Gå til innhold

Opp i vekt for kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste tidligere kjærester har lagt på seg noen kjærestekilo i tiden de har vært sammen med meg. Noen har nok akseptert det mer enn andre. Må innrømme jeg tenner litt på tanken, å ha en kjæreste som også er hedonist og livsnyter nok til at det også vises igjen i kroppens former.

Hva ville du gjort om kjæresten din fortalte at han tente på dette? Kunne du lagt fra deg strengt kosthold og nytt noen ekstra kilo? 

Anonymkode: c2ce9...dcc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det ville jeg aldri gjort. 

• Liker 10
Skrevet

Siden jeg sliter med smerter og utmattelse, er kosthold, og det å holde en rimelig vekt, med på å gjøre livet mitt litt enklere.
Så han måtte nok ha funnet ei anna å utforske den fetishen med = )

• Liker 2
Skrevet

Nei, absolutt ikke. 

Anonymkode: 90d55...ee4

• Liker 1
Skrevet

Nei det kunne jeg ikke.

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, SlemUlv said:

Siden jeg sliter med smerter og utmattelse, er kosthold, og det å holde en rimelig vekt, med på å gjøre livet mitt litt enklere.
Så han måtte nok ha funnet ei anna å utforske den fetishen med = )

Jeg skjønner jo absolutt at dette sikkert ikke er for de fleste, og jeg skjønner også at det er flere grunner til det :)
Samtidig vil jeg også legge vekt på at det er stor forskjell på det å nyte mat uten dårlig samvittighet sammen og en myk sensuell kropp - kontra bildet av feeders noen har der en ser manipulering og bokstavelig talt mating.

Er en godt trent mann som også tenner på kontrasten mellom kroppene, som jo rett og slett er nysgjerrig på hvordan jenter/damer ville forholde seg til dette, og høre litt ulike perspektiver :) 

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gått med på. Akkurat som jeg ikke hadde funnet meg i at kjøresten min hadde foreslått at jeg skulle slanke meg fordi han tente på tynne damer. Jeg bestemmer selv over mitt utseende. 

Anonymkode: 2b063...726

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hva mener du med "ekstra kilo"?  Du tenner på de som er 600 lbs liksom?

Men nei jeg sliter med å gå opp i vekt fra før, og ville aldri blitt feit med vilje fordi typen tenner på fat-chicks... Da er ikke jeg dama for han. Heldigvis er ikke dette et tema i mitt hus

Endret av Rosatoast
Skrevet

Nei. Helsa mi er viktigere enn forholdet.  Jeg er ikke villig til å bli overvektig for å beholde en fyr.

Anonymkode: d22c5...d38

Gjest Anonymus51
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De fleste tidligere kjærester har lagt på seg noen kjærestekilo i tiden de har vært sammen med meg. Noen har nok akseptert det mer enn andre. Må innrømme jeg tenner litt på tanken, å ha en kjæreste som også er hedonist og livsnyter nok til at det også vises igjen i kroppens former.

Hva ville du gjort om kjæresten din fortalte at han tente på dette? Kunne du lagt fra deg strengt kosthold og nytt noen ekstra kilo? 

Nei

Skrevet

Nå har jeg ikke kjempe strengt kosthold, men jeg trener mye og er fornøyd med kroppen min som den er, så nei, jeg kommer ikke til å forandre den for noen andres del. Han får ta meg som jeg er.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke gått opp eller ned i kg pga en kjæreste. 

Anonymkode: d8d8f...0b1

• Liker 2
Skrevet

Det er et middel i psykisk voldelige forhold, bare at volden med å få partneren opp i vekt gjerne ikke oppfattes som vold. Men det er en form for kontroll og mange av de som vil ha kjæresten opp i vekt gjør det av behov for kontroll, og for å sakte bryte selvbildet til partneren ned og gjøre henne uattraktiv for andre menn. Det er helt sant, kjent fenomen og noen av de på sånne sykelig overvekt programmer begynte på den måten . Jeg har vært gjennom det selv, hvor min eks fikk meg til å føle meg usexy og utilstrekkelig ved å kommentere at han ville se meg med mer fett på kroppen. Samtidig så lagde han deilige middager hver dag, kom hjem fra butikken med kaker, lagde lekre desserter med krem og matet meg med skje, noe hjernen tolket som romantisk omsorg og jeg trodde han var snill og god, for å ta ansvar for matlaging og skikkelig oppvartning (daglig!) er det ikke mange menn som gjør.

Ja så gikk jeg opp da, først 5 kilo og komplimentere fra kjæresten min rant inn og fikk meg til å føle meg bra. Så 10 kg, jeg syns dette var altfor mye men han hjernevasket meg og skyldte på at det ikke var pga maten hans og at jeg var utakknemlig og slem og ble sint på meg når jeg begynte å si nei takk til dessert osv. Så han skremte meg til å fortsette å spise alt jeg fikk servert og til sammen gikk jeg opp 26 kg. Nå tenker kanskje noen hvordan kan dette være psykisk vold? Jo fordi det knekker selvtilliten, og sammen med kontrollen han fikk ved å styre kroppen og vekta mi, hadde han også andre nykker som bare ble værre. Han kunne bli rasende hvis jeg smilte til mannen i kassa, kunne bli rasende hvis han trodde noen på gata så på meg og jeg så tilbake, og når jeg var over en viss vekt på det punktet hvor jeg virkelig følte meg stygg selv, og det var for sent å snu på en måte, da begynte han også å kalle meg stygg "ingen vil ha en som deg, du har fått valker og hengepupper, ikke tro du kan gå fra meg" osvosvosv 

Selvom du ikke er sånn så er det uansett ikke akseptabelt å si at du vil ha hun opp i vekt for det kommer til å gjøre hun usikker på seg selv som hun er og du bryter ned selvbildet hennes. Hun skal ikke måtte forme kroppen sin sånn som du ville designet den, du har blitt sammen med en kvinne og skal godta og elske hun akuratt som hun er! 

Anonymkode: 24854...5dc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg skjønner jo absolutt at dette sikkert ikke er for de fleste, og jeg skjønner også at det er flere grunner til det :)
Samtidig vil jeg også legge vekt på at det er stor forskjell på det å nyte mat uten dårlig samvittighet sammen og en myk sensuell kropp - kontra bildet av feeders noen har der en ser manipulering og bokstavelig talt mating.

Er en godt trent mann som også tenner på kontrasten mellom kroppene, som jo rett og slett er nysgjerrig på hvordan jenter/damer ville forholde seg til dette, og høre litt ulike perspektiver :) 

Man blir ikke overvektig at å nyte mat uten dårlig samvittighet sammen. Det kan man fint tillate seg uten å bli overvektig. Du vil ha hun overvektig og da handler det om å spise mye mye mer enn hva som er sundt og ikke om å nyte normale mengder mat eller en kake ekstra iblandt 

Skrevet

Lurer på om du ts hadde gjennomgodt sixpack operasjon, 360 full kroppsforming med fettsuging og flytting av fett til andre ønskede områder, og trent helseskadelig selvom du ikke likte det eller ville det selv, bare fordi en kjæreste ville at du skulle ha modellkropp? 

• Liker 1
Skrevet

Ligget akkurat der jeg ønsker vektmessig, så nope!

Anonymkode: 13cb5...07b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, jeg svarte på hi, og ikke på bilde noen kanskje har har feeders. Og jeg svarte ut fra min realitet. 

Skrevet

Haha det hadde jeg aldri gjort. Hvis han ville hatt en tyngre kjæreste så er det bare å finne seg en tyngre dame, jeg skal ikke opp i vekt

• Liker 2
Skrevet

Nei, det ville jeg aldri ha gjort. Jeg trives med en bmi innenfor normalen, straks jeg nærmer meg 24 i bmi begynner jeg å føle meg tung og dvask i kroppen, jeg blir tykkere rundt livet og det er ikke en god følelse.

Jeg koser meg både med boller, kake, gode middager, chips og sjokolade hver eneste uke uten noen som helst dårlig samvittighet, men jeg holder meg fysisk aktiv og spiser færre eller lettere måltider de dagene jeg skeier ut med god mat og godteri. Da går jeg ikke opp i vekt.

Jeg hadde en kjæreste som prøvde å få meg syltynn. Han tente på anorektisk tynne kropper. Aldri mer noe sånt! Jeg følte meg uattraktiv fordi han ikke syntes min kropp var bra nok.

Anonymkode: 715af...c4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mmmm.....

men er det ikke viktigere for deg hvorfor du har funnet såpass mange med et «strengt kosthold», og hvorfor de har det?

Men ja, jeg har et ordinært kosthold og ville ikke endret vekt opp eller ned for noen andre.

Synes motivasjonen er usunn om det er kroppen det handler om. Men om du så at jeg virket å være ekstremt opptatt av sunnhet og satte pris på at jeg kunne spise is til dessert uten å planlegge det inn i et kaloriregnskap så er jo svaret ja. Det er det jeg foretrekker selv, og i en partner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...