Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg har fått fremfall etter fødsel (skal til legen neste uke). Når jeg har gått en lang tur så kjennes det etterhvert ut som om noe skal falle ut der nede. Og mellom kjønnsleppene ser det ikke helt ut som før. 

Har vært på 6-ukerskontroll hvor alt så normalt ut. Men da hadde jeg ikke vært på så lange gåturer.

Det er ca 2,5 mnd siden fødsel.

Noen flere som har opplevd dette, var det fremfall og hvordan gikk det? Gruer meg skikkelig til å dra til legen.. 

Anonymkode: a2680...e90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen kommer bare til å si «vent det ordner seg» (noe de sier uansett om du er helt skada eller ikke). Det har gått veldig kort tid. Den tyngdefølelsen er ganske vanlig så kort tid etter fødsel. Gi det et halvår-ett år før du blir urolig, i alle fall om du ammer.

For å hjelpe kroppen må du trene de indre magemusklene. Det vil støtte opp om fremfallsfølelsen.

Anonymkode: eb795...c6c

Skrevet

Jeg hadde framfall. Legen hadde visstnok ikke tenkt å nevne det, men da jeg oppsøkte lege 6 mnd etter fødsel med store smerter under samleie sa hun at det nok var pga. Fremfallet, og at det ville gå seg til. Dersom det ikke gikk seg til etter 10 mnd. og en del knipeøvelser  skulle jeg komme tilbake  

Anonymkode: 7c459...c68

Skrevet

Gikk over her etter ca 5-6 mnder! Hadde nøyaktig den samme følelsen og jeg så noe «stikke ut» da jeg skikket nedentil med et speil. Var skikkelig ubehagelig å gå..

Nå er alt normalt igjen uten at jeg har gjort noe spesielt med det. 

Anonymkode: a6981...7c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Gikk over her etter ca 5-6 mnder! Hadde nøyaktig den samme følelsen og jeg så noe «stikke ut» da jeg skikket nedentil med et speil. Var skikkelig ubehagelig å gå..

Nå er alt normalt igjen uten at jeg har gjort noe spesielt med det. 

Anonymkode: a6981...7c2

Så bra! Var hos fysioterapeut i dag i fbm en rift+operasjon etter fødsel som også sa det var helt normalt pga svak bekkenbunn. Og anbefalte meg å gå litt kortere turer! 

Ts

Anonymkode: a2680...e90

Skrevet

Google Hypopressiv trening, så får du tips og råd.

Anonymkode: 86da7...b3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...