AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #1 Del Skrevet 9. november 2021 Hei. Jeg har lenge slitt med usikkerhet rundt fjeset mitt. Har gått ned i vekt, ble til og med for undervektig en stund i livet, er nå vanlig, men fjeset har ikke endret seg stort. Jeg mista fett fra fjeset, ja, men det ser fremdeles bredt ut. Det må nok ha noe med formen av kjeven/hele hodeskallen å gjøre. Jeg vil gjerne få gjort fjeset mitt slankere, og lengre. Usikker på om fjerning av buccal fettpute er nok, eller om dette faktisk kommer til å hjelpe stort. Jeg føler at jeg for det meste har fett på siden av kjeven/ansiktet. Halsen, og partiet under kjeven er vanlig, men jeg tenker liksom på siden av kjeven. Derfor vet jeg ikke om «buccal fat removal» vil være til hjelp. Er det eventuelt en annen type fettsuging som fjerner fett ifra ansiktet permanent, som ville vært mer aktuelt for meg? Eller er det slik at dette fettet på siden av ansiktet «drar seg sammen» etter å fjerne de bukkale fettputene? Og vil fjeset mitt virke lengre, eller trengs det en annen type kirurgi? Hva er egentlig mulig når det kommer til kirurgier dersom vil endre ansiktsform? og for dere som kan svare på dette, hvilke klinikker i Norge er de mest profesjonelle? Har dere kanskje noen positive opplevelser? Er det et sted jeg absolutt ikke burde dra? Er de flinkere i Oslo, Trondheim, Bergen eller Ålesund osv.? takk på forhånd :) Anonymkode: 8a810...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #2 Del Skrevet 9. november 2021 Hei, Mest sannsynlig er dette i hodet ditt. Jeg har hatt samme komplekser og har vel egentlig fortsatt det, men kommet frem til at det sitter mer i hodet enn å gjenspeile virkeligheten. En form for kroppsdysmorfobi bare at jeg ser mitt eget ansikt anderledes enn hvordan andre ser det og anderledes enn hvordan det egentlig er. Mange sliter med dette pga selfiegenerasjonen, og ikke minst hvordan vi blir vant til å se oss selv med snapchat filter som gjør hodeformen slankere og syns vi ser penere ut der med silkeglatt hud, større øyne og smalere kinn og kjeve også blir vi skuffet og føles oss enda mer stygge enn i utgangspunktet når vi ser oss selv i vanlig speil.. Uansett, all den researchen jeg har gjort og kirurger som har vurdert meg på bilder er dette hva jeg har lært - Buccal fat pad removal fjerner bare ca 0,5 cm tykk x 2 cm omkrets pad akuratt i området i kinnet som er mellom tennene dine på midterste del av sidebittet der det er mest kjøttfullt. Det området man kan suge inn når man suger inn kinnene, der ligger buccal fettet. 0,5 cm i tykkelse er veldig lite i et sånt kjøttfullt område, og på de fleste før og etter bilder så ser man ikke forskjell. - Hvis det er at du har bred kjeve eller fett som er lenger bak eller lenger ned så vil ikke buccal fat pad removal ha noen hensikt. - buccal fat pad removal kan få ansiktet til å se eldre og mere hult ut når du kommer i 30-40 årene og mange angrer i denne alderen på at de fjernet ansiktsfettet som bidrar med å holde ansiktet ungt. Se f eks før og etter bilder av Mila Kunis etter buccal fat removal, hun og mange andre får denne innhulingen og noen anerkjente kirurger fraråder å ta buccal fat pad removal pga det er bedre å spare det fettet der til man blir eldre og huden mister kollagen og fett. Buccal fat removal koster fra 20.000 ca i Norge - Eneste måten å gjøre selve kjeven og benstrukturen smalere på er såkalt V shape face surgery, der de sager/sliper ned selve benstrukturen. Denne operasjonen gjøres ikke i Norge eller Europa men er populær i sør Korea. Det koster fra 150.000 i sør Korea - I noen land gjør de fettsuging av kjevelinje og fettet rett over kjeve kanten, på vanity clinic i Tyrkia bland annet, men de fleste kirurger gjør ikke fettsuging så nær ansiktet eller i ansiktet fordi det er for mange nerver der som gjør det veldig risikofylt. Det koster ca 50.000 i Tyrkia - Illusjonen av et smalere nedre del av ansiktet kan man få av å forlenge haken med filler eller implantat, til mer V form hvis man har U formet eller square hake. Dette er det første du bør undersøke og investere i om du vil gjøre noe, syns jeg. Det er ikke dyrt å ta filler en gang eller to i året, fillerne som brukes der holder lenge og du får testet om du er fornøyd med resultatet uten å bruke altfor mye penger - Botox i masseter muskelen, på siden av kjeven der man kjenner en muskel når man biter tennene hardt sammen, er vanlig å kombinere med filler i hake, dette skal minske masseter muskelen, men behandlere jeg har spurt sier at det er minimalt og så man ikke ser det med øyet. De sier at de drastiske før og etter bildene på botox masseter er egentlig kirurgi. Men har du mye penger så hadde jeg gitt det en sjanse, bare husk at man må gjøre det hver tredje måned resten av livet og å tygge hardt når du spiser blir vanskelig. Det er bortkastet å ta botox en eller to ganger om man ikke har råd til å opprettholde det over lang tid - fillers langs kjevelinjen kan også gi illusjon av mindre fett og heng langs kjeven og haken og dermed noe smalere ansikt men kan se veldig unaturlig og litt maskulint ut - Radiofrekvens behandling som Ulthera /ultherapy er det mange som skryter av men jeg har sett kosmetiske leger på nett fraråde det fordi det også kan smelte fett man vil ha, gi skjevheter og ødelegge nerver. På Realself kan du lese reviews fra flere hundre personer (bare google "Realself ultherapy worth it? ") og mange av de sier not worth it. Realself er forresten en super side hvor du kan sjekke reviews om alle mulig operasjoner og behandlinger innen kosmetikk, f eks buccal fat removal som også mange der sier de angrer på, noen sier det ødela ansiktet dems osv mens andre sier de er glad de gjorde det. Ultherapy gjøres i Norge og er en oppstrammende behandling som skal smelte fett og stramme opp hud. Jeg spurte en som jobber med det og hun sa at det ikke funket til å gjøre ansiktet/nedre ansikt smalere så jeg har lagt fra meg å vurdere å investere i det, men igjen har man masse masse penger kan man jo prøve alt man vil - Lower face lift / minilift vil løfte huden på samme måten som hvis du tar tak i ansiktshuden foran ørene og drar oppover. Da vil huden på kjeven og kinnene stramme seg opp og gjøre ansiktet litt smalere. Kirurgi er hvertfall et garantert synlig resultat - Face yoga er noe gratis jeg har begynt med og tenkte først var tull men etter å gjøre det snart tre måneder ser jeg faktisk litt forskjell. Det er øvelser ganske likt mewing, og det ligger masse youtube videoer på face yoga slimmer jaw, slimmer face, double chin osv. Kanskje det er placebo men jeg tenkte å gi det et år, fordi å bruke penger på noen av de andre behandlingene har jeg egentlig ikke råd til. Dette er alle behandlingene jeg har funnet etter flere års research som kan hjelpe, men vurder nøye om du vil bruke så mye penger i det når dette mest sannsynlig er en liten vrangforestilling på deg selv. Uansett har mange bred hodeform og jeg tipper du ikke har lagt nevneverdig merke til det på noen andre, så ingen andre tenker det om deg heller forresten en hårsveis med langt hår og midtskill vil også dekke noe av sidene på hodeformen og ansiktet litt Anonymkode: a4779...9db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå