Gå til innhold

Barnet er invitert men ikke invitert…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er invitert men ikke invitert… 

Barnet vårt er ny på skolen og ny i klassen sin. (Altså fra i høst) I dag kom hun hjem og sa at hun er invitert i bursdagsselskap i helgen og spurte om jeg har fått noen melding fra moren fordi hun sendte ut meldinger (sms?) til foreldrene med invitasjon men vi har ikke mottatt noe… (de har nylig fått oppdatert klasseliste, og der står vi oppført, så vi mangler ikke) 

Jenta hvisket til mitt barn i dag som om det var hemmelig, og spurte om hun kommer i bursdagsselskapet hennes, men hvisket som om ingen andre skulle høre det, samtidig som at alle jentene snakka ellers høyt om det, ifølge min datter. 

Så hva gjør jeg nå? Venter? Ungen min er jo så forventningsfull til å gå i bursdagsselskap, men er jo ikke «formelt» invitert. Jeg har ikke hilst på foreldrene til denne jenta, pg det blir jo frekt å ta kontakt selv og invitere seg selv også. Hva i all verden gjør vi?

Jeg har ikke funnet noen foreldregruppe til klassen på Facebook heller (og heller ikke blitt invitert), noe det også visstnok skal være, og jeg syns det har vært overraskende få bursdagsselskap mtp at de er nærmere tretti elever i klassen. Hun har hittil vært i bare ett bursdagsselskap… Blir ungen vår holdt utenfor?? Har jo fått masse nye venninner og alltid noen å henge med i friminuttene. 

Anonymkode: 084c8...00c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med læreren evt fau representanten deres. Noen av klassene til barna mine er oppe i 60 elever så vi har gruppe inndeling (basert bla på bopelsadresser) og de som er i gruppen må inviteres.

• Liker 13
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Snakk med læreren evt fau representanten deres. Noen av klassene til barna mine er oppe i 60 elever så vi har gruppe inndeling (basert bla på bopelsadresser) og de som er i gruppen må inviteres.

Det merkelige er at jeg ikke har fått opplyst hvem FAU er heller. Men må vel høre med læreren.

• Liker 1
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Jeg ville sendt en melding til moren. Det virker jo ikke som barnet er holdt utenfor, men at det har skjedd en glipp der ikke alle inviterte har fått invitasjonen. 

Men hvordan formulerer jeg meg uten å være påtrengende? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men hvordan formulerer jeg meg uten å være påtrengende? 

Hei

Jeg er mammaen til XX i klasse XX

Hun kom hjem og lurte på om jeg hadde fått innbydelse til din datter XX bursdag på sms.
Så lurer bare på om det har skjedd en forsnakkelse eller en forglemmelse her

Mvh

XX

• Liker 46
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det merkelige er at jeg ikke har fått opplyst hvem FAU er heller. Men må vel høre med læreren.

Det er uvanlig, har du ikke fått det på e-post?

• Liker 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden):

Det er uvanlig, har du ikke fått det på e-post?

Nei, ikke som jeg har fått med meg. Heller ingen invit til foreldregruppa til klassen på Facebook, som læreren sier de har… 

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (5 minutter siden):

Hei

Jeg er mammaen til XX i klasse XX

Hun kom hjem og lurte på om jeg hadde fått innbydelse til din datter XX bursdag på sms.
Så lurer bare på om det har skjedd en forsnakkelse eller en forglemmelse her

Mvh

XX

Takk, den var fin, den kan jeg godt bruke.

• Liker 2
Skrevet

Send en mld. Det er helt sikkert en forglemmelse fra moren, siden ditt barn er ny. Jeg er sikker på hun bare blir glad for at du tar kontakt før selskapet, slik at sitt barn får komme. Naturligvis skal hun det!!

Jeg har glemt et barn engang.mange år siden.  Tenker i blant på det enda. Foreldre sa ingenting. Er mange år siden. Jeg oppdaget det lenge etterpå, og unnskyldte meg i det vie og det breie. Foreldrene hadde lurt fælt. Men sa ingenting som sagt. Jeg hadde eget overnattingselskap bare henne, og min datter, som plaster på såret. Men hadde blitt glad om det hadde sluppet å skje. Altså at jeg ikke hadde klusset det til ( noe som ikke skal skje med barneselskap!!) og når jeg først gjorde det!!.. hadde det vært fint om foreldrene tok kontakt. 

Du virker ikke påtrengende. Man skal ikke godta utestenging på noen måte. Selv om det ikke er gjort med hensikt. At du da tar kontakt, og lurer er helt naturlig. 

Er 100% sikker på at dette ikke er gjort med hensikt. Bare sløvhet. 

Anonymkode: a7a8b...518

• Liker 26
Skrevet

Mange slike fb grupper er både lukket og hennelige, og da går det ikke an å søke etter gruppa. Ta kontakt med klassekontakten og si at du ønsker å bli meldt inn i fbgruppa til ditt barns klasse. Har dere en regel i deres klasse ang hvem man kan invitere i selskap?

Anonymkode: b3139...06b

• Liker 10
Skrevet

Ville ha skrevet sms til moren til jenta, og sagt at datteren hennes inviterte mitt barn i bursdagen sin på skolen i dag, og du lurer på om det stemmer at hun er invitert. :)

Anonymkode: 9dcbb...e60

• Liker 15
Skrevet (endret)

Selvfølgelig må du ta kontakt. Det er absolutt ikke frekt. Si at datteren din er invitert på skolen av bursdagsbarnet, og spør om det stemmer at det er bursdag i helgen. 

Ikke åpne opp for at det kan hende hun er ekskludert, det blir bare kleint. 

Endret av Nelja
  • Liker 21
Skrevet

Ta kontakt, og si hva din datter sa. Selv om kontaktlisten er oppdatert, er det ikke sikkert de har tenkt over at det er nye navn på den. Og det kan og hende det har oppstått en feil. Jeg sendte en gang invitasjon til alle i klassen via sms, men ei på lista hadde ikke mottatt den, selv om den stod som levert på min tlf. Jeg er så glad for at mor tok kontakt, etter hun ble spurt om samkjøring til selskapet!

Anonymkode: fbbef...fb6

• Liker 6
Skrevet

Jenta di er så klart invitert ts. Tror du virkelog moren ikke inviterer henne? Snakk med moren. Hun er sikkert bare glad for at du tar kontakt. At du tenker hun utelater din datter med vilje er ganske rart.

• Liker 5
Skrevet

Send en melding til moren.. jeg glemte å invitere et barn .. heldigvis tok den moren kontakt før bursdagen ..  

Anonymkode: 9a7d1...84a

• Liker 8
Skrevet

Vær så snill å ta kontakt, det blir bare kjipt for alle parter ellers. Barnet ditt blir skuffet over å ikke gå i bursdag likevel, du blir lei deg av å se barnet ditt skuffet, det andre barnet håper tydeligvis at barnet ditt kommer, og den andre moren blir lei seg for å ha glemt barnet ditt.

Anonymkode: a954a...536

• Liker 11
Skrevet

Det er jo bare å sende en melding å spør, ikke noe problem det.

Når det er sagt så spørs det jo litt på alder og, her slutter de med klassebursdager og dette med å invitere alle jenter eller gutter i 4-5 klasse. Da er det kun venner som blir inviterte.

Anonymkode: 180fc...b72

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har dere hatt foreldremøte i høst? Var du der evt les referatet. Jeg ville tatt kontakt med klassekontaktene og spurt om det finnes fb gruppe. Vi har fb gruppe som er skjult så må inviteres inn, pga flere som ikke ønsker at den skal kunne søkes opp og at ingen fremmede/jobb ol skal kunne se hvilken skole/klasse de har barn i, gjerne litt utsatte yrker som politi/advokat ol på foreldre). I vår klasse har det blitt vane å kun sende ut invitasjon pr fb fordi lapper i sekken blir borte. 

Anonymkode: 182bc...0b6

• Liker 4
Skrevet
lillevill skrev (7 timer siden):

Jenta di er så klart invitert ts. Tror du virkelog moren ikke inviterer henne? Snakk med moren. Hun er sikkert bare glad for at du tar kontakt. At du tenker hun utelater din datter med vilje er ganske rart.

Dessverre er det vanlig at voksene og barn gjør dette. Har du lest her på kg eller medier??

Folk kan være helt forferdelige.

Anonymkode: b38dd...e3f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...