AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #1 Skrevet 10. november 2021 Vi er et forlovet par (to damer). Vi ble egentlig forlovet for flere år siden, da fridde hun til meg. Vi kjøpte ringer, men endte med å spare dem til bryllupet for å bruke dem som gifteringer, og bryllupet ble satt til i fjor vår. Vi hadde lokale, kjoler og vigsler på plass. Et halvt år før bryllupet, valgte vi å avlyse det (før korona var en greie) på grunn av et veldig voldsomt dødsfall i nær familie. Vi visste jo ikke da at alt i 2020 kom til å bli avlyst uansett. I ettertid har vi ikke orket å planlegge bryllup. Kjolene ble hengende hos salongen i 2 år før vi hentet dem. Jeg slet mye med tanken om at jeg ikke fortjener et bryllup, når personen som døde ikke får vært der og heller aldri fikk giftet seg. Jeg jobber med det, men da jeg sa at jeg var i tvil om bryllup, sa kjæresten at hun skulle ønske vi aldri hadde forlovet oss, fordi hun syns forlovelse = planlegging. Selv om vi faktisk hadde planlagt det, føles det som om det aldri skjedde. Siden vi ikke har ringer, ikke har dato, ikke har planer... Er det da teit om jeg skaffer forlovelsesringer og frir? For å vise at jeg faktisk vil gifte meg med henne, og er klar til å planlegge? Nå koker alt litt bort, og jeg kan jo ikke gjøre sånn at det overhodet ikke er noen negative tanker og følelser rundt det pga dødsfallet, men jeg kan prøve å gjøre det mest fint. Jeg vet jo egentlig at jeg fortjener å ha det bra, og at det var viktig for personen jeg mistet at jeg har det bra. Eller sier jeg at den "forrige forlovelsen" ikke teller om jeg frir på nytt? Vi har bare levd som om det aldri skjedde siden da, selv om vi egentlig planla et bryllup som aldri skjedde. Vært sammen i over 10 år, og alt går mest i bare hverdag og logistikk, lite romanse. Eller skal vi bare tenke at vi er forlovet, og gå igang med planlegging uten et nytt frieri? Anonymkode: a9e71...f66 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #2 Skrevet 10. november 2021 Ekstremt teit i mine øyne. Dere er jo forlovet. Gå bare i gang og planlegge bryllupet igjen. Anonymkode: 75bbd...045 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #3 Skrevet 10. november 2021 Teit. Bare snakk med henne å planlegg. Anonymkode: e1471...944 3
Polyester Skrevet 10. november 2021 #4 Skrevet 10. november 2021 Ikke stell i stand et helt frieri, det er teit. Det du kan gjøre er å kjøpe ringer og gi den ene til henne på en vanlig måte som en vanlig gave og si at det skal minne dere på at dere faktisk er forlovet og fortsatt har mye å planlegge, og at dere har et bryllup og ekteskap å se frem til. Det blir koselig og hun blir nok glad 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #5 Skrevet 10. november 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Siden vi ikke har ringer, ikke har dato, ikke har planer... Er det da teit om jeg skaffer forlovelsesringer og frir? For å vise at jeg faktisk vil gifte meg med henne, og er klar til å planlegge? Anonymkode: a9e71...f66 Absolutt ikke teit. Altså, det er jo særlige personlige omstendigheter som har resulteret i at prosessen med å bli gift har fått motorstans. Hvis du føler for å gjenstarte prosessen med et nytt frieri, så gjør det. (Men tenker du selvklart vil finne en måte å inkorporere/anerkjenne med ord at dette er andre gangen). Anonymkode: cbc0f...211 6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #6 Skrevet 10. november 2021 Jeg syntes ikke det er teit å "fri" igjen for å kick-starte prosessen og markere at du er klar for å gjenoppta bryllupsforberedelsene. Det er jo kjekt at begge får fridd også, det er jo en veldig gammeldags greie, men om man liker det så er det sikkert koselig for dama di og også få oppleve å bli fridd til? Du kjenner jo henne best selv og vet om hun ville satt pris på det eller ei. Anonymkode: 86276...341 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #7 Skrevet 11. november 2021 Takk for forskjellige innspill. Jeg tenker veldig på at nå er det sånn at om jeg bare nevner "husker du hvor mye ringene kosta igjen"? eller noe sånt, (hva som helst) får jeg "angrer på at vi forlovet oss siden det ikke ble noe". Og "vi er så tiltaksløse, det blir sikkert aldri noe av". Mye negative konotasjoner til hele bryllupet. Jeg vil så gjerne vise at jeg faktisk har tro på romantikken og at jeg etter en god del selvransakelse vet at jeg fortjener å gifte meg til tross for omstendighetene. Tenker ikke på noe sånn storslått megafrieri, det er ikke "oss". Mer sånn oppå-en-topp-på-en-tilfeldig-skogstur-om-vinteren- ting. Men det er interessant å se hvordan noen syns det er kjempeteit og noen likte det. Uansett likte jeg ideen om ring - samme hvordan den blir gitt. Vet hun ble såra av at jeg lanserte at vi skulle vente med å bruke dem, og så ble de bare liggende. Anonymkode: a9e71...f66 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #8 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for forskjellige innspill. Jeg tenker veldig på at nå er det sånn at om jeg bare nevner "husker du hvor mye ringene kosta igjen"? eller noe sånt, (hva som helst) får jeg "angrer på at vi forlovet oss siden det ikke ble noe". Og "vi er så tiltaksløse, det blir sikkert aldri noe av". Mye negative konotasjoner til hele bryllupet. Jeg vil så gjerne vise at jeg faktisk har tro på romantikken og at jeg etter en god del selvransakelse vet at jeg fortjener å gifte meg til tross for omstendighetene. Tenker ikke på noe sånn storslått megafrieri, det er ikke "oss". Mer sånn oppå-en-topp-på-en-tilfeldig-skogstur-om-vinteren- ting. Men det er interessant å se hvordan noen syns det er kjempeteit og noen likte det. Uansett likte jeg ideen om ring - samme hvordan den blir gitt. Vet hun ble såra av at jeg lanserte at vi skulle vente med å bruke dem, og så ble de bare liggende. Anonymkode: a9e71...f66 Tenker at det er fint at du tar opp tråden igjen Det høres jo ikke egentlig ut som om hun ikke vil gifte seg lenger! Bare at hun er lei for at det ble som det ble og redd for at det nå aldri blir noe av eller at det ikke blir som ønsket. Hvis du klarer å gjøre frieriet til en fin liten greie og samtidig ta hensyn til det som gikk galt, kan det jo bli bra Når det mangler en person så blir det jo aldri som det skulle ha vært, men det kan bli veldig fint på tross av det! Har vært i bryllup til en venninne som har mistet et søsken brått noen år tidligere. Da ble det nevnt i flere av talene, typ at det har vært en vanskelig tid, at det mangler en person her sammen med oss, blabla. Så det ble anerkjent at de hadde mistet noen, men dvelte liksom ikke ved det lenge ettersom det skulle jo være en festdag. Det var en veldig fin dag og alle vi som kjenner hennes historie fikk være med på feiringen. Anonymkode: 76bba...dac 2
Healhowa Skrevet 11. november 2021 #9 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 12.25): Vi er et forlovet par (to damer). Vi ble egentlig forlovet for flere år siden, da fridde hun til meg. Vi kjøpte ringer, men endte med å spare dem til bryllupet for å bruke dem som gifteringer, og bryllupet ble satt til i fjor vår. Vi hadde lokale, kjoler og vigsler på plass. Et halvt år før bryllupet, valgte vi å avlyse det (før korona var en greie) på grunn av et veldig voldsomt dødsfall i nær familie. Vi visste jo ikke da at alt i 2020 kom til å bli avlyst uansett. I ettertid har vi ikke orket å planlegge bryllup. Kjolene ble hengende hos salongen i 2 år før vi hentet dem. Jeg slet mye med tanken om at jeg ikke fortjener et bryllup, når personen som døde ikke får vært der og heller aldri fikk giftet seg. Jeg jobber med det, men da jeg sa at jeg var i tvil om bryllup, sa kjæresten at hun skulle ønske vi aldri hadde forlovet oss, fordi hun syns forlovelse = planlegging. Selv om vi faktisk hadde planlagt det, føles det som om det aldri skjedde. Siden vi ikke har ringer, ikke har dato, ikke har planer... Er det da teit om jeg skaffer forlovelsesringer og frir? For å vise at jeg faktisk vil gifte meg med henne, og er klar til å planlegge? Nå koker alt litt bort, og jeg kan jo ikke gjøre sånn at det overhodet ikke er noen negative tanker og følelser rundt det pga dødsfallet, men jeg kan prøve å gjøre det mest fint. Jeg vet jo egentlig at jeg fortjener å ha det bra, og at det var viktig for personen jeg mistet at jeg har det bra. Eller sier jeg at den "forrige forlovelsen" ikke teller om jeg frir på nytt? Vi har bare levd som om det aldri skjedde siden da, selv om vi egentlig planla et bryllup som aldri skjedde. Vært sammen i over 10 år, og alt går mest i bare hverdag og logistikk, lite romanse. Eller skal vi bare tenke at vi er forlovet, og gå igang med planlegging uten et nytt frieri? Anonymkode: a9e71...f66 Åh Så fint at dette er noe du virkelig vil. Jeg hadde fridd på nytt med nye ringer og nytt mot. Vis at dette er noe du virkelig vil. Gjør det til en ny dag. finn ut av hva du skal ta som din planlegging og hva hun skal ta. gjør de tingene kanskje hun synes er kjipt og omvendt. heier på dere 1
Rosmarin(ert) Skrevet 11. november 2021 #10 Skrevet 11. november 2021 Hallo, det er jo bare kjempekoselig! Det høres ut som om det har vært mye for dere de siste årene, for en fin måte å starte igjen på. GJØR DET! 😍 1
Yoshi Skrevet 13. november 2021 #11 Skrevet 13. november 2021 Hørtes kjempekoselig ut. Litt som en «nå ha vært igjennom mye drit de siste årene. Nå vil jeg at vi fokuserer på oss og vårt bryllup igjen. Så jeg spør på nytt: vil du gifte deg med meg?» 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #12 Skrevet 15. november 2021 Jeg støtter deg i den faktisk det blir et symbol på en ny start, at du nå er klar. Forhåpentligvis blir din forlovede veldig glad, og forstår at dere nå kan planlegge Anonymkode: 44b7f...a9b 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #13 Skrevet 15. november 2021 Kommer an på hvor romantiske og følelsesmennesker dere er syns jeg. For noen ville det bare vært tullete og mer stress og press enn koselig, mens for andre ville det vært veldig fint og godt med en romantisk kveld hvor man snakker om følelsene og giftemålet og gjør en liten koselig greie ut av at frieriet fortsatt gjelder. Men tror ikke det passer seg å gå ned på kne eller fri-fri på nytt, men igjen kommer helt an på åssen type personer dere er Lykke til uansett Anonymkode: a8478...65a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå