Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går gjennom prosesse, min mann har ikke oppholdstillatelse og vi har ventet over 2 år. Anket en utvisning sak fordi han løy til UDI for noen år siden.. vi har barn sammen og veldig opp og ned forhold. Han jobber ikke og er kun hjemme med barnet pga saken . Jeg jobber for å sikre inntekts krav.

Vi krangler mye om (jeg mest) om fortiden og at jeg stoler ikke på ham pga han gjorde en del når jeg var gravid. Ikke utro men flørtet og kunne forlate meg for kompiser osv. Nå har han tatt helt avstand fra de og vi går i par terapi. 

Han begynte å prate med en tidligere kompis idag som jeg vet har vært utro med konen som som nettopp født, med min venninne og har vitnet det selv. Vi valgte å flytte vekk fra hele miljøet og fokusere på egen familie. 

Hans venner og bror har vært utro og er nok videre utro per idag og de alle er fra vest Afrika.

Når jeg tar opp hvor jævlig de behandler konene sine osv tar han de i forsvar men sier han ikke vil prate med de pga meg.

Han mener nå jeg er rasistisk og dømmende. Jeg sier at om han omgås sånne folk sier jo det litt om seg selv og det er selvklart ikke lett å legge det til siden.

Familie terapeut er mye på min side og han tar seg ikke helt  inn hva han må gjøre.

Jeg er lei men vet vi er nær at ha får oppholdstillatelse..skal jeg holde ut? For barnets skyld? 

Anonymkode: 6e851...455

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil legge til hver gang vi." Krangler" er han klar for å forlate oss og dra hjem. Sier jeg er syk i hodet osv. 

Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 2bf07...c4e

Skrevet
Just now, Troyamin said:

🚩

Blir vel ikke bedre dette 

• Liker 1
Skrevet

Utroskap er selvfølgelig helt jævlig oppførsel, men jeg synes ikke det er riktig at han skal ta avstand til sin bror og sine kompiser fordi de er utro. Skal han bli ensom og miste nesten hele sitt sosiale nettverk fordi du ikke liker dem? Det er faktisk ikke ok en plass!

Jeg hadde forstått det hvis det handlet om at de dopet seg eller var kriminelle, men man har faktisk ingen rett til å nekte kjæresten å være med venner og familie, uansett om de oppfører seg dårlig.

Så ja, jeg synes du er dømmende. Ingen mennesker er perfekte og vi trenger alle å være omgitt av mennesker vi er glad i. Også selv om de er noen utro drittsekker.

Trusler om å gjøre det slutt hver gang man krangler og å kalle deg syk i hodet er selvfølgelig ikke ok. Det er abusive oppførsel, for å si det på engelsk, så der støtter jeg deg 100%.

Anonymkode: b2039...4e2

• Liker 1
Skrevet

Altså, det blir nok ikke bedre når han får oppholdstillatelse og er trygg. Da kan du banne på at han tar opp igjen kontakten med bror og kompiser, og begynner å flørte igjen. 

Han prøver å spille medgjørlig nå fram til saken er avgjort. Han har den personligheten han har, og kommer fra den kulturen han kommer fra. Der er det mye flørting, utroskap og latskap. Og dette er ikke basert på fordommer, det er selvopplevd da jeg har vært der nede selv.

Du kan godt sikre ham opphold for barnets skyld, men ikke forvent at en voksen mann endrer seg.

Anonymkode: d35e0...413

• Liker 4
Skrevet

Har du noensinne hørt om noen som holder på som han og som har endret seg? Ikke det nei? Nettopp. Fordi det er sjeldent. Tror dere klarer dere fint uten han :)

Anonymkode: 0ab40...a3f

• Liker 3
Skrevet

Løp, for helvete. La ham dra hjem. 

Du blir utnyttet for oppholdstillatelse. Barnet er en anchor baby. 

Anonymkode: 2270c...f21

• Liker 4
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

At han flørter med andre og trur med å forlate deg når dere krangler er veldig dårlig oppførsel for en kjæreste. 

Du er imidlertid også urimelig når du krever at han skal bryte kontakten med alle du synes oppfører seg dårlig. 

Skrevet

Ts var vel bare lette kjerringa å få til sengs og gravid så han kunne få oppholdstillatelse. Stakkars barnet oppi dette tullet der.

Anonymkode: 14211...c58

• Liker 3
Skrevet

Han lyver til myndighetene, jobber ikke, er utro mm. Han driver dank og lever på deg fordi du er hans eneste håp om å få bli i Norge. 
Kjære vene! Hva tenker du med?? 

Anonymkode: 6e02d...a28

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor i all helvete har du fått et barn med et slikt menneske, i en slik situasjon?

Anonymkode: 88131...023

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg går gjennom prosesse, min mann har ikke oppholdstillatelse og vi har ventet over 2 år. Anket en utvisning sak fordi han løy til UDI for noen år siden.. vi har barn sammen og veldig opp og ned forhold. Han jobber ikke og er kun hjemme med barnet pga saken . Jeg jobber for å sikre inntekts krav.

Vi krangler mye om (jeg mest) om fortiden og at jeg stoler ikke på ham pga han gjorde en del når jeg var gravid. Ikke utro men flørtet og kunne forlate meg for kompiser osv. Nå har han tatt helt avstand fra de og vi går i par terapi. 

Han begynte å prate med en tidligere kompis idag som jeg vet har vært utro med konen som som nettopp født, med min venninne og har vitnet det selv. Vi valgte å flytte vekk fra hele miljøet og fokusere på egen familie. 

Hans venner og bror har vært utro og er nok videre utro per idag og de alle er fra vest Afrika.

Når jeg tar opp hvor jævlig de behandler konene sine osv tar han de i forsvar men sier han ikke vil prate med de pga meg.

Han mener nå jeg er rasistisk og dømmende. Jeg sier at om han omgås sånne folk sier jo det litt om seg selv og det er selvklart ikke lett å legge det til siden.

Familie terapeut er mye på min side og han tar seg ikke helt  inn hva han må gjøre.

Jeg er lei men vet vi er nær at ha får oppholdstillatelse..skal jeg holde ut? For barnets skyld? 

Stort rødt flagg. Dump han.

Anonymkode: 9e74d...421

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er vel litt enig med deg. Det sier litt når alle hans venner og familie er utro, og det er jo vanskelig å tenke at dette IKKE er en kulturting, om ikke annet blant hans bekjente.

Veldig vanskelig å si; du kjenner han jo best. Han er far til ditt barn. Han er vel selvsagt ganske lei av å gå hjemme og får lite innspill, treffer få folk. Det er jo ikke så rart at han ønsker kontakt med familie og venner, selv om de er utro osv. Det at han blir med deg i terapi, er jo bra. At han ikke er den som tar initiativ er kanskje så rart. Det er vel ikke så normalt for noen menn at de ikke tar inn over seg hva de må gjøre. 

Her tror jeg dere må ha mye godhet og forståelse for hverandre for å få det til å fungere. Dere er i en vanskelig situasjon som preger dere på mange måter, og i seg selv fører til krangel. Så er jo spørsmålet om du uansett hvordan forholdet går vil ha han ut av landet, eller tenker at han bør være her pga barnet?  Antar han er en ok far? 

Av og til må man heve seg over det som er rett for deg til det som er rett for alle dere. Men jeg tenker at du må være realistisk her, samtidig som du tar en objektiv bedømming av mannen du kjemper for å ha her. ...og barnet ditt. Men vanskelig situasjon du har satt deg i her, uten tvil. 

Jeg er skeptisk til å blande seg inn i kulturer som har et annet kvinnesyn, og der noen blir avhengig av deg på den måten. Det hadde jeg ikke innlatt meg på. Men det er meg... Jeg antar at dere har mer mellom dere enn vi kan forstå her på KG. Ett tilfelle av flørt er vel ikke helt sånn hinsides. Så er det jo barnet da... 

Du vet summen selv, og du vet om du orker mer, om du egentlig synes det er en god ide at han blir her. I et forhold med deg, eller ei. Men der bør du jo ikke være helt egoistisk. Men av og til så er det kanskje slik at alle ikke bør bli her. ?? Men hvis du mener at barnet ditt vil ha det bra av at han er her, så er vel svaret ditt der. For det handler vel ikke om deg. 

Endret av Mooza
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Utroskap er selvfølgelig helt jævlig oppførsel, men jeg synes ikke det er riktig at han skal ta avstand til sin bror og sine kompiser fordi de er utro. Skal han bli ensom og miste nesten hele sitt sosiale nettverk fordi du ikke liker dem? Det er faktisk ikke ok en plass!

Jeg hadde forstått det hvis det handlet om at de dopet seg eller var kriminelle, men man har faktisk ingen rett til å nekte kjæresten å være med venner og familie, uansett om de oppfører seg dårlig.

Så ja, jeg synes du er dømmende. Ingen mennesker er perfekte og vi trenger alle å være omgitt av mennesker vi er glad i. Også selv om de er noen utro drittsekker.

Trusler om å gjøre det slutt hver gang man krangler og å kalle deg syk i hodet er selvfølgelig ikke ok. Det er abusive oppførsel, for å si det på engelsk, så der støtter jeg deg 100%.

Anonymkode: b2039...4e2

Støtter dette. Dere må gi og ta begge to her skal dette forholde vare, dere har bare litt andre ting å jobbe med.

Anonymkode: 6de75...d8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Løp, for helvete. La ham dra hjem. 

Du blir utnyttet for oppholdstillatelse. Barnet er en anchor baby. 

Anonymkode: 2270c...f21

Dette.

Jeg synes det er trist hvis denne mannen skal få oppholdstillatelse.

Anonymkode: 86066...d0b

• Liker 1
Skrevet

Det er vel større problemer her enn hypotese din om utroskap. Kanskje du skal fokusere på det viktige tingene her.

Og ja du blir brukt for å få oppholdstillatelse.

Anonymkode: 4931e...fae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...