Gå til innhold

Blir ikke det neste barnet en gutt skal han finne en ny kone!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenter har ingen verdi er vel det det gis inntrykk av, 

Anonymkode: 2235b...61d

• Liker 3
Skrevet

Hadde det vært meg, hadde han fått beskjed om at her var babymaskinen herved avslått, og at han kunne starte å finne seg en ny umiddelbart..   

• Liker 5
Skrevet

Jenter blir vel bare giftet bort, og menn forsørger. Ergo må de ha en gutt. 

Skrevet

Han får manne seg opp og lage noen guttesvømmere selv da. Er tross alt mannens celler som bestemmer kjønnet :balltre:

Skrevet

Noen bør fortelle dem at det faktisk er far som "bestemmer" barnets kjønn ☺️

Anonymkode: f3ddf...414

• Liker 9
Skrevet

Det er jo fars celler som avgjør kjønn.... Så å bytte kone har null for seg.... 

Forøvrig horribel tankegang.... 

• Liker 7
Skrevet
Snabeltann skrev (1 time siden):

Hadde det vært meg, hadde han fått beskjed om at her var babymaskinen herved avslått, og at han kunne starte å finne seg en ny umiddelbart..   

Hva skulle du ha levd av da? 

• Liker 1
Skrevet

Hvor kan man se den?

Anonymkode: 4a3c0...92e

Skrevet
Maskulino skrev (1 time siden):

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/5GrpKb/se-dokumentaren-the-snow-calls-den-vanskelige-ventetiden

Blir ikke det neste barnet hennes en gutt krever svigerfamilien at han skal finne en annen kone. 

For et opplegg.

Har lyst til å tilskrive det uvitenhet, men det er vel rene skjære kvinneundertrykkingen.

Det er beklageligvis kulturen deres 

Skrevet
Snabeltann skrev (1 time siden):

Det er kulturelt betinger så tviler på at du hadde gjort det hadde du vokst opp og levd i den kulturen 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Noen bør fortelle dem at det faktisk er far som "bestemmer" barnets kjønn ☺️

Anonymkode: f3ddf...414

Det er sædcellen som avgjør kjønn ja, men kvinnens kropp er med å avgjøre hvilke sædceller som når frem. Så logikken er ikke helt fraværende.

Dette er selvsagt triste greier. Jeg vil ikke dømme da, siden mange i verden lever i sult og nød. Og en jente å fø på kan være katastrofalt kontra en gutt som bidrar til familiens overlevelse

Anonymkode: 370d2...b12

• Liker 3
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Tenk at slikt skjer, og det gjør det jo.

Var det ikke noe om overskudd av guttebarn i Kina for en stund siden, da de hadde ett-barns-politikken?  Var vel noen som lurte på hva som skjedde med jentene da.  Det er jo forferdelig uansett. Glad for å bo i Norge.

Skrevet
Hvemsomhelst skrev (1 time siden):

Tenk at slikt skjer, og det gjør det jo.

Var det ikke noe om overskudd av guttebarn i Kina for en stund siden, da de hadde ett-barns-politikken?  Var vel noen som lurte på hva som skjedde med jentene da.  Det er jo forferdelig uansett. Glad for å bo i Norge.

Noen sier de er abortert. Andre sier de er gjemt vekk fra folketellingene ute på landsbygda.

• Liker 1
Skrevet

Synd at han ikke vet at det er hans celler som bestemmer om det er jente eller gutt. 

Anonymkode: 147ba...da8

• Liker 2
Skrevet

For de som virkelig vil se hvor uønsket jenter er i Kina, kan se dokumentaren «One child nation» Jeg så den på VGTV, men ser det er noe på YouTube også.

Skrevet
Lunaris skrev (2 timer siden):

Hat ikke abonnement, hvilket land er dette?

Iran 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...