AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #1 Del Skrevet 9. november 2021 Ute etter en bok jeg kan gi til en venn som gjerne vil lære seg norsk. Hun kan bittelitt, men så lite at hun ansees vel som helt nybegynner. Gjerne en som er litt morsom, hvis det finnes! Anonymkode: f6199...20a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stolsokk Skrevet 14. desember 2021 #2 Del Skrevet 14. desember 2021 "The Mystery of Nils" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Del Skrevet 14. desember 2021 Paa gjengrodde stier av Knut Hamsun. Anonymkode: 4aa30...77a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmarin(ert) Skrevet 15. desember 2021 #4 Del Skrevet 15. desember 2021 Favorittboken hennes! En bok hun har lest mange ganger før, for da blir det lettere å følge handlingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #5 Del Skrevet 15. desember 2021 Vel, Om hun er fullstendig nybegynner kan vel kanskje appen Poio fungere. Det er et barnespill for de yngste, men underholdende og enkelt nok til at det ikke blir et ork å skulle pugge dersom man er sliten. Kunnskapen og uttalen sniker seg inn mens man spiller. Anonymkode: 2f3b1...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palma Skrevet 15. desember 2021 #6 Del Skrevet 15. desember 2021 Appen duolingo er bra🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #7 Del Skrevet 15. desember 2021 Da jeg var yngre lærte jeg en god del engelsk av å lese Harry Potter på originalspråket, kanskje hun kan prøve det på norsk? Språket blir mer og mer komplisert utover i serien, men de første bøkene er jo som barnebøker. Anonymkode: 81518...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mwanafunzi Skrevet 15. desember 2021 #8 Del Skrevet 15. desember 2021 Jeg anbefaler en bok med bilder. Min personlige favoritt er «ordfabrikken» av Agnes de Lestrade. Den er nydelig! Jeg er også glad i «Da lille Larsens hus blåste bort» av Jakob Martin Strid (veldig morsom) og «Gruffalo» av Julia Donaldson. Den sistnevnte finnes på mange språk, også som film - en god teknikk for å øve på språk kan være å lese noe kjent på nytt språk, som også en annen nevner lenger oppe. Det finnes også bøker som er lettleste og spesielt tilpasset de som skal lære norsk, men de er ofte ikke så morsomme… For eksempel Ida-bøkene (bare Google Ida og lettlestbøker/a1). Jeg kan også anbefale OG av Veronica Salinas - og ev tegneserier. Dikt kan også være fint å lese som nybegynner, gjerne noe som er litt rett fram, Trygve Skaug for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå