Gå til innhold

Fremfall av skjedeveggen - er det håp om å få det bra igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjedeveggen både fremme og bak buler innover. Har hatt plager med luftbobler i skjeden og fremfall siden fødselen. Det er 8mnd siden, så jeg vet jo hva de kommer til å si: du må vente og se, du må trene, kanskje det blir bedre når du slutter å amme, osv.

Men jeg trener jo. Og likevel ble det nylig enda verre. Det er nesten det verste, det var kjipt og så ble det enda kjipere. Nå har jeg hele tiden ubehag og nå også smerter under og etter samleie.

Er så fortvilet! Er det håp om at det blir bedre? Og i verste fall, hvor god effekt har man av operasjon? Så utrolig deprimerende å være 30 år og ha smerter og ødelagt sexliv fordi jeg absolutt skulle ha barn. Faen altså.

Anonymkode: f7c28...361

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir bedre, men du må trene indre magemusklene for å hjelpe bukmuskulaturen å holde alt på plass. Da går det fortere.

Anonymkode: 9e9c6...b25

• Liker 1
Skrevet

Trener du riktig, da? Feil trening kan gjøre vondt verre. Har du vært hos fysioterapeut innenfor feltet kvinnehelse og bekkenplager? Anbefales på det sterkeste! 

Anonymkode: 31434...ac8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir bedre, men du må trene indre magemusklene for å hjelpe bukmuskulaturen å holde alt på plass. Da går det fortere.

Håper virkelig det. Er så vanskelig å beholde troen på at det hjelper. Tips til hvordan man gjør det? Tør nesten ikke trene vanlig for er redd for å gjøre vondt verre.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trener du riktig, da? Feil trening kan gjøre vondt verre. Har du vært hos fysioterapeut innenfor feltet kvinnehelse og bekkenplager? Anbefales på det sterkeste! 

Anonymkode: 31434...ac8

Jeg var hos fysioterapeut i sommer (var vel ca. 4,5mnd etter fødsel). Hun kjente og mente at jeg kneip riktig. Hun sa også at hormonene var på sitt laveste på det tidspunktet i løpet og at det nok ville bli bedre fremover. Det gjorde kanskje det men så ble det jo plutselig ille :(Har bestilt ny time dit om noen uker, får høre hva hun sier da. Føles som en evighet til.

Skrevet

Er det noen som har solskinnshistorier å dele? Synes det er forferdelig å leve med :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det noen som har solskinnshistorier å dele? Synes det er forferdelig å leve med :(

Mitt var verst rundt den tiden du er i nå. For når jeg trente ble det tungt og det ble påvirket. Begynte å blø ved visse øvelser. 1,5 år etter fødsel var det garantert borte. Hadde tyngdefølelse ved menstruasjon i flere år etterpå dog, men det er fordi jeg aldri trente meg ordentlig opp igjen.

Når det gjelder dype magemuskler må du søke øvelser. Men feks å ligge på rygg med knærne opp i lufta og ta tærne ned i gulvet på én og én fot. Bare kjenn etter hvilke øvelser som strammer helt nederst i magen. 

• Liker 2
Skrevet

Hypopressiv trening! Har prøvd dette i kun 3 dager lg merker allerede forskjell. Det hjelper ikke knipe, når ting ikke er på plass der nede. Virkelig, gi hypopressiv trening en sjans!! 

Anonymkode: 3e953...df8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hypopressiv trening! Har prøvd dette i kun 3 dager lg merker allerede forskjell. Det hjelper ikke knipe, når ting ikke er på plass der nede. Virkelig, gi hypopressiv trening en sjans!! 

Helt enig, Sadie og hypopressiv trening er veien å gå!

Anonymkode: 27343...9f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mitt var verst rundt den tiden du er i nå. For når jeg trente ble det tungt og det ble påvirket. Begynte å blø ved visse øvelser. 1,5 år etter fødsel var det garantert borte. Hadde tyngdefølelse ved menstruasjon i flere år etterpå dog, men det er fordi jeg aldri trente meg ordentlig opp igjen.

Når det gjelder dype magemuskler må du søke øvelser. Men feks å ligge på rygg med knærne opp i lufta og ta tærne ned i gulvet på én og én fot. Bare kjenn etter hvilke øvelser som strammer helt nederst i magen. 

Tusen takk for svar! Da var du ganske plaget? Og det ble faktisk verre før det ble bedre? 

Takk for tips, jeg må undersøke og samle meg noen øvelser :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har kikket litt på YouTube men ikke prøvd så mye. Tok det lang tid å lære å gjøre det ordentlig? Og hvor mye trener du per dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...