AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #1 Skrevet 10. november 2021 Jeg har fått brev med svar på glukosebelastningstest, men ingen forklaring på hva det betyr. Testen viser 4,3 på målingen som heter 0 min, og 4 på målingen som heter 120min. Basert på tallene kan det se ut til at jeg har fått lavere tall på måling nr 2 enn den på fastende mage. Er ikke det rart at er lavere etter å ha drukket sirupen? Anonymkode: e0a00...2a9
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #2 Skrevet 10. november 2021 https://www.helsenorge.no/sykdom/svangerskap/svangerskapsdiabetes/ Du kan lese mer her. Anonymkode: 25819...6ac
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #3 Skrevet 10. november 2021 Nei, det er ikke rart. Viser at kroppen fungerer Anonymkode: f2d10...1f6 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #4 Skrevet 10. november 2021 Det med at verdiene ble lavere etter inntak av sukkerdrikk har jeg ikke noe erfaring med. Nå bare gjetter jeg, men kanskje insulinet jobber på høygir med én gang, hvis det fungerer optimalt, slik at verdiene blir lave de par første timeme etter inntak av sukker, før det stabiliserer seg på et littegrann høyere nivå? Fysisk aktivitet, og muligens stress(?) kan også ha litt innvirkning på målingen. Selv fikk jeg akkurat samme verdier på fastende og etter drikken, og fikk beskjed om at det var sjeldent bra. Du har i hvert fall helt fine verdier, så ingen grunn til bekymring. Anonymkode: 3caf0...363
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå