Gå til innhold

Konstant hodepine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med hodepine som aldri forsvinner? Den blir ikke borte av sterke smertestillende heller, så nå har jeg unngått å ta noe - da dette ofte kan forverre hodepinen.

Mistenker at det kan være spenningshodepine/nakkehodepine.

Blir gal snart!

Anonymkode: 595f8...d91

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært i kontakt med lege?

• Liker 2
Skrevet
Fireflies skrev (16 minutter siden):

Har du vært i kontakt med lege?

Ja, skriver hodepinekalender - men det er enkelt. Hver dag, konstant i tre uker.

Fått smertestillende, men det virker ikke. Har migrenemedisiner, men dette er ikke migrene. 

• Liker 1
Skrevet

Er det en ny hodepine? Jeg har slitt mye med det før, og når kroppen er spent så går det over til hodet. For meg har jevnlig behandlinger hos naprapat hjulpet, fordi det løser opp kroppen.

Jeg må ellers være veldig var på stress og sørge for nok vann og søvn.

Skrevet

To ting hjalp for meg etter 6 mnd med hodepine: fysioterapeut som maserte ansikt, skuldre og alle muskelknuter han fant. Den andre tingen var briller. Nå har jeg aldri hodepine 🤓😁 bruker briller og tøyer og bøyer.

Anonymkode: a53c8...07a

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen som har erfaringer med hodepine som aldri forsvinner? Den blir ikke borte av sterke smertestillende heller, så nå har jeg unngått å ta noe - da dette ofte kan forverre hodepinen.

Blir gal snart!

Hvor sitter smerten? Jeg har nå i 9 år hatt icepick og major stabbing headache.

legene kan ikke hjelpe

Anonymkode: 165d2...6ac

Skrevet
Fireflies skrev (10 minutter siden):

Er det en ny hodepine? Jeg har slitt mye med det før, og når kroppen er spent så går det over til hodet. For meg har jevnlig behandlinger hos naprapat hjulpet, fordi det løser opp kroppen.

Jeg må ellers være veldig var på stress og sørge for nok vann og søvn.

Ja, aldri hatt lignende. Tror jeg spenner meg mye i nakke/skuldre, fordi jeg har vondt. Stress er det sikkert nok av med 100% turnusjobbing, tre barn, hus og hytte. Men det er ikke noe nytt i mitt liv, men hodepinen derimot - den er ny..

Kiro fant en liten låsning i C2, men det ble hverken bedre eller verre av å løsne opp.

Venter på fysiotime, men umulig å si når jeg får time der.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

To ting hjalp for meg etter 6 mnd med hodepine: fysioterapeut som maserte ansikt, skuldre og alle muskelknuter han fant. Den andre tingen var briller. Nå har jeg aldri hodepine 🤓😁 bruker briller og tøyer og bøyer.

Anonymkode: a53c8...07a

6 mnd??! Jeg holder på å klikke etter noen få uker bare😱🤯

Håper fysio kan fikse det! Briller bruker jeg allerede👏🏼

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor sitter smerten? Jeg har nå i 9 år hatt icepick og major stabbing headache.

legene kan ikke hjelpe

Begge sider, i tinningen mest. Hvordan oppleves icepick? Migreneanfallene har vært akkurat som om øyet er på vei ut, kjennes ut som noen prøver å banke det ut av skallen på meg🤮

Skrevet

Icepicker er som å få kjørt en icepick gjennom øyet og opp i hjernen.

major stabbing headache er som å få en rødglødende metal stav kjørt opp gjennom øyet og som lager smoothie av hjernehalvdelen.

Skrevet

Ved icepick, så gjør det å bevege øyet på den siden det skjer, vondt

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Blir gal snart!

Hadde dette i vinter. Gikk til legen og fikk naproksen og Paralgin forte. Naproksen hjalp ingen ting. Paralgin forte hjalp, men tok det kun på kvelden. Varte i 1 mnd.

Skrevet

Hva mener du med sterke smertestillende?

Anonymkode: 622eb...2bc

Skrevet
Hero1 skrev (7 minutter siden):

Hadde dette i vinter. Gikk til legen og fikk naproksen og Paralgin forte. Naproksen hjalp ingen ting. Paralgin forte hjalp, men tok det kun på kvelden. Varte i 1 mnd.

Hjelper dessverre ikke her😔

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva mener du med sterke smertestillende?

Anonymkode: 622eb...2bc

Altermol, Tramadol/Nobligan og Paralgin Forte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjelper dessverre ikke her😔

Altermol, Tramadol/Nobligan og Paralgin Forte. 

Uff! Høres jævlig ut! 

Skrevet
Hero1 skrev (4 minutter siden):

Uff! Høres jævlig ut! 

Begynner å briste litt nå, vanskelig å fungere 100% med slike konstante smerter. Vant med smerter, men ikke over så lang tid😩

Skrevet

Jeg har slitt med daglig hodepine i varierende grad over flere år. Jeg har fått blodtrykksmedisin som vanligvis brukes som migreneforebyggende og det har gjort underverker. Jeg har slitt med migrene i perioder i tillegg, men har ikke hatt det på lenge og den daglige hodepinen er nesten helt borte. Jeg har bare hodepine noen få ganger i mnd nå. 

Anonymkode: c5a4b...ca4

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja, aldri hatt lignende. Tror jeg spenner meg mye i nakke/skuldre, fordi jeg har vondt. Stress er det sikkert nok av med 100% turnusjobbing, tre barn, hus og hytte. Men det er ikke noe nytt i mitt liv, men hodepinen derimot - den er ny..

Kiro fant en liten låsning i C2, men det ble hverken bedre eller verre av å løsne opp.

Venter på fysiotime, men umulig å si når jeg får time der.

6 mnd??! Jeg holder på å klikke etter noen få uker bare😱🤯

Håper fysio kan fikse det! Briller bruker jeg allerede👏🏼

Begge sider, i tinningen mest. Hvordan oppleves icepick? Migreneanfallene har vært akkurat som om øyet er på vei ut, kjennes ut som noen prøver å banke det ut av skallen på meg🤮

Vaksinert?

Anonymkode: 2571b...5d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vaksinert?

Jepp. Og jeg er ikke fremmed for at det kan ha en sammenheng, dessverre..

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har slitt med daglig hodepine i varierende grad over flere år. Jeg har fått blodtrykksmedisin som vanligvis brukes som migreneforebyggende og det har gjort underverker. Jeg har slitt med migrene i perioder i tillegg, men har ikke hatt det på lenge og den daglige hodepinen er nesten helt borte. Jeg har bare hodepine noen få ganger i mnd nå. 

Anonymkode: c5a4b...ca4

Oi, spennende! Kanskje jeg burde drøfte det for legen min..

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jepp. Og jeg er ikke fremmed for at det kan ha en sammenheng, dessverre..

Meld det inn. Mange som sliter med det nå.

Det var det første som slo meg.

Skrevet

Ja, jeg fikk konstant hodepine for ca 2 år siden. Av og til utvikler det seg til migrene, men mesteparten av tiden er det hodepine. Har kuttet koffein, sukker, alkohol, ingen av de fungerte, selv om alkohol av og til trigger det (men drikker ikke ofte nok til at det er en stor faktor). Har fått Amitriptylin av nevrologen, den tar jeg daglig. Fikk også Ignorin som jeg skal ta når jeg får migrene, men heldigvis har Amitriptylin fungert godt. Sover også mye bedre nå.

Anonymkode: 1f77a...aaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...