Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det større sjanse for at SF-målene blir feil når man er overvektig, eller har det ikke så mye å si?

Anonymkode: 119fd...e6d

Videoannonse
Annonse
Gjest Hottentått
Skrevet

Spørs hvor overvektig man er og om det er på magen alt fettet her. Jeg er overvektig men alt har vært jevnt fordelt, eller hva jeg skal si. Mine SF-mål har vært helt normale og riktige hele veien. Aldri vært noe problem. Mens venninna mi som har myyyye fett på magen (men feks relativt tynne lår) har hatt mer vansker for å måle magen under svangerskap. 

Skrevet
Hottentått skrev (21 minutter siden):

Spørs hvor overvektig man er og om det er på magen alt fettet her. Jeg er overvektig men alt har vært jevnt fordelt, eller hva jeg skal si. Mine SF-mål har vært helt normale og riktige hele veien. Aldri vært noe problem. Mens venninna mi som har myyyye fett på magen (men feks relativt tynne lår) har hatt mer vansker for å måle magen under svangerskap. 

Hvordan gir det mening? Hvordan måles symfysemål?

Anonymkode: e8b17...9bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan gir det mening? Hvordan måles symfysemål?

Anonymkode: e8b17...9bf

Fra toppen av livmoren og til rett over symfysebenet. Hvis man har mye fett på magen vil det jo "bli med" på målet. Men sånn i bunn og grunn er det jo hvordan kurven utvikler seg som er viktig, ikke hvor man er på den eksisterende kurven som er ørten år gammel. 

Anonymkode: 32025...57a

Skrevet
Hottentått skrev (48 minutter siden):

Det gir mening. Jeg har det veldig jevnt fordelt, men samtidig er det mye på magen også. Så jeg kan vel forvente en kurve som starter ganske langt oppe da. Det blir spennende å se.

Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det gir mening. Jeg har det veldig jevnt fordelt, men samtidig er det mye på magen også. Så jeg kan vel forvente en kurve som starter ganske langt oppe da. Det blir spennende å se.

Det er jo ikke fettet de måler. Jordmor klarer nok å kjenne livmora di greit dersom du ikke har ekstreeeeeemt mye fett på magen ☺️ jeg fikk utvendig tidlig ultralyd i uke 8 og klarte helt fint å se fosteret da feks. I tillegg begynner man jo ikke å måle SF før litt lenger ut i svangerskapet. Går nok helt fint skal du se ☺️

Skrevet
Hottentått skrev (5 minutter siden):

Det er jo ikke fettet de måler. Jordmor klarer nok å kjenne livmora di greit dersom du ikke har ekstreeeeeemt mye fett på magen ☺️ jeg fikk utvendig tidlig ultralyd i uke 8 og klarte helt fint å se fosteret da feks. I tillegg begynner man jo ikke å måle SF før litt lenger ut i svangerskapet. Går nok helt fint skal du se ☺️

Men fettet ligget på magen mellom symfysebenet og toppen av livmoren likevel, så det kommer desverre med målene 😛

Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men fettet ligget på magen mellom symfysebenet og toppen av livmoren likevel, så det kommer desverre med målene 😛

Ja altså det blir sikkert en høyere start enn en tynn dame. Men det er ikke noe jeg ville bekymret meg for liksom. Så lenge du følger kurven din er nok alt helt fint 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...