Gå til innhold

Litt usikker på oppsigelsestid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet i samme butikk i 8 år og har tenkt til å si opp. Selvom jeg jobber i samme firma fikk jeg ny sjef (altså er det nå firmaet istedenfor sjefen min) for 1 år siden. I den forrige kontrakten hadde jeg 3 mnd oppsigelsestid og i den nye kontrakten 1 mnd (men det står at det kan være unntak etter paragraf etc etc). Føler at det paragraf greiene er noe blir lagt til på alle nye kontrakter. Har jeg 1 mnd, eller kan det være at de vil si det er 3 mnd pga min ansettelsestid og de paragrafene som står i kontrakten?

Anonymkode: bb436...968

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønte ikke dette med ny sjef. Hva skjedde her? Hva er i stede for "sjefen min"?

Skrevet
nomore82 skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønte ikke dette med ny sjef. Hva skjedde her? Hva er i stede for "sjefen min"?

Strukturen i bedriften endret seg, så nå er jeg ansatt i firmaet istedenfor daglig leder. 

Skrevet

Det som egentlig er spørsmålet mitt som jeg ikke klarer å forstå. Har firmaet her endret seg? Dvs var det firma A før, og så ble det firma B nå?

Skrevet
nomore82 skrev (1 minutt siden):

Det som egentlig er spørsmålet mitt som jeg ikke klarer å forstå. Har firmaet her endret seg? Dvs var det firma A før, og så ble det firma B nå?

Nei, samme firma. Men er nå ansatt hos firmaet istedenfor hos daglig leder. Og hadde 3 måneder oppsigelsestid. Nå står det 1 måned i den nye kontrakten

Skrevet

Da er det en måned. Det står jo i kontrakten.

Anonymkode: 61c03...c2f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, samme firma. Men er nå ansatt hos firmaet istedenfor hos daglig leder. Og hadde 3 måneder oppsigelsestid. Nå står det 1 måned i den nye kontrakten

Vil du gå så tidlig, så bare henvis til kontrakten.

Vil du være i tre måneder, så har du nok rett til det også.

Her er det du som kan bestemme, gå for det du vil selv, du har kontrakt på den ene siden og en rettighet på det andre siden. 

Anonymkode: 31230...990

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette skjønner jeg ikke...

Du har vel ikke vært ansatt hos daglig leder privat... Du har vel vært ansatt i den aktuelle bedriften hele veien, selv om struktur har endret seg? Selv om daglig leder tidligere har hatt personalansvar og muligheter for å ansette personer under seg, så har han vel gjort det på vegne av bedriften?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...