side. Jeg synes generelt det er fint at noen bryr seg. Det er oftere et problem av ingen bryr seg enn at for mange gjør det. Hva som er rett måte aner jeg ikke. Omtanke og å bry seg er ikke det samme som å blande seg inn og kreve endringer. Noe annet. Legge en lapp i postkassa om at Jesus inviterer til gudstjeneste søndag kl 10 eller når det pleier å være?

Anonymkode: 9a691...d7b

Skrevet

Hjelp for en angiverstat dette er blitt... Hva skal myndighetene gjøre med dette? "Hei, vi har fått varsel på at du gamer mye, så nå må vi gripe inn".

Gjelder dette de som bare sitter og ser på TV også? Eller henger på KG?

Anonymkode: 09248...6ac

Skrevet

Haha da burde naboene sende bekymringsmelding på meg og, jeg sitter nemlig forran pcen og jobber ca 9 timer hver dag, gjerne på kveldstid. Sitter rett ved vinduet også så jeg er lett å se her jeg sitter med nesa i skjermen hver bidige dag!

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke du skal bry deg noe her. Det er tross alt ikke forbudt å game på PC'en, ei heller er det spesielt uvanlig. 

Anonymkode: ab84c...0dc

Skrevet

Ja, ja, gjør nå endelig det det. Send bekymringsmelding om gaming til alle døgnets tider til myndighetene. Legg gjerne ut en kopi av svaret du får her.

Anonymkode: b7314...c3b

• Liker 1
Skrevet

Jajaja. Får jeg bare slutte å bry meg om mennesker og drite i han. 🙄

Han gamet. Han sitter halveis med ryggen til mot vinduet. Noe skytespill. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...