Krokenguri Skrevet 11. november 2021 #81 Skrevet 11. november 2021 Pivot skrev (1 time siden): Hva med å lese teksten jeg skrev i konteksten det var skrevet i? Fortsatt så bør du ta en titt på fhi sine sider. Der står det bla at vaksinen hjelper mot corona men ikke nødvendigvis disse mutasjonene. Så det er større grunn til å vaksinere seg nettopp for å unngå mutasjoner. 3
Tøvftta Skrevet 11. november 2021 #82 Skrevet 11. november 2021 Aliquis skrev (1 time siden): Men smitter de i mye mindre grad enn uvaksinerte? JA Eventuelt en tatovering av idiot i panna. Og hvem vet at de smitter i mindre grad enn uvaksinerte? Slike som sitter på kg og skriver om idiot tatovering i panna på folk? 9
Uheldig Skrevet 11. november 2021 #83 Skrevet 11. november 2021 zemer skrev (23 timer siden): Etter AZ var det kun en som klarte å komme på jobb dagen etter. Gikk bedre med Pfizer, men da hadde de lært så ikke "alle " fikk på samme dag. Skjønner. Takk for svar. Snakker du da om første vaksine hvor alle ble dårlig?
*luna* Skrevet 11. november 2021 #84 Skrevet 11. november 2021 Aliquis skrev (1 time siden): Men smitter de i mye mindre grad enn uvaksinerte? JA Eventuelt en tatovering av idiot i panna. En ny svensk studie, som ennå ikke er fagfellevurdert, viser at vaksineeffekten mot symptomatisk covid-19 sykdom faller etter få måneder. Effekten mot alvorlig sykdom faller også, men ikke like raskt. https://www.nettavisen.no/okonomi/dette-er-rapporten-som-na-kan-sette-fart-i-en-3-vaksinedose-dette-gar-for-sakte/s/12-95-3424203837 4
Pivot Skrevet 11. november 2021 #85 Skrevet 11. november 2021 Krokenguri skrev (1 time siden): Fortsatt så bør du ta en titt på fhi sine sider. Der står det bla at vaksinen hjelper mot corona men ikke nødvendigvis disse mutasjonene. Så det er større grunn til å vaksinere seg nettopp for å unngå mutasjoner. Jeg er godt kjent med det som står på FHI sine sider. Det du skriver her har ingen relevans til svaret jeg siterte opprinnelig. Du forstår fortsatt ikke konteksten til det som jeg skrev... Hvis du mener at FHI tar opp temaet skyldfordeling, og hvem som bør har dårlig samvittighet ved dødsfall, så kan du få vise til dette! 5
Aliquis Skrevet 11. november 2021 #86 Skrevet 11. november 2021 6 hours ago, Tøvftta said: Og hvem vet at de smitter i mindre grad enn uvaksinerte? Slike som sitter på kg og skriver om idiot tatovering i panna på folk? Tydeligvis. 5 hours ago, *luna* said: En ny svensk studie, som ennå ikke er fagfellevurdert, viser at vaksineeffekten mot symptomatisk covid-19 sykdom faller etter få måneder. Effekten mot alvorlig sykdom faller også, men ikke like raskt. https://www.nettavisen.no/okonomi/dette-er-rapporten-som-na-kan-sette-fart-i-en-3-vaksinedose-dette-gar-for-sakte/s/12-95-3424203837 Ok? Hvorfor siterer du meg? 3
Gjest laraf Skrevet 11. november 2021 #87 Skrevet 11. november 2021 8 hours ago, Tøvftta said: Den beskytter mot alvorlig sykdom JA. Men smitter fullvaksinerte andre- JA! Så som Bill Gates sier; den hjelper utifra et helseaspekt men reduserer absolutt ikke spredning av viruset.
Hedy Lamarr Skrevet 11. november 2021 #88 Skrevet 11. november 2021 (endret) Tøvftta skrev (8 timer siden): Den beskytter mot alvorlig sykdom JA. Men smitter fullvaksinerte andre- JA! Ja, men i betydelig mindre grad enn hva uvaksinerte gjør. At man bør vaksinere seg er jo tydelig f.eks her (kilde) : Endret 11. november 2021 av Hedy Lamarr 4
zemer Skrevet 11. november 2021 #89 Skrevet 11. november 2021 Uheldig skrev (7 timer siden): Skjønner. Takk for svar. Snakker du da om første vaksine hvor alle ble dårlig? Av AZ ble de fleste hjemme minst ett døgn. Av Pfizer gikk de fleste på jobb, men fler slet i mange uker og er forsatt under utredning. 4
Elaine Marley Skrevet 11. november 2021 #90 Skrevet 11. november 2021 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Majer Skrevet 12. november 2021 #91 Skrevet 12. november 2021 HarryDotter skrev (På 10.11.2021 den 17.51): Om 99% av befolkningen var fullvaksinert, ville fortsatt smitten florert. For 1000nde gang: vaksinerte smitter og kan bli smittet på nytt. Man minsker sjansen med vaksine selvsagt, men smitten vil uansett florere. Og de aller fleste voksne i norge idag er uansett fullvaksinerte. Og alikevel stiger smitten. Forteller ikke det deg noe? Smitten ville gått drastisk ned. Med færre smittede blir færre smittet i neste ledd og leddet etter osv. 3
zemer Skrevet 12. november 2021 #92 Skrevet 12. november 2021 Majer skrev (4 timer siden): Smitten ville gått drastisk ned. Med færre smittede blir færre smittet i neste ledd og leddet etter osv. Hvorfor merker vi det motsatte nå da? 9
Bacteria Skrevet 12. november 2021 #93 Skrevet 12. november 2021 Jeg er helsepersonell og såkalt fullvaksinert. Jeg kvier meg for å ta den 3. dosen da jeg fikk store blødninger etter vaksineringen. Dette gjelder mange kvinner. Nå stiller jeg spørsmålet; er det riktig at unge kvinner i fruktbar alder skal tvinges til å ta en vaksine som potensielt roter med reproduksjonssystemet, når formålet er at et antall multisyke på 80-90- skal holdes i live 3-4 år til? Jeg har problemer med å forsvare det. 17
pøbelsara Skrevet 12. november 2021 #94 Skrevet 12. november 2021 Bacteria skrev (6 minutter siden): Jeg er helsepersonell og såkalt fullvaksinert. Jeg kvier meg for å ta den 3. dosen da jeg fikk store blødninger etter vaksineringen. Dette gjelder mange kvinner. Nå stiller jeg spørsmålet; er det riktig at unge kvinner i fruktbar alder skal tvinges til å ta en vaksine som potensielt roter med reproduksjonssystemet, når formålet er at et antall multisyke på 80-90- skal holdes i live 3-4 år til? Jeg har problemer med å forsvare det. Formålet er ikke at 80-90-åringene skal leve litt til. Formålet er at helsevesenet ikke skal knele, og at friske femtiåringer ikke skal dø. Hvis du er helsepersonell synes jeg det er rart at du tror at vi gjør dette for å redde de eldste. 8
*luna* Skrevet 12. november 2021 #95 Skrevet 12. november 2021 Bacteria skrev (4 minutter siden): Jeg er helsepersonell og såkalt fullvaksinert. Jeg kvier meg for å ta den 3. dosen da jeg fikk store blødninger etter vaksineringen. Dette gjelder mange kvinner. Nå stiller jeg spørsmålet; er det riktig at unge kvinner i fruktbar alder skal tvinges til å ta en vaksine som potensielt roter med reproduksjonssystemet, når formålet er at et antall multisyke på 80-90- skal holdes i live 3-4 år til? Jeg har problemer med å forsvare det. Ifølge FHI kan kvinner som har fått menstruasjonsforstyrrelser utsette tredje dose. De undersøker nå om menstruasjonsforstyrrelsene har sammenheng med vaksinasjonen. https://www.tv2.no/nyheter/14344613/ 5
Bacteria Skrevet 12. november 2021 #96 Skrevet 12. november 2021 pøbelsara skrev (1 minutt siden): Formålet er ikke at 80-90-åringene skal leve litt til. Formålet er at helsevesenet ikke skal knele, og at friske femtiåringer ikke skal dø. Hvis du er helsepersonell synes jeg det er rart at du tror at vi gjør dette for å redde de eldste. Jeg har lest litt i tråden, og det er mange her som mener at det er helt krise om syke gamle dør fordi de blir smittet av korona. Det var bla snakk om en tenåring som måtte leve resten av livet med vissheten om at hen hadde nærmest drept 6 beboere osv. Det er dette jeg synes er surrealistisk. 14
*luna* Skrevet 12. november 2021 #97 Skrevet 12. november 2021 pøbelsara skrev (5 minutter siden): Formålet er ikke at 80-90-åringene skal leve litt til. Formålet er at helsevesenet ikke skal knele, og at friske femtiåringer ikke skal dø. Hvis du er helsepersonell synes jeg det er rart at du tror at vi gjør dette for å redde de eldste. Det er vel sjelden friske 50-åringer dør av covid? 11
Capt. Obvious Skrevet 12. november 2021 #98 Skrevet 12. november 2021 Bacteria skrev (33 minutter siden): Jeg er helsepersonell og såkalt fullvaksinert. Jeg kvier meg for å ta den 3. dosen da jeg fikk store blødninger etter vaksineringen. Dette gjelder mange kvinner. Nå stiller jeg spørsmålet; er det riktig at unge kvinner i fruktbar alder skal tvinges til å ta en vaksine som potensielt roter med reproduksjonssystemet, når formålet er at et antall multisyke på 80-90- skal holdes i live 3-4 år til? Jeg har problemer med å forsvare det. Hvis man får uforholdsmessige individuelle bivirkninger, så skal man selvsagt være mer forsiktig med å ta den, det må man ta opp med sin fastlege. Men poenget her er at de fleste ikke får slike bivirkninger, og gjør man ikke det så bør man ta den. Jo flere som tar den, jo bedre beskytter man de som av medisinske grunner ikke kan ta den samt de med nedsatt immunforsvar. 3
Lana01 Skrevet 12. november 2021 #99 Skrevet 12. november 2021 *luna* skrev (41 minutter siden): Det er vel sjelden friske 50-åringer dør av covid? Det er sjelden ja, men det skjer. Barn kan også dø, uten underliggende sykdom. Flere av de som ligger på intensiv avdelinger er uvaksinerte 40-50 åringer. https://www.dagbladet.no/nyheter/coronapasientene-pa-respirator---ikke-gamle/74178589 - De pasientene som ligger inne hos oss på respirator med covid, de er ikke gamle, sier avdelingsleder Dag Jacobsen ved Akuttmedisinsk avdeling Så alle kan bli alvorlig syke. Dette med at det bare er de eldre og de med kroniske sykdommer som havner på intensiv - stopp en halv. 5
pøbelsara Skrevet 12. november 2021 #100 Skrevet 12. november 2021 (endret) *luna* skrev (52 minutter siden): Det er vel sjelden friske 50-åringer dør av covid? I Norge ja - fordi de får helsehjelp, og respiratorbehandling når det er nødvendig. Se hva som har skjedd i Italia, Spania, USA - i store deler av verden. Vi har klart oss så bra i Norge fordi vi har et godt helsevesen, og god nok kapasitet til å behandle folk. Ikke fordi Covid ikke er farlig. Endret 12. november 2021 av pøbelsara 5
Anbefalte innlegg