Gå til innhold

Dere som jobber i skolen. Visma Flyt, it`s learning og Teams.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke pedagog, men ufaglært og ny i skolen og SFO. Og virker som jeg må ha tilgang til alle disse tjenestene. Jeg får ingen opplæring eller hjelp, men likevel blir jeg spurt om jeg har ditt og datt. Kan jo ikke vite alt av meg selv fra starten av. Får veldig dårlig opplæring, syns jeg.

Kan forklare meg forskjellen på disse, og hva som brukes til hva i skolen og SFO? Er alt dette noe jeg trenger å ha som ufaglært i skolen? Jeg tenkte dette var mest for pedagogene?

Anonymkode: 5ea69...4d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei 

Jeg jobber som lektor i VGS. Vi bruker its, vism a og teams. Alt dette er helt nødvendig, og brukes til kommunikasjon, ulike registreringer, timeføring osv. Men (!!) til og med vi som har vært ansatt lenge i skoleverket har fått og får god opplæring i Visma. Også its fikk vi god opplæring i. Det får også nytilsette ved oppstart av nytt skoleår. Her må du være direkte og be om opplæring. Du kan også finne mange gode opplæringsvideoer om visma og its. Men akkurat visma har vi alle blitt kurset i på jobb. Her har vi et utvalg som har ansvaret for dette. 
Så i klartekst: Her har du rett på opplæring! 

Anonymkode: c1214...80b

Skrevet

Jobber du som ufaglært lærer da, eller som assistent/miljøarbeider? I skolen skiller man ikke mellom pedagoger/ikke-pedagoger, enten er du ansatt som lærer med alt det innebærer, eller ikke (jeg har lite kjennskap til småtrinnet, så er mulig det er annerledes der?)

Hør med nærmeste leder om du kan få opplæring i de tjenestene du trenger. Ellers er det litt sånn i skolen at man som ny typisk må spørre kollegaer og suge til seg det man kan av informasjon.