Gjest Acer Skrevet 10. november 2021 #1 Skrevet 10. november 2021 Om den drøy mnd. ringes Julen 2021 inn, og julehandelen er forlengst begynt. En igjenntagende utfordring er ikkje bare hva ein skal kjøpe i Julegave, men også til hvem. Barna er forlengst trådd inn i voksenalderen, og de mangler tilsynelatende ingenting, og julegaver havner som husefyll. Det hevdes julehandelen i år igjenn vil slå nye rekorder, og det forundrer meg i en tid da eg trodde de aller fleste har det meste idag.
Kasier Skrevet 10. november 2021 #2 Skrevet 10. november 2021 Voksent par i 40 årene - vi gir julegaver til: Barna våre (tenåringer) Våre foreldre Min bestemor To nieser i barneskolealder Barnløs bror Vi gir opplevelser til alle unntatt bestemor på 100 år og niesene, de får fysiske gaver. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #3 Skrevet 10. november 2021 Ingen. Har virkelig ikke penger til det. Eneste positive med å ikke ha penger, må være å slippe denne dritten hvert år Anonymkode: 274ce...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #4 Skrevet 10. november 2021 Vi gir til foreldre, søsken, nevøer og nieser. Vi er i 30-åra, tantebarna er fra 0-14 år. Anonymkode: bc535...d4c
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #5 Skrevet 10. november 2021 Jeg gir til mine døtre som er i 20 årene, svigersønn, min søster og min samboer. Jeg gir ikke til nevøer, mor eller grandtantebarn. Samboeren gir til sin sønn, sin søster, far og til meg. Utenom slektstreet gir jeg til 2 barn jeg er «tante» til som jeg har fulgt siden fødselen. Anonymkode: 18626...b46
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #6 Skrevet 10. november 2021 Vi gir til foreldre, søsken og svigersøsken, nieser og nevøer. Bruker også å kjøpe julegave til en onkel noen år, kun hvis jeg ramler over noe jeg VET han samler på. Anonymkode: 7dc2a...feb
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #7 Skrevet 10. november 2021 Jeg og mannen gir til: Foreldre/steforeldre Besteforeldre Søsken som ikke har barn, og stesøsken Nevøer og nieser (ikke foreldrene, etter avtale) Ca 5 venner Anonymkode: d15c3...407
Gidavmeg Skrevet 10. november 2021 #8 Skrevet 10. november 2021 Foreldre barn søsken/svigersøsken nieser nevøer pleide å gi til besteforeldre og, men nå er alle døde
Gjest laPistola Skrevet 10. november 2021 #9 Skrevet 10. november 2021 De aller fleste har ikke det meste, noen har dårlig økonomi, noen skal etablere seg, og vi alle har ting som må fornyes. Jeg har alltid noe jeg ønsker meg, ting som begynner og bli slitt ut, kremer som snart er tomme osv. i tillegg er « unødvendige « luksusting som sjokolade, vin , duftlys osv vanlige julegaver. Når det er sagt er det også mye ræl som blir kjøpt inn, og sikkert mye som aldri blir brukt eller rett og slett havner i søpla. Greit og kjenne mottaker eller spørre om ønsker. julegaver er litt koselig, og litt dumt, det mest fornuftige var jo om vi voksne kjøpte det vi ønsker oss/ trenger til oss selv istedenfor og gjette hva andre vil ha.. men det blir jo ikke like koselig , og vi får jo ikke muligheten til og måtte spille glad når vi åpner opp « what the fuck …» gaver. jeg trodde julegavehandelen var spådd og gå ned i år, i fjor var rekordår fordi vi ikke hadde så mye annet og bruke penger på? uansett, det blir lite totalt fra meg . Nevø, søster og foreldre skal få skikkelige gaver, og sender blomster til tante og kusine. Thats it.
Gjest laPistola Skrevet 10. november 2021 #10 Skrevet 10. november 2021 laPistola skrev (Akkurat nå): De aller fleste har ikke det meste, noen har dårlig økonomi, noen skal etablere seg, og vi alle har ting som må fornyes. Jeg har alltid noe jeg ønsker meg, ting som begynner og bli slitt ut, kremer som snart er tomme osv. i tillegg er « unødvendige « luksusting som sjokolade, vin , duftlys osv vanlige julegaver. Når det er sagt er det også mye ræl som blir kjøpt inn, og sikkert mye som aldri blir brukt eller rett og slett havner i søpla. Greit og kjenne mottaker eller spørre om ønsker. julegaver er litt koselig, og litt dumt, det mest fornuftige var jo om vi voksne kjøpte det vi ønsker oss/ trenger til oss selv istedenfor og gjette hva andre vil ha.. men det blir jo ikke like koselig , og vi får jo ikke muligheten til og måtte spille glad når vi åpner opp « what the fuck …» gaver. jeg trodde julegavehandelen var spådd og gå ned i år, i fjor var rekordår fordi vi ikke hadde så mye annet og bruke penger på? uansett, det blir lite totalt fra meg . Nevø, søster og foreldre skal få skikkelige gaver, og sender blomster til tante og kusine. Thats it. Sender ikke blomster, bestiller og får levert på døren 😅
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #11 Skrevet 10. november 2021 Vi gir til: Våre barn og svigerbarn Våre foreldre Våre søsken og svigersøsken Våre nieser og nevøer Anonymkode: c95b2...bfc
Tripptrapp1 Skrevet 10. november 2021 #12 Skrevet 10. november 2021 Gir til søsken, foreldre, besteforeldre, fadderbarn, kjæreste. Gir (og får) også gave til de nærmeste vennene mine, men vi kjøper ikke for tusenvis av kroner til hverandre. Egentlig jevnt over et sobert opplegg, alle har jo i grunn alt vi trenger eller kjøper det når behovet oppstår. Gir gjerne opplevelser eller noe som kan spises 😅
Lorieen Skrevet 10. november 2021 #13 Skrevet 10. november 2021 Vi gir til: Egne barn (vi har 5) Mannens foreldre Min avdøde eksmanns foreldre og bror Tre venner (mine) Mine foreldre (fra barna) Mannens gudbarn og hennes småsøsken (3 stk) Totalt 15 gaver. I tillegg til dette kjøper barna noen smågaver til de nærmeste vennene sine på skolen.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #14 Skrevet 10. november 2021 Jeg er enslig, og har liten familie. Gir gaver til mine voksne barn, svigerbarn og barnebarn, og et par venninner. Ut over det, er vi i søskenflokken blitt enig om å ikke gi verken til hverandre eller våre voksne barn. Totalt gir jeg da gaver til 7 personer, og det er helt ok. Venninnegavene er bare symbolske, så det er ikke noe stort innhugg i budsjettet. Jeg synes det er verre med det gavekjøpepresset på jobb. Pakkekalender og hemmelig julenisse, gaver til alle på samme avdeling. Bare tull. Man bytter unyttige småting som ingen har verken bruk for eller trenger, bare for pakkenes skyld. Det skulle en tro voksne folk hadde vokst fra. Ikke liker jeg alle jeg jobber med en gang, så å måtte kjøpe gaver til dem, føles fullstendig idiotisk, men man må jo, ellers blir man sett på som sær, rar, uhøflig og gjerrig. Anonymkode: 2d004...246
Silva Pluvialis Skrevet 10. november 2021 #15 Skrevet 10. november 2021 (endret) . Endret 4. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #16 Skrevet 10. november 2021 Vi gir julegaver fordi vi finner en glede i å gi. Det er ikke et ork for oss på noen som helst måte. Ikke alle gaver er dyre, men det trenger ikke være dårlig ræl av den grunn. Vi har ikke barn selv. Etter avtale sluttet vi å gi til søsknene hans da de fikk barn. Familien hans synes gaver er et ork. De i familien vi gir til er: foreldrene våre nieser og nevøer en tante og onkel som vi har nær kontakt med (vi har mange tanter og onkler, men bare disse som får gave) min søster - hun og jeg er like glad i å gi gaver begge to denne kusinens barn Utenom dette gir vi også gaver til noen få venner (4 stk) og noen få venners barn (4 stk). Dette er folk vi er mye sammen med, og noen av barna er fadderbarn. Vi gav til flere venner og venners barn før, men noen barn har blitt voksne, noen venner har vi mindre kontakt med, og venneflokken på "min side" valgte for mange år siden å slutte med gaver til hverandre, men heller møtes til en julemiddag før jul. Anonymkode: 0f84d...ac2 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #17 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi gir julegaver fordi vi finner en glede i å gi. Det er ikke et ork for oss på noen som helst måte. Ikke alle gaver er dyre, men det trenger ikke være dårlig ræl av den grunn. Vi har ikke barn selv. Etter avtale sluttet vi å gi til søsknene hans da de fikk barn. Familien hans synes gaver er et ork. De i familien vi gir til er: foreldrene våre nieser og nevøer en tante og onkel som vi har nær kontakt med (vi har mange tanter og onkler, men bare disse som får gave) min søster - hun og jeg er like glad i å gi gaver begge to denne kusinens barn Utenom dette gir vi også gaver til noen få venner (4 stk) og noen få venners barn (4 stk). Dette er folk vi er mye sammen med, og noen av barna er fadderbarn. Vi gav til flere venner og venners barn før, men noen barn har blitt voksne, noen venner har vi mindre kontakt med, og venneflokken på "min side" valgte for mange år siden å slutte med gaver til hverandre, men heller møtes til en julemiddag før jul. Anonymkode: 0f84d...ac2 "denne kusinens barn" = en kusines barn. Det ble litt kluss i svingene her. Anonymkode: 0f84d...ac2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #18 Skrevet 10. november 2021 Barn mann mor far svigermor svigerinne svoger niece tanter onkler besteforeldre søskenbarn i tillegg til; venners barn venninner naboer Anonymkode: 67c3c...be7
KjøttOPP Skrevet 10. november 2021 #19 Skrevet 10. november 2021 Ingen. Gaver gjør en seg fortjent til, og der stiller ingen i min rekke
flusa Skrevet 10. november 2021 #20 Skrevet 10. november 2021 Vi gir til hverandre Barna våre Foreldrene mine Nieser&nevøer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå