Gå til innhold

Spørsmål ang. en julegave


*Lillian*

Anbefalte innlegg

Har et par små spørsmål til dere som jeg håper noen gidder å ta seg tid til å svare på..

Det har seg nemlig sånn at min samboer har en lillebror på 13år som alltid kun ønsker seg en ting til jul; - playstationspill...Eller dataspill... Jeg synes for det første det er utrolig kjedelig å kjøpe det samme hvert år, og dessuten har vi hatt en liten prat med moren hans. Hun synes ikke vi skal kjøpe dette, for han har så mange at han har ikke prøvd halvparten, og dessuten vil hun gjerne han skal komme seg ut mer. (Han sitter som regel inne hele dagen når han ikke er på skolen..)

Så sambisen og jeg tenkte vi kanskje skulle kjøpe gavekort på NSB til ham hvis det går an... Er det noen som vet om det går an?

Tenkte vi skulle kjøpe tur-retur hit til oss. Han har nemlig sagt mange ganger han har så lyst til å reise til oss en helg, men han har ikke penger og foreldrene har ikke penger til å sende han avgårde noe særlig heller. Så da tenkte vi kanskje at vi kunne kjøpe et slikt gavekort sånn at han kan komme nedover til oss en helg, uten at det koster ham noe!

Men hva synes dere om denne ideen? Hvis det nå går an å kjøpe gavekort på billetter hos NSB, da... Det har vi ikke sjekket ut enda, men vi håper det går...

By the way; - sambisens familie bor ca. 4 timer unna oss, så det er sjelden vi ser dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en fin gave ide. Jeg skulle da tro at der får kjøpt gavekort. Hvis ikke kan du kjøpe en billett til han, kanskje best å forhøre seg med han og hinte litt om han skal noe en spesielt helg.

Hva med å ta han med på hyttetur, og sponse turen og heiskort i slalombakken (hvis han liker å stå alpint)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å høre med moren hans om en spesiell helg, hun vet alltid når han er hjemme og ikke siden han er bare 13år...

Vi kunne alltids tatt han med på hyttetur og sponset tur og heiskort i slalåmbakken osv, meeen...Han er ikke særlig sportslig av seg, og det er heller ikke jeg eller sambisen på vinter'n...hehe...Så jeg tror kanskje det vil bli en mislykket tur...hehe...

Da han hadde bursdag fikk han ikke gave, men isteden kom han hit en uke i sommerferien og vi tok han med til Tusenfryd og til Oslo på den derre Topp20-greia som var på Aker Brygge. Det var TOPPERS ifølge ham iallfall.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som en knall-idé jeg!!

Også kommer den jo alle til gode! ;) Han får reist til Oslo en helg, dere får hyggelig besøk, og foreldra får en helg fri for tenåring!!!!

Ta kontakt med NSB å forklar tanken, så kan de sikkert hjelpe dere!

Lykke til! Ta ham med på noe moro i Oslo, Kino, konsert, ett eller annet. Dersom han synes slikt er moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...