Gå til innhold

Dose tre av Pfizer - bivirkninger?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Callisto83 skrev (På 10.11.2021 den 14.37):

Et nært familiemedlem fikk tredje dose i dag. Kan jo holde deg oppdatert. Vedkommende merket fint lite av de andre dosene. (Det har gått cirka 6 måneder mellom dose 2 og 3, og alle har vært Pfizer.)

Oppdatering:

Det har nå gått over 24 timer siden jeg skrev dette. Vedkommende som ble vaksinert i går med tredje dose Pfizer, fortalte at h*n kun følte litt ømhet i armen ved stikkstedet i natt, og måtte ligge på den andre siden. I dag har h*n ikke merket noe som helst, og har utført en del hagearbeid. Ikke noe feberfølelse, slapphet, hodepine eller noe annet. Helt som vanlig.

(Skal selvsagt oppdatere mer hvis personen opplever noe annet fremover. Selv merket jeg kun litt øm arm av første dose Pfizer, og ingenting etter dose to. Kanskje bittelitt slapp dagen etter? Skal ta dose 3 når jeg kan det.)

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Callisto83 skrev (På 11.11.2021 den 17.07):

Oppdatering:

Det har nå gått over 24 timer siden jeg skrev dette. Vedkommende som ble vaksinert i går med tredje dose Pfizer, fortalte at h*n kun følte litt ømhet i armen ved stikkstedet i natt, og måtte ligge på den andre siden. I dag har h*n ikke merket noe som helst, og har utført en del hagearbeid. Ikke noe feberfølelse, slapphet, hodepine eller noe annet. Helt som vanlig.

(Skal selvsagt oppdatere mer hvis personen opplever noe annet fremover. Selv merket jeg kun litt øm arm av første dose Pfizer, og ingenting etter dose to. Kanskje bittelitt slapp dagen etter? Skal ta dose 3 når jeg kan det.)

Tusen takk! Håper det fortsatt går greit?

Tok den tidligere i dag og den var MYE vondere å sette, av en eller annen merkelig grunn og har skikkelig vondt i armen - det fikk jeg ikke noe særlig med de første. Ellers helt fin i formen :) 

-ts

Anonymkode: 422b3...3a6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 21.03):

Tok dose 3 kun to måneder etter dose 2. Ble veldig dårlig av dose 3, med feberfølelse, ekstrem hodepine, svimmelhet, utmattelse. Gikk over etter et par dager! Lurer på om det kan ha vært for kort tid mellom dosene..

Anonymkode: 3e18e...ee9

Lurer på om det er derfor ja. Det var en 70 år gammel mann som døde etter 3 doser. Han var helt frisk men fikk 3 doser fordi de surra med vaksineringa så det ble 3 doser ganske raskt etter hverandre.  

Anonymkode: 36742...f7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 23.19):

Er det sikkert at noen har dødd av Pfizer-vaksinen?

Anonymkode: 43305...4f6

Mange. Bare til å sjekke legemiddelverket.no

Anonymkode: 4a69a...676

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange. Bare til å sjekke legemiddelverket.no

Anonymkode: 4a69a...676

Har det blitt bevist at det kun er av vaksinen?

• Liker 2
Skrevet

Tok dose 3 i går og har hatt litt feber og vondt i kroppen i dag. Vondt i armen også. Den var vond å sette, men det tror jeg var vaksinatøren som satte den litt for høyt oppe og sprøytet den inn litt vel raskt. Feberen og smertene i armen har gitt seg nå,  satser på alt er vanlig igjen i morgen.

Skrevet

Tok boosterdose pga helsepersonell (tredje dose) for et par dager siden. Merket ingenting!

Anonymkode: 7a83e...e76

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 14.30):

De jeg har snakket med har ikke merket noe særlig etter dose tre, men disse merket heller ikke noe særlig etter dose en og to. Jeg fikk enormt med bivirkninger etter dose to, og ble såpass syk at jeg er frarådet av legen å ta en tredje dose.

Anonymkode: 7c9eb...49e

Men hva gjør du når det kommer krav om tredje dose for å beholde grønt vaksinepass? Det er jo snakk om at det skal bli obligatorisk for å gå på kino, treningssenter, butikker osv. Da har du jo ikke noe annet valg enn å ta tredje dose. 

Anonymkode: c9bdd...560

Skrevet
Kvinnenavn skrev (14 timer siden):

Tok dose 3 i går og har hatt litt feber og vondt i kroppen i dag. Vondt i armen også. Den var vond å sette, men det tror jeg var vaksinatøren som satte den litt for høyt oppe og sprøytet den inn litt vel raskt. Feberen og smertene i armen har gitt seg nå,  satser på alt er vanlig igjen i morgen.

Hvordan er formen i dag?☺️ Jeg har ikke merket noe særlig bortsett fra vondt i armen og litt varm i går kveld.. -ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tusen takk! Håper det fortsatt går greit?

Tok den tidligere i dag og den var MYE vondere å sette, av en eller annen merkelig grunn og har skikkelig vondt i armen - det fikk jeg ikke noe særlig med de første. Ellers helt fin i formen :) 

-ts

Oppdatering herfra. Alt bra, og vedkommende føler seg fremdeles helt fin, etter dose 3 som ble satt på onsdag. 🙂 (Jeg har spurt og gravd 😛)

Håper det går greit med deg også TS.

• Liker 1
Skrevet

Det fins fagfolk som fraråder folk å ta en 3.dose fordi man ikke vet nok om eventuelle bivirkninger enda.

Sier mye om at dette er et usikkert prosjekt, at ikke det er en ting som er fasiten (selv om mange her inne mener det) og at må folk må vurdere selv hva de vil. 

• Liker 6
Skrevet
Anonymburker skrev (39 minutter siden):

Det fins fagfolk som fraråder folk å ta en 3.dose fordi man ikke vet nok om eventuelle bivirkninger enda.

Sier mye om at dette er et usikkert prosjekt, at ikke det er en ting som er fasiten (selv om mange her inne mener det) og at må folk må vurdere selv hva de vil. 

Fra Israel, landet som ligger veldig langt foran Norge i vaksinering, foreligger det data som tyder på at antistoffene i vaksine nr 2 drastisk synker etter rundt 6 måneder. Sannsynligvis derfor vi leser om mange innlagte "fullvaksinerte", fordi disse er eldre og fikk dose 2 før mai. Dose 3 er en "booster", og jeg kommer i hvert fall til å ta den. (Pfizer vel og merke.)

• Liker 1
Skrevet

Faren min fikk dose tre nettopp, Pfizer, og var vond i armen på stikkstedet og uggen, litt svimmel, neste dag. Så var det over. Ble ikke direkte syk eller noe.

• Liker 2
Skrevet
Callisto83 skrev (8 minutter siden):

Fra Israel, landet som ligger veldig langt foran Norge i vaksinering, foreligger det data som tyder på at antistoffene i vaksine nr 2 drastisk synker etter rundt 6 måneder. Sannsynligvis derfor vi leser om mange innlagte "fullvaksinerte", fordi disse er eldre og fikk dose 2 før mai. Dose 3 er en "booster", og jeg kommer i hvert fall til å ta den. (Pfizer vel og merke.)

Jeg tok antistoff test for et par uker siden som var positiv, tok dose to i mai. Alikevel ville legen at jeg skulle få dose tre nå, og jeg valgte selvfølgelig å ta den. Valgte selv at den også skulle være Pfizer, de to første var også det, men såpass tidlig var det ikke aktuelt å blande :) -ts

• Liker 1
Skrevet
Callisto83 skrev (2 timer siden):

Oppdatering herfra. Alt bra, og vedkommende føler seg fremdeles helt fin, etter dose 3 som ble satt på onsdag. 🙂 (Jeg har spurt og gravd 😛)

Håper det går greit med deg også TS.

Så bra! Tusen takk for at du oppdaterer! 
Går helt fint her, litt «støl» i armen, vanskelig å løfte den opp og litt varm :) -ts

• Liker 2
Skrevet

En kollega fikk dose tre for noen uker siden og hun ble veldig syk i ca ett døgn. Hun sa at hun hadde ikke hatt sjanse til å gå på jobb. Hun var helt slått ut.

Anonymkode: c8ab2...3d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

En kollega fikk dose tre for noen uker siden og hun ble veldig syk i ca ett døgn. Hun sa at hun hadde ikke hatt sjanse til å gå på jobb. Hun var helt slått ut.

Anonymkode: c8ab2...3d8

Hvordan var hun etter dose to? 

• Liker 1
Skrevet

Lover ikke bra for oss som ble dårlige i lang tid etter dose 2 at dose 3 potensielt blir enda verre. 

Anonymkode: 66a45...d07

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Lover ikke bra for oss som ble dårlige i lang tid etter dose 2 at dose 3 potensielt blir enda verre. 

Anonymkode: 66a45...d07

Da tar du den ikke. Er ikke verdt det.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...