AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #1 Skrevet 9. november 2021 Jeg skal lage pakkekalender til mine små(3 og 5 år), min samboer har et barn på 10 år og er ikke interessert i å kjøpe 24 forskjellige ting, skal jeg droppe å lage kalender? Jeg syns det er vanskelig å finne ting til et barn som bare bruker telefonen sin, og muligens dyrere enn en sprettball og hårstrikk og lekebil her og der til 10-50 kroner. droppe det og kjøpe kinder kalender? Anonymkode: 08eaf...34f
Nymerïa Skrevet 9. november 2021 #2 Skrevet 9. november 2021 Hva tenker samboeren din om dette? Jeg regner med at han kjenner barnet sitt best og kan eventuelt lodde stemninga. 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #3 Skrevet 9. november 2021 Jeg lager/kjøper kalender til mine bonusbarn hvert år. Siden de er eldre blir det ofte ferdigkalender innenfor deres interesser. Anonymkode: 1b3d3...d25 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #4 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg lager/kjøper kalender til mine bonusbarn hvert år. Siden de er eldre blir det ofte ferdigkalender innenfor deres interesser. Anonymkode: 1b3d3...d25 Vitenkslender er vel kanskje aktuell da, men blir det sure miner om da de andre får «gaver» nips som er pakket inn altså Anonymkode: 08eaf...34f
Strange Doll Skrevet 9. november 2021 #5 Skrevet 9. november 2021 Hva med feks en flaxloddkalender eller lignende om barnet ikke har interesse av vanlig pakkekalender? 6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #6 Skrevet 9. november 2021 Snakk med samboeren din, og få ham til å koordinere med barnets mor. En mulighet er å ha en kalender med bare de dagene barnet er hos dere, og så må mor løse noe for de dagene barnet er der. Pakkekalender kan også inneholde sjokolade, så blir det enklere å finne ting innenfor budsjettet. For en tiåring kan det kanskje også være gøy med små ting neglelakk, nøkkelring, glitterpenn eller noe annet smått, men det er avhengig av hennes interesser. Anonymkode: 8c0fd...713 6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #7 Skrevet 9. november 2021 Syns du skal spørre barnet, om det ønsker pakkekalender (de dagene det er hos dere), eller om det vil velge en annen kalender. Si fra om at de små får pakkekalender uansett. Anonymkode: 24d76...745 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #8 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg skal lage pakkekalender til mine små(3 og 5 år), min samboer har et barn på 10 år og er ikke interessert i å kjøpe 24 forskjellige ting, skal jeg droppe å lage kalender? Jeg syns det er vanskelig å finne ting til et barn som bare bruker telefonen sin, og muligens dyrere enn en sprettball og hårstrikk og lekebil her og der til 10-50 kroner. droppe det og kjøpe kinder kalender? Anonymkode: 08eaf...34f Få far til å kjøpe de 24 tingene da? Siden det tydeligvis er slikt et ork for deg. #typiskstemor. Anonymkode: 4dae4...dc6 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #9 Skrevet 9. november 2021 hvor ofte er barnet hos dere? Har barnet kalender hos mor? Jeg tenker at en enkel masseprodusert kalender i utgangspunktet er tilstrekkelig. Kinder sin er bra Anonymkode: 4e507...212
Khloe P.T Skrevet 9. november 2021 #10 Skrevet 9. november 2021 For meg er det viktig å ikke gjøre forskjell på barna, alle skal føle seg like ønsket og inkludert. Når man har valgt å stifte familie med en mann med barn må man inkludere dette barnet også. Selv om faren ikke vil påta seg oppgaven med å lage kalender synes jeg du skal gjøre det - for at dynamikken i huset blir best mulig. Det er også det beste for forholdet mellom barna. 14
NiceOrNothing Skrevet 9. november 2021 #11 Skrevet 9. november 2021 Khloe P.T skrev (6 minutter siden): For meg er det viktig å ikke gjøre forskjell på barna, alle skal føle seg like ønsket og inkludert. Når man har valgt å stifte familie med en mann med barn må man inkludere dette barnet også. Selv om faren ikke vil påta seg oppgaven med å lage kalender synes jeg du skal gjøre det - for at dynamikken i huset blir best mulig. Det er også det beste for forholdet mellom barna. Dette 👆👆👆 mine små hadde en stemor som gjorde forskjell på pakkekalender . De glemmer d aldri😐 . Snakk m tiåringen å hør hennes ønsker . Kan hende hun foretrekker en ferdigprodusert . Mange fine . La ikke farens «latskap « gå utover ungen . La henne heller ikke føle på at de to minste er mer prioritert . 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #12 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Få far til å kjøpe de 24 tingene da? Siden det tydeligvis er slikt et ork for deg. #typiskstemor. Anonymkode: 4dae4...dc6 Han er ikke interessert typisk at alt er min feil da Anonymkode: 08eaf...34f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #13 Skrevet 9. november 2021 Det finnes så mange flotte ferdiglagde kalendere nå. Personlig hadde jeg faktisk elsket å få en steinkalender av denne typen da jeg var på hennes alder. Nå spiller jeg pokémon, så en pokémonkalender ville også fått meg i godt humør. Hva liker jenta? Interesser? Anonymkode: bf267...7c5 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #14 Skrevet 9. november 2021 Får barnet pakkekalender hos mor? Hvor ofte er barnet hos dere? I utgangspunktet tenker jeg det må være likt for barna, men om h*n får kalender alle dager hos mor er det kanskje nok det. Da kan du si til barnet at du snakket med mor og siden h*n får pakkekalender der får h*n godtekalender hos dere - feks. Om mor ikke har planlagt kalender ville jeg spurt henne direkte om dere skal ordne med x luker hver (dagene barnet er hos dere). Og - far må faktisk hjelpe til her uannsett om han er interessert eller ei! Det er hans barn og dette er en av tingene man har ansvar for når man har samvær for barnet sitt, da kan man ikke bare overlate alt til stemor! Anonymkode: 87101...151 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #15 Skrevet 9. november 2021 Og ja en kjøpekalender er jo alternativ til pakkekalender om h*n ikke får hos mor og dere da ordner kalender til henne, det er også lett for far å kjøpe. Men da ville jeg tatt med barnet i prosessen med å velge, så ikke h*n blir skuffet over å få en ferdig når småbarna får hjemmelaget, men at det virker kulere å få en sånn ferdig Tror feks LOL har kalender men det er kanskje for litt yngre barn enn 10 år. Anonymkode: 87101...151
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #16 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Få far til å kjøpe de 24 tingene da? Siden det tydeligvis er slikt et ork for deg. #typiskstemor. Anonymkode: 4dae4...dc6 Jeg synes også det er et ork. Derfor jeg aldri begynte med pakkekalender til mine egne. Planlegge, handle og pakke inn 72 små førjulsgaver er faktisk ganske sykt og veldig lite miljøvennlig. Tror jeg ville satset på lego, med noen biter hver dag, bruksanvisningen på dag 1. Anonymkode: 42e54...b8f 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #17 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det finnes så mange flotte ferdiglagde kalendere nå. Personlig hadde jeg faktisk elsket å få en steinkalender av denne typen da jeg var på hennes alder. Nå spiller jeg pokémon, så en pokémonkalender ville også fått meg i godt humør. Hva liker jenta? Interesser? Anonymkode: bf267...7c5 Denne var kul, tror du er inne på noe her Anonymkode: 08eaf...34f 1
Tessa12 Skrevet 9. november 2021 #18 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Få far til å kjøpe de 24 tingene da? Siden det tydeligvis er slikt et ork for deg. #typiskstemor. Anonymkode: 4dae4...dc6 Les en gang til, det er far som ikke er intr i å kjøpe 24 forskjellige ting, så dropp #typiskstemor 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #19 Skrevet 10. november 2021 Khloe P.T skrev (20 timer siden): For meg er det viktig å ikke gjøre forskjell på barna, alle skal føle seg like ønsket og inkludert. Når man har valgt å stifte familie med en mann med barn må man inkludere dette barnet også. Selv om faren ikke vil påta seg oppgaven med å lage kalender synes jeg du skal gjøre det - for at dynamikken i huset blir best mulig. Det er også det beste for forholdet mellom barna. endelig noen fornuftige her inne Anonymkode: 8aaa2...999 6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #20 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): endelig noen fornuftige her inne Anonymkode: 8aaa2...999 Er jeg urimelig om jeg krever at han sponser meg for å kjøpe til barnet hans? Anonymkode: 08eaf...34f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå