AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #1 Skrevet 10. november 2021 Gravid med andremann. Det er enda veldig tidlig, men jeg tenker allikevel mye på fødselen. Min første fødsel endte i hastekeisersnitt. Dette var fordi kroppen min ikke taklet fødselen bra nok (uten å gå i detalj). Jeg har forstått det slik at det samme godt kan skje igjen, men det kan også godt hende det går helt fint. Ideelt sett ønsker jeg å føde vaginalt, men frykten for enda et hastekeisersnitt med arrvev fra forrige gjør meg veldig usikker. Det er vel mer risikabelt med hastekeisersnitt når man skal skjære seg gjennom gammelt arrvev? Jeg leste nylig om at kona til Stian Blipp havnet i akkurat den situasjonen, altså at hun hadde hastekeisersnitt med første og skulle føde vaginalt med andre, men så ble det enda et hastekeisersnitt. Hun mistet masse blod og det ble dramatisk pga arrvevet fra forrige keisersnitt. Hva gjorde dere eller ville dere gjort i en slik situasjon? Får man (nesten) alltid innvilget planlagt keisersnitt med et hastekeisersnitt bak seg? Anonymkode: 299b4...185
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #2 Skrevet 10. november 2021 Jeg hadde hastesnitt med første. Hadde planlagt med nr 2 nå for noen uker siden. Samme som førte til snitt med nr 1, kunne skje med nr 2, men kunne få prøve vaginalt hvis jeg ønsket, da det kunne ha gått fint. Sa under en kontroll på fødepoliklinikken at jeg ønsket planlagt den gangen her, og fikk det innvilget med det samme. Anonymkode: d3169...f7a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #3 Skrevet 10. november 2021 Hastesnitt med første, igangsatt vaginal med andre, planlagt snitt med tredje. Null komplikasjoner og de påfølgende gikk helt etter boka. Anonymkode: 2fc1f...001
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå