Gå til innhold

Dose tre av Pfizer - bivirkninger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Men hva gjør du når det kommer krav om tredje dose for å beholde grønt vaksinepass? Det er jo snakk om at det skal bli obligatorisk for å gå på kino, treningssenter, butikker osv. Da har du jo ikke noe annet valg enn å ta tredje dose. 

Anonymkode: c9bdd...560

Du har ett valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonymburker skrev (19 minutter siden):

Da tar du den ikke. Er ikke verdt det.

Hvordan kan du si at det ikke er verdt det? Jeg ble veldig dårlig etter dose to.  Men det var likevel bedre enn å bli dårlig/dø av kovid. Jeg gruer meg til dose tre, siden jeg frykter at jeg blir like dårlig eller verre enn etter dose to. Men jeg kommer til å ta dose tre straks jeg får tilbud om det. Jeg kommer til å ta noen forholdsregler, som at jeg ikke blir alene i huset, slik at det er noen der til å hjelpe meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (44 minutter siden):

Hvordan kan du si at det ikke er verdt det? Jeg ble veldig dårlig etter dose to.  Men det var likevel bedre enn å bli dårlig/dø av kovid. Jeg gruer meg til dose tre, siden jeg frykter at jeg blir like dårlig eller verre enn etter dose to. Men jeg kommer til å ta dose tre straks jeg får tilbud om det. Jeg kommer til å ta noen forholdsregler, som at jeg ikke blir alene i huset, slik at det er noen der til å hjelpe meg.

Hvis du er ung og frisk er risikoen veldig liten for at noe alvorlig skjer hvis du får Covid. Og hvis effekten avtar etter kort tid, h ør lenge skal man fortsette å vaksinere seg?

Fagfolk har også sagt at å gi alle en tredje dose er som om å be om at pandemien skal fortsette.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 14.46):

Flere eldre har dødd hos oss i løpet av 14 dager etter 3. dosen. Usikkert på om det skyldes vaksinen eller naturlig alderdom. Og om det er naturlig så føles jo det litt bortkastet at de måtte forte seg å få tredje dosen 🤷‍♀️

Anonymkode: 7e48e...0bc

Vet du om de har blitt obdusert? Siden de har dødd i så nær tid etter vaksinering? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (54 minutter siden):

Hvor lenge var du dårlig da? De vanlige bivirkningene kan være kraftige nok, men er som regel over etter en liten uke. 
Da hadde ikke jeg heller nølt med å ta en dose 3. 
Vi vet jo heller ikke hvor lenge vaksinene beskytter oss mot alvorlig sykdom, det har vi hele tiden blitt fortalt at de skal gjøre. Om vi skal ta 3. doser som skal beskytte oss mot smitte som kun er virksomme i kort tid er det for oss som har opplevd bivirkninger i lang tid etter vaksinen ikke verdt det. 
Nå er det heldigvis en stund til jeg må ta stilling til dose 3, men håper jo virkelig de klarer å lage mer effektive vaksiner innen den tid. 

https://www.tv2.no/a/14353602/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...