AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #1 Skrevet 10. november 2021 Etter å ha hengt på singelforumet en periode så ser jeg at veldig mange spørsmål går på ca det samme temaet. Og jeg skjønner det godt. Jeg stiller meg selv det samme spørsmålet gang på gang etter å ha datet/møtt nye fyrer. Uten at jeg selv kan finne noe svar. Hvorfor blir han så stille etter noen dater? Er han fortsatt interessert i meg? Skal jeg dumpe han? Skal jeg gi han en sjanse til? Hvorfor vil han ikke møte meg? Hvorfor åpner han ikke meldingene mine før etter x antall timer? Skal jeg sende melding? Skal jeg ikke sende melding? Hva skal jeg skrive? Hva er det som gjør oss (damer, da jeg antar vi er flest damer her) så usikre på hvor vi har daten vår hen? Hvorfor blir mange av oss så usikre når han vi dater endrer oppførsel og brått blir tydelig mye mer avmålt og stille? Hvorfor leter vi etter grunner til at han har skygget banen, som likevel gjør at vi fortsatt kan tro at han er interessert? Hvorfor henger noen fast ved han og venter og venter? Hvorfor tolker vi ihjel det minste livstegn fra han, for å prøve å få svar på om han er interessert eller ikke? Hvorfor gir noen daten the benefit of the doubt? Anonymkode: 10454...7e8 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #3 Skrevet 10. november 2021 TS her. Spørsmålene var ment som generell debatt rundt temaet. Jeg spør ikke om egen situasjon. Det er forøvrig ingen dating i livet mitt nå. Anonymkode: 10454...7e8 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #4 Skrevet 10. november 2021 Det er jo ofte et mønster. Tror flere kunne ha godt av å bruke litt tid på å studere kjønnsforskjeller, og forskjellen i måten vi kommuniserer på. Alt fra å lese om Mars og Venus, til å høre på Sissel Gran og Catrin Sagen. Anonymkode: 2be69...bf9 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #5 Skrevet 10. november 2021 KjøttOPP skrev (34 minutter siden): Så. Mange. Spørsmål. 😄 Anonymkode: 29e23...1a7
Kaur Skrevet 10. november 2021 #6 Skrevet 10. november 2021 Kommunikasjon is Key. Lurer man så spør rett ut. Vil man møtes så spør rett ut. Livet blir så mye enklere da enn å gruble og analysere! 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #7 Skrevet 10. november 2021 Man henger seg opp når man er forelsket, og mannen gir blandede signaler så man føler seg forvirret og blir hektet, i det man tror de ikke er interessert smeller det inn en meld om hvor mye de savner deg og hvor spesiell du er. Så tenker man kanskje han liker meg men er redd for forpliktelse. Så opplever man dette mange nok ganger, og klok av skade begynner man å brutalt avvise slike menn ved det minste tegn til vinglepetter og man lurer aldri igjen. Er min personlige erfaring. Anonymkode: b7851...578 7
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #8 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man henger seg opp når man er forelsket, og mannen gir blandede signaler så man føler seg forvirret og blir hektet, i det man tror de ikke er interessert smeller det inn en meld om hvor mye de savner deg og hvor spesiell du er. Så tenker man kanskje han liker meg men er redd for forpliktelse. Så opplever man dette mange nok ganger, og klok av skade begynner man å brutalt avvise slike menn ved det minste tegn til vinglepetter og man lurer aldri igjen. Er min personlige erfaring. Anonymkode: b7851...578 Drittunger som leser "The Game". Anonymkode: 29e23...1a7 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #9 Skrevet 10. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Drittunger som leser "The Game". Anonymkode: 29e23...1a7 Samtlige har vært i 30-årene. Men drittunger - jepp 😄 Anonymkode: b7851...578
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #10 Skrevet 10. november 2021 Ja, veldig vant til å tenke på alle disse spørsmålene og overanalysere alt, som kvinne. Har også øvd meg på å se mer innover og unngå å bli så opphengt i analyse og tolkning etc... heller kjenne etter på hvordan jeg har det med ulike situasjoner og hvordan jeg kan slutte å bruke så mye energi på det jeg uansett ikke kan gjøre noe med. Hvis jeg er usikker på noen påvirkes også hvordan jeg samhandler med den andre, det har jeg også øvd meg på å slutte med. Anonymkode: dd54c...985
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #11 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Samtlige har vært i 30-årene. Men drittunger - jepp 😄 Anonymkode: b7851...578 The game er fra 90 årene, poenget mitt at menn har hold på slik i alle år uansett alder. Anonymkode: 29e23...1a7 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #12 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): The game er fra 90 årene, poenget mitt at menn har hold på slik i alle år uansett alder. Anonymkode: 29e23...1a7 Poenget mitt er at hvis menn har holdt på slik i alle år, så er det vel like mye kvinnens manglende forståelse for den mannlige hjerne som noe annet? Oftest driver han ikke med spill, men er seriøst vinglete, og vet ikke hva han vil. I tillegg til å internalisere grublingen, og bli stille i prosessen. Han er tunet for praktisk problemløsing, og ikke håndtering av mellommenneskelige relasjoner. Anonymkode: 2be69...bf9
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #13 Skrevet 10. november 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Poenget mitt er at hvis menn har holdt på slik i alle år, så er det vel like mye kvinnens manglende forståelse for den mannlige hjerne som noe annet? Oftest driver han ikke med spill, men er seriøst vinglete, og vet ikke hva han vil. I tillegg til å internalisere grublingen, og bli stille i prosessen. Han er tunet for praktisk problemløsing, og ikke håndtering av mellommenneskelige relasjoner. Anonymkode: 2be69...bf9 Er ikke noe i mannens hjerne som gjør at menn vingler mer enn damer, så hva slags forståelse skulle det vært? Begge kjønn kan vingle, men menn er ofte mer utspekulerte da de holder kvinner på gress med falske løfter og manipulering for sex Anonymkode: b7851...578 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #14 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): men menn er ofte mer utspekulerte da de holder kvinner på gress med falske løfter og manipulering for sex Nå skifter du helt tema. Å bli stille etter date, er ikke det samme som falske løfter og manipulering. Anonymkode: 2be69...bf9
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #15 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): men menn er ofte mer utspekulerte da de holder kvinner på gress med falske løfter og manipulering for sex Anonymkode: b7851...578 Ja,dessverre. Anonymkode: 29e23...1a7 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #16 Skrevet 10. november 2021 59 minutter siden, AnonymBruker said: Nå skifter du helt tema. Å bli stille etter date, er ikke det samme som falske løfter og manipulering. Anonymkode: 2be69...bf9 Du sa menn sine hjerner skiller seg ut fordi de vingler, da sa jeg at det ikke er noe biologisk forskjell som gjør at menn vingler mer enn kvinner, men forskjellen er at kvinner stort sett vingler fordi de er usikre på hva de føler mens menn vingler med en agenda om å holde kvinnen på gress for sex Anonymkode: b7851...578 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #17 Skrevet 10. november 2021 Gjelder ikke bare damer. Jeg (kvinne) har flere kompiser som opplever slikt gang på gang, og de skjønner virkelig ikke tegninga når ei dame zoomer dem ut. "Men hun sier jo at hun er interessert, men bare at hun ikke har tid akkurat nå?" EH NEI, det der er bare en måte å si at hun er ferdig med deg, kjære deg... Anonymkode: 367c6...599 1
MacadamiaNut Skrevet 11. november 2021 #18 Skrevet 11. november 2021 Jeg tror det er vanligere for menn enn for kvinner å ha flere muligheter tilgjengelig, for å sikre seg. Dette kan dessverre føre til at energien som skulle ha gått til én potensiell date, fort kan gå til flere. De har jo fullt lov å gjøre det, men man kanskje stille spørsmål om moralsk standpunkt. Eller prøve å se det fra menns side, for jeg tror neppe du finner en mann som (iallefall i starten) ikke driver på sånn. Derfor tror jeg at det er viktig å være litt på i begynnelsen hvis man er intr i en mann. Still små krav og legg merke til om det er ord eller handling, så siler du enklere ut de du ikke vil kaste bort tiden på. Ja, man kan faktisk kreve å bli behandlet med respekt av fremmede også, men bare du selv kan og må bestemme hva du skal finne deg i og ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #19 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): men forskjellen er at kvinner stort sett vingler fordi de er usikre på hva de føler mens menn vingler med en agenda om å holde kvinnen på gress for sex Skulle du egentlig skrive "stort sett" der også, men tok deg i det? Og ja, vingling med en agenda, er det samme som manipulasjon, men når vet du hva den andre føler, og vil ikke begge eksemplene resultere i at noen holdes på gress? Anonymkode: 2be69...bf9
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #20 Skrevet 11. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Skulle du egentlig skrive "stort sett" der også, men tok deg i det? Og ja, vingling med en agenda, er det samme som manipulasjon, men når vet du hva den andre føler, og vil ikke begge eksemplene resultere i at noen holdes på gress? Anonymkode: 2be69...bf9 Jo, begge tilfeller fører til at noen holdes på gress. Men kvinner flest får mindre utnytte av det da de ikke ønsker å ligge med en utvalgt gjeng med forelska menn som de ikke er interessert i. Menn kan derimot ligge med en utvalgt gjeng forelska damer som de ikke er interessert i, og har derfor nytteverdi av at de holdes på gress. Kvinner kan dog også være skyldige i å holde menn på gress for å få oppmerksomhet. Jeg for min del blir kjempestressa når menn jeg ikke er interessert i svever rundt meg og blir lettet når de forsvinner, så aldri forstått behovet for å ha noen på gress. Heller aldri vinglet når jeg liker noen, når jeg liker noen vet både han og jeg det. Vinglepettere av begge kjønn er bare irriterende og kaster bort tiden til andre. Anonymkode: b7851...578 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå