Gå til innhold

Ansettelse og lønn; kan de kreve å få se andre tilbud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man får et jobbtilbud og ønsker å forhandle lønn og man sier man har fått et høyere tilbud en annen plass, kan de kreve å få se dette på noe vis? Eller holder det at man sier det?

Hvis man får tilbud, hvor lang tid er rimelig å få på å bestemme seg?

Har søkt 6 jobber og 2 av dem er utrolig interessante. Har vært på intervju på to stk jeg gjerne kunne jobbet i men kun anser som et springbrett videre. Er likevel villig til å takke ja til en av de så lenge lønna er høy nok da jeg er ekstremt lei av jobben jeg har nå og kjenner jeg ikke ønsker å vente mye lengre.. Fristen på de 2 andre som jeg egentlig ønsker meg er i slutten av måneden så jeg rekker jo ikke starte på den prosessen engang før de første skal avgjøres.

Anonymkode: 168bf...278

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kreve det kan de ikke, men de kan spør. De må forholde seg til det du sier når det kommer til tilbud.

Skrevet

De kan vel ikke kreve noen ting, men dersom de spør om å få se tilbudet og du ikke vil vise det fram så vil de jo tro at du bløffer. Men personlig så har jeg aldri vært borti at man spør om «bevis» på er annet tilbud, det er jo så enkelt som at dersom den som får tilbud om stillingen sier de har fått tilbud om en stilling med x i lønn, og spør om vi kan matche, så velger vi jo om vi kan eller ønsker å gjøre det, eller ikke. 

Anonymkode: d0255...c50

• Liker 1
Skrevet

Har aldri opplevd at noen har krevd bevis på at jeg snakker sant i en slik setting. 

Anonymkode: 9d274...de7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De kan vel ikke kreve noen ting, men dersom de spør om å få se tilbudet og du ikke vil vise det fram så vil de jo tro at du bløffer. Men personlig så har jeg aldri vært borti at man spør om «bevis» på er annet tilbud, det er jo så enkelt som at dersom den som får tilbud om stillingen sier de har fått tilbud om en stilling med x i lønn, og spør om vi kan matche, så velger vi jo om vi kan eller ønsker å gjøre det, eller ikke. 

Anonymkode: d0255...c50

Tja, mtp at de selv ikke ønsker å oppgi lønnsnivået til sine ansatte i intervju så er det rett og rimelig å ikke ønske å dele konkurrentenes betingelser med dem uten at det trenger å bety at man bløffer. 

Takker for svar alle sammen!

Anonymkode: 168bf...278

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...