Gå til innhold

Julegave til en mannlig kollega

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av mine kollegaer skiller seg ut og er helt fantastisk, så jeg vurderer å gi en liten oppmerksomhet i julegave. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det uten at noen andre ser det…

Han er i 30 årene. Forslag til gave? Rolig og sjenert type 😅

Anonymkode: 80221...a9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte et søgnekrus til en kollega til bursdagen, det satt han stor pris på og har brukt det daglig på jobb. 

Anonymkode: 2af3c...784

Skrevet

Vinflaske. 
Og for all del, ts. Gjør det i full åpenhet mens alle ser det. Om du sniker deg inn så blir det jo yber-pinlig når han så begynner å snakke om gaven din til alle på jobben. Og det kommer han til å gjøre.

Og, du? 

Om han er i et forhold, din underordnede eller yngre enn deg, eller du er av typen som tror at «ikke gira» betyr «spiller hard to Get»? Husk at metoo på arbeidsplassen er like pinlig selv om den som utfører har pupper. ;) 

Anonymkode: 2df3a...e01

• Liker 7
Skrevet

Hva er intensjonen din ved å gi gave? 

Anonymkode: 2388f...fd5

• Liker 4
Skrevet

Ikke gjør det.

Anonymkode: 2dcd5...b1b

• Liker 4
Skrevet

Liker du han? 

Anonymkode: 186f9...93e

• Liker 2
Skrevet

Har kjøpt gave til en mannelig kollega . Intensjon? Ingen. Grunnen: fordi han gjør min hverdag på jobb så innmari mye bedre og tok seg så godt av meg da jeg var ny for et lite år siden:) han er 12 år eldre enn meg, så tror ikke noen vil beskylde meg for å ville komme i buksene hans🥴

Anonymkode: fc616...f1b

Skrevet

Hva med å runke han?

Det er garantert noe han hadde satt pris på.

Anonymkode: a4a92...da1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har kjøpt gave til en mannelig kollega . Intensjon? Ingen. Grunnen: fordi han gjør min hverdag på jobb så innmari mye bedre og tok seg så godt av meg da jeg var ny for et lite år siden:) han er 12 år eldre enn meg, så tror ikke noen vil beskylde meg for å ville komme i buksene hans🥴

Så du er for gammel for han altså..

Menn kan lett gå 20 år ned i alder..

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du er for gammel for han altså..

Menn kan lett gå 20 år ned i alder..

de kan de-men jeg går da ikke opp i alder😵💫..er dessuten godt gifte begge to- i trygge gode forhold. Ser ikke sånn på hverandre noen av oss, synes bare at stillferdige, gode mannen fortjener en liten gest fra meg fordi jeg setter så stor pris på han. 

• Liker 1
Skrevet

Ts her.

Jeg er 24, startet på arbeidsplassen i sommer. Han er vel i overkant av 30 og han har mannlig samboer, så jeg liker han ikke. Han har bare gjort mine dager så bra og jeg gleder meg alltid til å jobbe med han.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her.

Jeg er 24, startet på arbeidsplassen i sommer. Han er vel i overkant av 30 og han har mannlig samboer, så jeg liker han ikke. Han har bare gjort mine dager så bra og jeg gleder meg alltid til å jobbe med han.

Har de likedan med min mannlige kollega:) nylig kjøpt seg hytte så fått lue med hyttetekst og en sånn kollega kopp. Har hytte på vei opp til vårs hytte- så tenkte jeg og mine stakk innom der med julegaven en helg nærmere jul. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vinflaske. 
Og for all del, ts. Gjør det i full åpenhet mens alle ser det. Om du sniker deg inn så blir det jo yber-pinlig når han så begynner å snakke om gaven din til alle på jobben. Og det kommer han til å gjøre.

Og, du? 

Om han er i et forhold, din underordnede eller yngre enn deg, eller du er av typen som tror at «ikke gira» betyr «spiller hard to Get»? Husk at metoo på arbeidsplassen er like pinlig selv om den som utfører har pupper. ;) 

Anonymkode: 2df3a...e01

Jeg skjønner at hovedinnlegget fikk det til å høres litt sånn ut. Men det er ikke noe sånt. Det er en herlig gjeng jeg jobber med men han gjør dagene ekstra bra. Vi jobber ofte kveldsvakter sammen og har mye å snakke om. Jeg har type selv og denne fyren har en mannlig samboer.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har de likedan med min mannlige kollega:) nylig kjøpt seg hytte så fått lue med hyttetekst og en sånn kollega kopp. Har hytte på vei opp til vårs hytte- så tenkte jeg og mine stakk innom der med julegaven en helg nærmere jul. 

Så hyggelig ☺️

Skrevet

Ikke gjør det! Han kommer til å tro du prøver deg på han 

Anonymkode: 9057c...c72

Skrevet

Gjør som en kvinnelig kollega av min mann - kjøp masse hjerteformet godis og gi til han i julegave.

Anonymkode: 2c241...f94

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gjør som en kvinnelig kollega av min mann - kjøp masse hjerteformet godis og gi til han i julegave.

Anonymkode: 2c241...f94

🤣🤣🤣🤣🤣

Hoho!

Men TS: jeg tenker det er en uting å gi enkeltkollegaer gaver. Da viser du tydelig at du forskjellsbehandler, og du skaper en forventning tilbake.

Du må enten gi en liten «nisseoppmerksomhet» til alle på teamet/seksjonen - eller ingen. 

• Liker 1
Skrevet
Fløff skrev (11 timer siden):

🤣🤣🤣🤣🤣

Hoho!

Men TS: jeg tenker det er en uting å gi enkeltkollegaer gaver. Da viser du tydelig at du forskjellsbehandler, og du skaper en forventning tilbake.

Du må enten gi en liten «nisseoppmerksomhet» til alle på teamet/seksjonen - eller ingen. 

Neeei.. noen kommer man nærmere enn andre. Enkelt og greit. Har folk på jobb som er blant mine beste venner, ser ingen uting. Selvsagt forskjellsbehandler man de man er nærmere enn andre,Selv om jeg kjøper nabogave til to av mine nabodamer kjøper jeg ikke til hele nabolaget! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...