AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #1 Skrevet 10. november 2021 Folk spør mange spørsmål om hvorfor de ikke får venner, hvorfor de ikke blir inkludert, hvorfor de ble mobbet som barn osv..og svaret er alltid: bli mer sosial og utadvendt! Man skal altså forrandre personlighet for å bli godtatt i samfunnet. Føler jeg får bekreftet gang på gang at det er en verden som ikke er tilpasset de som ikke er fremoverlent, utadvendt, supersosiale og super ekstroverte!! Anonymkode: 4b1cb...f8f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #2 Skrevet 10. november 2021 Det er feil at alle ekstroverte har mange venner. Anonymkode: c41a4...988 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #3 Skrevet 10. november 2021 Ddet er ingen av delene, men at de mangler veiledning i å omgås andre mennesker. Å være introvert, sjenert, innadvendt er ikke det samme som å være usosial. Alle kan øve på å bli bedre i å omgås andre mennesker. Man må ikke være utadvendt. Jeg vet om folk som er utadvendte og ekstrovert som ikke har noen nære venner. Det handler om hvordan man møter andre. Ikke nødvendigvis å ta størst plass. Anonymkode: 50462...804 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #4 Skrevet 10. november 2021 Nå er jeg både introvert og sjenert, men man må jo bli mer sosial om man ikke er det og ønsker seg flere venner. Det å bli mer utadvendt tror jeg er vanskeligere, selv om man sikkert kan bli bedre på å kommunisere med andre. Men jeg er litt lei av at mange tror at det å være utadvendt alltid er det beste i alle slags situasjoner. Anonymkode: d22f1...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #5 Skrevet 10. november 2021 Jeg har drevet med rekruttering i mange år. Jeg ser at ledere som er med meg i prosessen blir "blendet" av de svært ekstroverte og innbiller seg at det er den beste kandidaten. Erfaring har lært meg at skal du få jobben gjort, ansett en kvalifisert introvert (med mindre det dreier seg om oppsøkende salg). Jeg forstår at et stille og sjenert barn dessverre kan komme til kort, men i voksenlivet og i arbeidslivet burde det ikke være noen ulempe å helle mer til den introverte siden. SoMe har skapt et skjevt bilde. De færreste har "et hav" av venner, et par gode rekker fint for den som ikke synes small talk er en givende aktivitet. Anonymkode: c4f19...299 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #6 Skrevet 10. november 2021 Jeg er introvert. Ønsker meg ikke flere venner, men jeg ønsker å føle en tilhørlighet i for eksempel en jobb. Trenger ikke å bli bestevenner men godtatt som en av de ansatte selv om jeg tydeligvis er en mega outsider fordi jeg ikke er ekstrovert. Anonymkode: 4b1cb...f8f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #7 Skrevet 10. november 2021 Man trenger ikke være ekstrovert for ålykkes sosialt eller i livet. Derfor er det rart at dette ses på som den ideelle personligheten. Det er mye positivt med å være introvert også, men de introverte er litt i mindretall og blir ikke hørt i like stor grad som de ekstroverte, dessverre. Dessuten går det ikke an å endre hvor man får sin energi, i selskap med mange folk eller med færre/alene. Det er heller ikke nødvendigvis noen grunn til å "jobbe med" sin introversjon da mange trives med det. Anonymkode: e084f...edd
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #8 Skrevet 10. november 2021 Nøkkelordet er vel å vise interesse og engasjement i andre mennesker. Klarer en ikke det kan en nesten ikke forvente at andre skal gjøre 90% av jobben for og bli venn med en. Livet er for kort til å bruke masse tid på å omgås noen som gir lite tilbake og ikke gir utrykk for at en setter pris på en. Det og ha venner er som et forhold, man må jobbe med det og prioritere. Anonymkode: 254a6...f5f 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå