Gå til innhold

Flytte til sørlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge lurt på å flytte til sørlandet, men klarer ikke helt å lande på hvor. Tenker rundt Mandal-området.

Noen som har erfaringer derifra? Kjenner ingen der, så er avhengig av å få nettverk og venner. Er de som bor der åpne for nye folk? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å få seg venner på Sørlandet som innflytter.

Anonymkode: 94c7d...153

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nok ikke umulig, men jeg har også hørt at det er vanskelig fordi mange har så mye nettverk fra før.

Men jeg mener alt er mulig med en innsats, og at man havner et sted hvor det finnes steder å oppsøke folk. Enten gjennom frivillig arbeid, turgruppe, o.l. 

Anonymkode: 58600...10d

Skrevet

Mandal er en kjedelig by utenom sommeren og folk er ikke veldig imøtekommende. Har man barn er det nok lettere å komme i kontakt med folk. 
Jeg hadde heller sett meg om etter noe lenger østover. Lillesand og Grimstad, kanskje Arendal. 

Anonymkode: 47a72...f5c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Innflytter, fått flere venner jeg. Og jeg er ikke den mest utadvendte eller sosialt anlagte. 

Anonymkode: 44200...a40

• Liker 3
Skrevet

Kristiansand er nydelig! Aldri angret ett sekund! Eid leilighet i sentrum i 3 år, og nå på Hånes. Aldri hatt det bedre. Og sommeren kan ikke beskrives engang😍 Folkene her er helt fantastiske 

Anonymkode: c0823...57c

• Liker 5
Skrevet
On 11/9/2021 at 9:24 PM, AnonymBruker said:

Nå må du ikke legge skylden på oss koselige søringer bare fordi du sliter med å få venner.

Det krever litt av deg som innflytter til Kristiansand for at du skal få venner. Kan ikke bare forvente å sitte ved barn på Patricks og tro at vi kommer til deg. Vi møtes halvveis og tar det derfra.

Majoriteten av mine bekjentskaper/venner her i byen er innflyttere og de var åpne for vennskap og jobbet litt med det. Det går begge veier skjønner du.

Anonymkode: c7990...161

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Kristiansand er en by som vokser og tiltrekker seg folk, investeringer og talent. Andre steder er små inntørkede rosiner.

Skrevet

Du får venner på Sørlandet gjennom skole, jobb, naboer som alle andre steder. Ville ikke gått for Mandal, heller Kristiansand og østover. 

Anonymkode: 5cee7...b10

• Liker 4
Skrevet

Jeg er innflytter i Mandal. Trives veldig godt jeg😊👍

Anonymkode: 2d9b0...626

Skrevet

Kommer fra Mandal. Flyttet derfra da jeg var 18år og bodde der igjen ett år da jeg var i midt 30-årene. Flytter aldri tilbake. Skal gi deg mine + og -. Mandal er lite, så mye sier seg selv:)

Pluss:
Billig å bo, bra klima om du ikke liker snø, skjærgården, barnevennlig

Minus:
Folk vet ikke hva karriere betyr, stor interesse for hva naboen holder på med, dødt uteliv uten om romjula og juli- da er det for mye med køer og kaos, langt til flyplass og ikke offentlig kommunikasjon dertil, uten bil kommer du deg ikke inn eller ut av byen etter midnatt, lite rotasjon på folk- av manglende grunn til å besøke Mandal, dårlige shoppingmuligheter, mye svada snakk

Anonymkode: d49da...599

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.11.2021 den 21.24):

Bare tull. Veldig enkelt å få venner som innflytter på Sørlandet. 

Anonymkode: 3ce4d...1ea

Skrevet

Kan anbefale Grimstad, der er jeg innflytter, de har universitet, mange restauranter som er helårsåpne, nå utvider de kjøpesenteret, og kort vei til nærmeste byer. Litt høyere boligpriser enn i nabokommunene, men det er det verdt. Mye som skjer fremover også, snakk om nytt badeanlegg. 

Anonymkode: 64b00...990

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.11.2021 den 0.17):

Kommer fra Mandal. Flyttet derfra da jeg var 18år og bodde der igjen ett år da jeg var i midt 30-årene. Flytter aldri tilbake. Skal gi deg mine + og -. Mandal er lite, så mye sier seg selv:)

Pluss:
Billig å bo, bra klima om du ikke liker snø, skjærgården, barnevennlig

Minus:
Folk vet ikke hva karriere betyr, stor interesse for hva naboen holder på med, dødt uteliv uten om romjula og juli- da er det for mye med køer og kaos, langt til flyplass og ikke offentlig kommunikasjon dertil, uten bil kommer du deg ikke inn eller ut av byen etter midnatt, lite rotasjon på folk- av manglende grunn til å besøke Mandal, dårlige shoppingmuligheter, mye svada snakk

Anonymkode: d49da...599

Lite utvalg av jobber og man ender opp med å pendle til Kristiansand eller andre steder. I Mandal liker de ikke forandring. Litt sånn «alt var bedre før». Da det kom en installasjon i form av en stor, orange ball i elva utenfor kulturhuset som skulle forestille rogn, ble det ramaskrik. Veldig typisk Mandal. De har alltid vært i bakevja. Kristiansand og østover anbefales. 

Anonymkode: 47a72...f5c

Skrevet

Jeg er fra Kristiansand, og kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig komme i kontakt med oss som enkelte her mener. Har flere venner i vennegjengen som er innflyttere. Krever jo at en gjør noe for å få kontakt med folk, men det gjør det vel uansett hvor en flytter?

Anonymkode: 36516...34c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...