Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2005 #1 Skrevet 6. oktober 2005 Jeg bor i Oslo. I dag ruslet jeg hjem gjennom gågata mot Youngstorget, stoppet før jeg krysset gata mot selve torget fordi det kom en bil som var mer eller mindre i gangfeltet allerede og derfor ikke kunne stoppe. PANG så smalt en sykkel i ryggen på meg og dama STOPPET IKKE EN GANG! Hun mumlet unnskyld og vinglet videre mens jeg brølte at "Det må da gå an Å SE SEG FOR!" I det samme krysset har jeg vært nære på å bli syklet ned for et par uker siden. Da var gikk jeg i gangfeltet. En høy bil stoppet. Midt i veien kom sykkelen nedover kryssende gate i full fart - bak bilen fra mitt synsfelt. Føyk forbi rett fremfor meg. Hadde den truffet hadde jeg slått meg fordervet! Når jeg kjører i byen er det også farlig. Da regner syklister seg plutselig for gående, selv om de sykler i gata, og fyker over gangfeltene og forventer at alle biler skal stoppe. Hvordan i huleste skal bilisten vite at syklisten brått blir fotgjenger (uten å gå av sykkelen) hver gang det er et fotgjengerfelt? Og hvordan skal man stoppe bilen fra 40 km/t til 0 på en meter?!? IDIOTER! Jeg er så inderlig lei de syklistene som ikke greier å holde seg til trafikkreglene! Sykler man på fortau eller i gågate skal man ikke sykle fortere enn gangfart! Sykler man i gata skal man følge samme regler som biler og man skal da stoppe foran gangfelt, ikke sykle forbi biler som overholder reglene og stanser! MØKKASYKLISTER! Og, nei, det er ikke alle syklister som gjør slik, men veldig mange og det gjør det direkte utrygt både å gå og kjøre i byen! Fatter ikke at de bare får holde på slik som det der! Begynn å gi de bøter eller ta fra de syklene når de utgjør en fare for øvrige trafikanter!
Gjest Gjesta Skrevet 6. oktober 2005 #2 Skrevet 6. oktober 2005 Jeg har også blitt påkjørt av syklist ikke langt fra samme sted, men det var en gubbelur
Gjest Skauta Skrevet 6. oktober 2005 #3 Skrevet 6. oktober 2005 Dette hadde aldri skjedd, hadde dere latt meg eskortere dere i min ekslusive sportsbil. Husk det til neste gang!
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2005 #4 Skrevet 7. oktober 2005 Dette hadde aldri skjedd, hadde dere latt meg eskortere dere i min ekslusive sportsbil. Husk det til neste gang! ← Så fint! Hvorfor har du ikke sagt det før?!? Da plukker du meg opp utenfor jobben i dag klokka fire!
Gjest Skauta Skrevet 7. oktober 2005 #5 Skrevet 7. oktober 2005 Det kommer nok an på alder, kjønn og bosted det, mon cherie. Eller a/s/l som dere ungdom ville kalle det
Gjest jamsi Skrevet 7. oktober 2005 #6 Skrevet 7. oktober 2005 Youngstorget er livsfarlig sted å bevege seg pga. syklistene, har vært nære på opptil flere ganger der. Men vil allikevel ikke bli hentet med sportsbil for da blir kjæresten min sur, han har nemlig ikke råd til sportsbil.
Gjest Skauta Skrevet 7. oktober 2005 #7 Skrevet 7. oktober 2005 kan han ikke ta opp lån? En dame som deg fortjener mye bedre enn en gategutt... du fortjener en italensk-avstammet pizzabaker
Gjest lurven Skrevet 9. oktober 2005 #8 Skrevet 9. oktober 2005 jeg ble nesten syklet ned en gang, men fikk vridd meg unna i siste liten og rakk og gi syklisten et dytt så han tryna, det var ganske morsomt
Gjest gjest1 Skrevet 9. oktober 2005 #9 Skrevet 9. oktober 2005 Som syklist morer jeg meg med å trille sykkelen saaakte over gangoverfelt Har blitt påkjørt på gangoverfelt en gang, dvs bakende på sykkelen min ble det. Bilen ble rimelig skrapet, men gangoverfelt er nå gangoverfelt
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2005 #10 Skrevet 9. oktober 2005 jeg ble nesten syklet ned en gang, men fikk vridd meg unna i siste liten og rakk og gi syklisten et dytt så han tryna, det var ganske morsomt ← Haha vel fortjent for syklister som driter i andre. Personlig har jeg mye mer erfaring med hensynsløse bilister enn syklister.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2005 #11 Skrevet 9. oktober 2005 jeg ble nesten syklet ned en gang, men fikk vridd meg unna i siste liten og rakk og gi syklisten et dytt så han tryna, det var ganske morsomt ← Det har jeg også gjort engang! Jeg gikk inn fra veien og opp fra fortauet, så kommer det en syklist i full fart og kjører (jeg så jo ikke den med engang pga farten), og han bråbremser og svinger og tryner ut i gata mellom de parkerte bilene.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2005 #12 Skrevet 9. oktober 2005 Jeg bor i Oslo. I dag ruslet jeg hjem gjennom gågata mot Youngstorget, stoppet før jeg krysset gata mot selve torget fordi det kom en bil som var mer eller mindre i gangfeltet allerede og derfor ikke kunne stoppe. PANG så smalt en sykkel i ryggen på meg og dama STOPPET IKKE EN GANG! Hun mumlet unnskyld og vinglet videre mens jeg brølte at "Det må da gå an Å SE SEG FOR!" I det samme krysset har jeg vært nære på å bli syklet ned for et par uker siden. Da var gikk jeg i gangfeltet. En høy bil stoppet. Midt i veien kom sykkelen nedover kryssende gate i full fart - bak bilen fra mitt synsfelt. Føyk forbi rett fremfor meg. Hadde den truffet hadde jeg slått meg fordervet! Når jeg kjører i byen er det også farlig. Da regner syklister seg plutselig for gående, selv om de sykler i gata, og fyker over gangfeltene og forventer at alle biler skal stoppe. Hvordan i huleste skal bilisten vite at syklisten brått blir fotgjenger (uten å gå av sykkelen) hver gang det er et fotgjengerfelt? Og hvordan skal man stoppe bilen fra 40 km/t til 0 på en meter?!? IDIOTER! Jeg er så inderlig lei de syklistene som ikke greier å holde seg til trafikkreglene! Sykler man på fortau eller i gågate skal man ikke sykle fortere enn gangfart! Sykler man i gata skal man følge samme regler som biler og man skal da stoppe foran gangfelt, ikke sykle forbi biler som overholder reglene og stanser! MØKKASYKLISTER! Og, nei, det er ikke alle syklister som gjør slik, men veldig mange og det gjør det direkte utrygt både å gå og kjøre i byen! Fatter ikke at de bare får holde på slik som det der! Begynn å gi de bøter eller ta fra de syklene når de utgjør en fare for øvrige trafikanter! ← ENDELIG en meningsfelle!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå