AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #1 Skrevet 9. november 2021 Hei. Jeg har en samboer som jeg har vært sammen med i snart tre år. Vi har et barn sammen. Forholdet i seg selv og foreldrerollen har gått veldig fint og jeg har følt meg sett, hørt og elsket. Vi kan snakke om ting og ta opp ting med hverandre når det er noe vi er misfornøyd med eller som vi kanskje trenger å fikse. I hovedsak er det jeg som tar meg av barnet vårt, husarbeid og middag + turnus jobb. Samboer er litt ambivalent når det kommer til psykisk helse og jeg skjønner han egentlig ikke lengre. I det ene øyeblikket sitter han og forteller at han har gått til psykolog og psykologen mente han ikke hadde PTSD, for så to setninger senere si at han har PTSD.. Så har han plutselig OCD når det kommer til hygiene og han er veldig renslig av seg, i følge seg selv. Sannheten er at han dusjer en gang i uka og trusene hans har ALLTID ordentlig med bremsespor og synlige rester av smegma i fronten. Han runker også og kommer i boxerne sine (som jeg da må ta på fordi jeg er den eneste som vasker klær). Har ikke noe problem med at han runker, jeg synes bare det er ekkelt og respektløst ovenfor meg at han ejakulerer i undertøyet sitt som jeg faktisk må ta i. (Jeg har en plan om å ta det opp med han, men akkurat nå finner jeg det vanskelig å nå frem til han) Han vasker seg kun med vann på hendene etter dobesøk og ofte vasker han ikke hender i det hele tatt, så jeg tviler temmelig sterkt på at han har OCD. Han mener også at han har OCD på rot og uorden, men han rydder aldri selv. Så har jeg merket den siste mnd at han har forandret seg veldig. Vi snakket sammen om rydding og rot. Det er jo ingen hemmelighet at det fort blir rot når man har barn, men han gir meg all skyld for rot. Han mente at jeg aldri rydder og at han må rydde alt (hvilket ikke er sant da jeg rydder og vasker alt som er når han og barnet er borte). Vi fikk snakket oss ferdig og kom til enighet. Så hadde vi besøk og noe familie og venner og da bestemmer samboer seg for at han skal fortelle dem hvor rotete det er, hvor lite jeg gidder å rydde, at det bare er han som rydder og at det er flaut å ha venner og familie på besøk fordi det alltid er så rotete. Jeg ble selvfølgelig såret og satt ut av at han velger å fortelle gjestene våre dette, så jeg snakket imot han og fortalte hvordan alt er for meg, hvor mye jeg egt har å gjøre i tillegg til både jobb og barnet. Gjestene ser på hverandre og sier begge to at det var veldig unødvendig å ta opp dette nå som vi skulle hygge oss. (Jeg også trodde jo at vi var ferdige med dette fordi vi hadde snakket sammen om det) Så hadde vi besøk av en i min familie her om dagen og da begynte samboer igjen å snakke nedsettende om meg, at jeg aldri klarte å sette ny dorull på dorullholderen, men at jeg satte ny på før den gamle var helt ferdig, eller at det ofte henger en tom dorull der som jeg ikke har giddet å bytte.. Igjen snakker jeg imot og sier at han ikke er noe bedre selv, at jeg finner tomme doruller etter han også, men nei.. Han etterlot seg AAALDRI tomme doruller så jeg måtte pent slutte å legge det på han. Igjen blir jeg såret og satt ut fordi han velger å si sånne ting mens vi har besøk. Han kunne helt fint ha tatt dette opp med meg senere på dagen eller en annen dag. For meg virker det som om han forsøker å drite meg ut foran venner og familie ved å fremstille meg som et uhygienisk rotehode. Han var aldri sånn før.. det er kun siste mnd han har begynt å bli sånn som dette og det skremmer meg. Kan også legge til at vi var på byen sammen med noen venner, så fant han noen med silikon bryster hvor på han spør henne om han får ta på puppene hennes. Hun svarer da at han pent får spørre dama si. Så ser han på meg og spør. Da ble jeg så satt ut og sjokka at det gikk litt i svart for meg, så ramla det ut av munnen min "Selvfølgelig er ikke det greit! Er du helt idiot?" (Jeg hadde ikke drukket mye og var heller ikke full, han hadde drukket betraktelig mer enn meg, men det unnskylder ikke oppførselen hans) Da reagerte også vennene våre og bare "hva faen". Da reiser samboer seg som en dramaqueen og maskerer vekk samtidig som han sier noe som at dette pisset gidder han ikke. Jeg snakker med hun som fikk spørsmålet og jeg sier at jeg ikke er sur på henne, men at det er litt sårende at han kom med det spørsmålet og at det gjorde at jeg ikke føler meg bra nok for han. (Har slitt med de følelsene etter fødsel fordi kroppen naturlig nok ikke er helt det den en gang var. Er slank og sånt bare) Hun på sin side sier at det aldri hadde kommet på tale. (De kjenner hverandre fra før og det er noe familie invikla historie der) Jeg vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette, men jeg begynner å bli usikker på forholdet våres fordi han har forandra seg mye på kort tid. Han har på en måte en helt ny personlighet og jeg vet ikke om jeg kan leve med den. Han viser tydelig at han aldri gjør noe feil og at alt som er av rot er bare min skyld (selv om jeg kan vært borte med barnet en helg hvor kjøkkenet var strøkent da jeg dro, men et bomba krigsområde når jeg kommer hjem) Han skifter visst alltid til ny dorull og kaster den gamle, mens jeg kan gå å fikse ny dorull fordi den andre var tom da han gikk fra badet. Han er liksom feilfri. Kan legge til at det stort sett er jeg som rydder og vasker hjemme, vasker klær, gulvet, bord, bad, tar ut hår fra sluket osv osv, men allikevel mener han at han gjør alt. Han påberoper seg å ha ryddet i mange timer før vi får besøk mens min versjon er at han rydder et par ting også står han og glor tomt ut i rommet for så å bruke 40min på do også 15min i dusjen. På den tiden har jeg støvsugd, vasket og ryddet alt i stua og på kjøkkenet.. Det begynner å bli slitsomt, for jeg gjør så godt jeg kan med barnet vårt, jobb og husarbeid.. Anonymkode: 2c7ec...826 2
Gjest supernova_87 Skrevet 9. november 2021 #2 Skrevet 9. november 2021 For det første har ikke OCD noe å gjøre med verken hygiene eller uorden. Og flere som er alvorlig syk av diagnosen kan slite med personlig hygiene og å holde orden rundt seg. Men høres jo ut som han også bruker det helt feil. Det høres jo ut som at samboeren din har blitt syk den siste tiden. Får han oppfølging hos lege/psykolog? Hvis det med at du vasker klærne hans og at han spermer i dem er vanlig, samt at han ikke bidrar til oppdragelse og husarbeid så forstår jeg ikke helt hva du får ut av dette forholdet? Dette er en mann jeg aldri hadde vært sammen med. Spørsmålet er jo om det alltid har vært mye sånn, eller om han rett og slett begynner å miste fotfestet i denne verden?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #3 Skrevet 9. november 2021 Vet ikke helt, men for meg virker det som at samboeren din har blitt psykisk syk. Vrangforestillinger og uten selvinnsikt Anonymkode: 0677e...4d5 25
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #5 Skrevet 9. november 2021 Yuk....! Det ser hadde ikke jeg orket 🤢🤢🤢🤢 Anonymkode: 2c997...86e 7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #6 Skrevet 9. november 2021 For meg høres han ut som en typisk mansbebis! Det gjelder veldig mange menn! Ikke sykdom men giddaløshet og regner med dama ordner alt mens de såvidt gidder å ta vare på seg selv engang. Følg @mansbebisar på insta Anonymkode: 2c997...86e 8
Kamomolla Skrevet 9. november 2021 #7 Skrevet 9. november 2021 Du kan jo lange ut om sperm i undertøy og bremsespor i boxershortser når dete har besøk, så kanskje han slutter å henge ut deg😂 19
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #8 Skrevet 9. november 2021 Det høres på meg ut som om han sliter med noe psykisk, det er ikke normal oppførsel. Anonymkode: 3168d...e44 9
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #9 Skrevet 9. november 2021 Jeg hadde seriøst lurt på om han begynte å miste fatningen eller om han har hatt et lite drypp eller lignende. Man kan få dette og det kan endre personlighet. Uansett virker han ikke frisk når dette nå er noe som har skjedd på kort tid. At han er et sugg fra før av er jo klart - utrolig ekkelt dette med at han dusjer så sjeldent og spermer i underbuksene og så vasker du dem, men der kunne du ha satt ned foten og bedt ham dusje og vaske egne underbukser. Jeg vet ikke hva du skal gjøre, men mannen trenger hjelp, på den ene eller den andre måten. Anonymkode: a372a...771 17
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #10 Skrevet 9. november 2021 Rainstorm skrev (2 minutter siden): For det første har ikke OCD noe å gjøre med verken hygiene eller uorden. Og flere som er alvorlig syk av diagnosen kan slite med personlig hygiene og å holde orden rundt seg. Men høres jo ut som han også bruker det helt feil. Det høres jo ut som at samboeren din har blitt syk den siste tiden. Får han oppfølging hos lege/psykolog? Hvis det med at du vasker klærne hans og at han spermer i dem er vanlig, samt at han ikke bidrar til oppdragelse og husarbeid så forstår jeg ikke helt hva du får ut av dette forholdet? Dette er en mann jeg aldri hadde vært sammen med. Spørsmålet er jo om det alltid har vært mye sånn, eller om han rett og slett begynner å miste fotfestet i denne verden? Han er jevnlig hos lege og har blitt søkt til dps. Jeg har sagt at han må gjøre det før det går dårligere. Han har hatt flere episoder med angstanfall den siste tiden og hans måte å fikse det på er enten å drikke (noe jeg har tatt opp med han at er et problem) eller løpe til legen for enda fler medisiner. (Jeg føler litt på at han er den typen som helst skal ha en pille for hver minste vondte han har i kroppen og det er alltid en ny sykdom han har symptomer på hver uke) Tidligere tror jeg han har runket og kommet på dopapir som han skyller ned i do, men ved noen få anledninger har jeg jo sett flere truser som er våte og litt slimaktige på div steder. Det ekleste er vel egentlig bremsespor fordi det ikke virker som at han klarer å tørke seg skikkelig etter dobesøk. ang sperm i boxere, når jeg tenker meg om så har det vært periodevis, spesielt hvis vi ikke har hatt sex på en stund (typ en uke siden sist), og når vi har hatt sex i det siste klarer han ikke å komme. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vet ikke helt, men for meg virker det som at samboeren din har blitt psykisk syk. Vrangforestillinger og uten selvinnsikt Anonymkode: 0677e...4d5 Det er litt det jeg tenker også. Jeg håper bare han får hjelp fort. Hvis ikke mister han dame og barn. Kamomolla skrev (4 minutter siden): Du kan jo lange ut om sperm i undertøy og bremsespor i boxershortser når dete har besøk, så kanskje han slutter å henge ut deg😂 Jeg har vært inne på tanken, men da vil jo jeg synke ned på hans nivå. 😔 /ta Anonymkode: 2c7ec...826 1
Violetta Skrevet 9. november 2021 #11 Skrevet 9. november 2021 Dere må slutte å ta opp personlige tema rundt andre mennesker. Det hjelper ikke for noe og blir bare pinlig. Har du prøvd å snakke med legen hans? Kanskje han tar medisiner som påvirker ham? Kanskje han er psykisk syk? Det kan kun legen svare på, men innspill fra deg kan komme godt med. 1
Lorieen Skrevet 9. november 2021 #12 Skrevet 9. november 2021 Han trenger hjelp. Du kan kontakte fastlegen hans og melde bekymring. Det du beskriver hadde jeg aldri orka, jeg hadde vært over alle hauger forlengst om min samboer var slik som du beskriver. 9
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #13 Skrevet 9. november 2021 10 minutter siden, Violetta said: Dere må slutte å ta opp personlige tema rundt andre mennesker. Det hjelper ikke for noe og blir bare pinlig. Har du prøvd å snakke med legen hans? Kanskje han tar medisiner som påvirker ham? Kanskje han er psykisk syk? Det kan kun legen svare på, men innspill fra deg kan komme godt med. Leste du HI? Det er jo HAN som plutselig gjør dette, TS vil jo ikke at noe sånt skal tas opp! Han tar tydligvis opp problemer som ikke er sant en gang ut av det blå når de har gjester. Anonymkode: 433e0...af1 8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #14 Skrevet 9. november 2021 Hadde lurt på om han hadde fått hjernesvulst eller blir akutt psykisk syk. Har han fått en skikkelig utredning? Med tanke på det fysiske? Du sier han går til legen og har fått henvisning til dps men legen hører bare hans versjon. Skummelt at han har forandret personlighet så brått. Du kan kontakte fastlegen og informere om denne endringen. Hadde vært åpen om det til samboer, at du er såpass bekymret for hans ve og vel. Anonymkode: a3663...536 6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #15 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hadde lurt på om han hadde fått hjernesvulst eller blir akutt psykisk syk. Har han fått en skikkelig utredning? Med tanke på det fysiske? Du sier han går til legen og har fått henvisning til dps men legen hører bare hans versjon. Skummelt at han har forandret personlighet så brått. Du kan kontakte fastlegen og informere om denne endringen. Hadde vært åpen om det til samboer, at du er såpass bekymret for hans ve og vel. Anonymkode: a3663...536 Han sier så. Han skulle visst blitt søkt til dps i 2018, men så ble det aldri gjort av tidligere lege Violetta skrev (33 minutter siden): Dere må slutte å ta opp personlige tema rundt andre mennesker. Det hjelper ikke for noe og blir bare pinlig. Har du prøvd å snakke med legen hans? Kanskje han tar medisiner som påvirker ham? Kanskje han er psykisk syk? Det kan kun legen svare på, men innspill fra deg kan komme godt med. Det er han som plutselig forteller gjestene hvor rotete det er og hvor lite jeg gjør hjemme. Vi snakket om det en uke før vi fikk gjester også tar han det plutselig opp igjen mens gjestene er her. Vi har samme fastlege, tror jeg skal bestille en time hos fastlegen og fremlegge bekymring faktisk. Det eneste jeg er redd for er at han ser på det som alvorlig og kontakter barnevernet Anonymkode: 2c7ec...826 2
Violetta Skrevet 9. november 2021 #16 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Leste du HI? Det er jo HAN som plutselig gjør dette, TS vil jo ikke at noe sånt skal tas opp! Han tar tydligvis opp problemer som ikke er sant en gang ut av det blå når de har gjester. Anonymkode: 433e0...af1 Ja jeg leste hi. Han begynte, hun fulgte opp. Men det var ikke hovedpoenget mitt.
Violetta Skrevet 9. november 2021 #17 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han sier så. Han skulle visst blitt søkt til dps i 2018, men så ble det aldri gjort av tidligere lege Det er han som plutselig forteller gjestene hvor rotete det er og hvor lite jeg gjør hjemme. Vi snakket om det en uke før vi fikk gjester også tar han det plutselig opp igjen mens gjestene er her. Vi har samme fastlege, tror jeg skal bestille en time hos fastlegen og fremlegge bekymring faktisk. Det eneste jeg er redd for er at han ser på det som alvorlig og kontakter barnevernet Anonymkode: 2c7ec...826 Jeg tror du gjør lurt i å si ifra til legen. Jeg tror også at det er større sjanse for at barnevernet griper inn om du ikke gjør noe, for sånn som det er nå høres det ikke ut som om dere har det godt. 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #18 Skrevet 9. november 2021 Violetta skrev (23 minutter siden): Jeg tror du gjør lurt i å si ifra til legen. Jeg tror også at det er større sjanse for at barnevernet griper inn om du ikke gjør noe, for sånn som det er nå høres det ikke ut som om dere har det godt. Sant, sant. Frykten er der uansett, mister jeg barnet våres så vet jeg ikke hva jeg gjør. Violetta skrev (26 minutter siden): Ja jeg leste hi. Han begynte, hun fulgte opp. Men det var ikke hovedpoenget mitt. Jeg fulgte opp fordi jeg følte for å forsvare meg. Det tror jeg ganske mange hadde gjort også når de blir "forsøkt driti ut" foran venner og familie. Men selv da jeg kom med argumenter og eksempler snudde han det bare til at det ikke stemmer og at det er ene og alene jeg som roter.. Anonymkode: 2c7ec...826
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #19 Skrevet 9. november 2021 Jeg har sendt bekymringsmelding flere ganger til fastlegen til min eks (daværende mann), og legen har takket meg fordi han kun hørte én versjon. Og den kom fra en psykisk syk person som ikke skjønte sitt eget beste. Han mistet dessverre kone og barn, og det sliter han veldig med i dag. Håper han kan få hjelp ❤ Anonymkode: 3168d...e44 5
NiceOrNothing Skrevet 9. november 2021 #20 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er jevnlig hos lege og har blitt søkt til dps. Jeg har sagt at han må gjøre det før det går dårligere. Han har hatt flere episoder med angstanfall den siste tiden og hans måte å fikse det på er enten å drikke (noe jeg har tatt opp med han at er et problem) eller løpe til legen for enda fler medisiner. (Jeg føler litt på at han er den typen som helst skal ha en pille for hver minste vondte han har i kroppen og det er alltid en ny sykdom han har symptomer på hver uke) Tidligere tror jeg han har runket og kommet på dopapir som han skyller ned i do, men ved noen få anledninger har jeg jo sett flere truser som er våte og litt slimaktige på div steder. Det ekleste er vel egentlig bremsespor fordi det ikke virker som at han klarer å tørke seg skikkelig etter dobesøk. ang sperm i boxere, når jeg tenker meg om så har det vært periodevis, spesielt hvis vi ikke har hatt sex på en stund (typ en uke siden sist), og når vi har hatt sex i det siste klarer han ikke å komme. Det er litt det jeg tenker også. Jeg håper bare han får hjelp fort. Hvis ikke mister han dame og barn. Jeg har vært inne på tanken, men da vil jo jeg synke ned på hans nivå. 😔 /ta Anonymkode: 2c7ec...826 Han høres jo direkte grisete ut , m bremsespor i truse å våt i front . Ikke normalt for en voksen mann . Heller ikke normalt å si sånne ting om rydding / silikon som han gjør til og rundt andre . Fatter ikke at du klarer å være sammen m han , tenne på han etc. høres ut som en trassig gutt på fem år. Jobber han / er m på å forsørge dere ??? 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå