AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #1 Del Skrevet 9. november 2021 Var hos gynekolog i dag for å sjekke eggstokker bl.a. Målte at jeg har et egg som modnes, og det ble målt til 17mm. Fikk beskjed om at det må bli 20mm før det modnes/slippes. At det vokser med 1-2 mm per døgn. Flere som har vært til gynekolog og fått målt dette, og stemte det for dere? Eller kan egg modnes før de er blitt 20 mm? Det er jo fantastisk i så fall, at man kan estimere eggløsning så nøyaktig. Anonymkode: a884c...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #2 Del Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var hos gynekolog i dag for å sjekke eggstokker bl.a. Målte at jeg har et egg som modnes, og det ble målt til 17mm. Fikk beskjed om at det må bli 20mm før det modnes/slippes. At det vokser med 1-2 mm per døgn. Flere som har vært til gynekolog og fått målt dette, og stemte det for dere? Eller kan egg modnes før de er blitt 20 mm? Det er jo fantastisk i så fall, at man kan estimere eggløsning så nøyaktig. Anonymkode: a884c...3f7 Jeg var hos gyn i sommer og fikk målt et egg til 17mm. Hun sa at vi burde ha samleie de neste 3 dagene. Dagen etter gyn-undersøkelsen fikk jeg positiv el-test og 2 dager etter der igjen hadde jeg EL. Altså EL 3 dager etter egget ble målt til 17mm Anonymkode: be883...107 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #3 Del Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg var hos gyn i sommer og fikk målt et egg til 17mm. Hun sa at vi burde ha samleie de neste 3 dagene. Dagen etter gyn-undersøkelsen fikk jeg positiv el-test og 2 dager etter der igjen hadde jeg EL. Altså EL 3 dager etter egget ble målt til 17mm Anonymkode: be883...107 Når ca i syklusen din var dette? Om du husker da. Jeg er jo kun på dag 7 i syklusen min nå, og egget har altså allerede rukket å bli 17 mm. Kanskje det tyder på at det vokser fort, og syklus nærmere en dag til enn 3 dager til? Anonymkode: a884c...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 9. november 2021 #4 Del Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var hos gynekolog i dag for å sjekke eggstokker bl.a. Målte at jeg har et egg som modnes, og det ble målt til 17mm. Fikk beskjed om at det må bli 20mm før det modnes/slippes. At det vokser med 1-2 mm per døgn. Flere som har vært til gynekolog og fått målt dette, og stemte det for dere? Eller kan egg modnes før de er blitt 20 mm? Det er jo fantastisk i så fall, at man kan estimere eggløsning så nøyaktig. Anonymkode: a884c...3f7 Ja jeg har. Det stemte hos meg, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #5 Del Skrevet 9. november 2021 Villa bare tatt eggløsningstest nå de dagene fremover for da får du jo en veldig god pekepinn på når eggløsning ca skjer☺️ Beste er å ha sex samme dag som eggløsningstesten er positiv og dagen den har blitt negativ igjen, og spare sæd et par dager før det. Det gjør susen👍🏻 Anonymkode: bd163...114 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #6 Del Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Villa bare tatt eggløsningstest nå de dagene fremover for da får du jo en veldig god pekepinn på når eggløsning ca skjer☺️ Beste er å ha sex samme dag som eggløsningstesten er positiv og dagen den har blitt negativ igjen, og spare sæd et par dager før det. Det gjør susen👍🏻 Anonymkode: bd163...114 Tenker å gjøre noe sånt ja. Så ikke i kveld, men i morgen kveld om eggløsningstest er positiv. Anonymkode: a884c...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #7 Del Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når ca i syklusen din var dette? Om du husker da. Jeg er jo kun på dag 7 i syklusen min nå, og egget har altså allerede rukket å bli 17 mm. Kanskje det tyder på at det vokser fort, og syklus nærmere en dag til enn 3 dager til? Anonymkode: a884c...3f7 Undersøkelsen var vel på cd 14. EL på cd 17. har du stabile sykluser? Anonymkode: be883...107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #8 Del Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Undersøkelsen var vel på cd 14. EL på cd 17. har du stabile sykluser? Anonymkode: be883...107 Siden jeg mistet i juli har de vært litt ustabile. Alt fra 27-28 dager til 21 dagers syklus. Sist syklus var 24 dager. Er man mindre fruktbar med ustabile sykluser? Anonymkode: a884c...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #9 Del Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Siden jeg mistet i juli har de vært litt ustabile. Alt fra 27-28 dager til 21 dagers syklus. Sist syklus var 24 dager. Er man mindre fruktbar med ustabile sykluser? Anonymkode: a884c...3f7 Nei man er ikke det😊 det kan bare bli vanskeligere å få det til å klaffe når man har EL på forskjellig tidspunkt i hver syklus. Det var derfor jeg startet å teste etter EL. Hadde kjempe ustabil syklus etter pilleslutt. Anonymkode: be883...107 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #10 Del Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei man er ikke det😊 det kan bare bli vanskeligere å få det til å klaffe når man har EL på forskjellig tidspunkt i hver syklus. Det var derfor jeg startet å teste etter EL. Hadde kjempe ustabil syklus etter pilleslutt. Anonymkode: be883...107 Takk. Men nå er jeg forvirret; gynekologen målte folikkelen/egget til å være 17mm i går, og sa eggløsning sannsynliyvis ville skje innen 1-3 dager. I går kveld fikk jeg masse eggløsningsslim, ikke noe i dag tidlig. Og eggløsningstest var negativ. Kan det ha skjedd at LH-økningen var i natt, at eggløsningen er nå? Anonymkode: a884c...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #11 Del Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk. Men nå er jeg forvirret; gynekologen målte folikkelen/egget til å være 17mm i går, og sa eggløsning sannsynliyvis ville skje innen 1-3 dager. I går kveld fikk jeg masse eggløsningsslim, ikke noe i dag tidlig. Og eggløsningstest var negativ. Kan det ha skjedd at LH-økningen var i natt, at eggløsningen er nå? Anonymkode: a884c...3f7 De kan hende du har hatt en kort LH-topp ja. Men testet du i dagene før? Det kan være at testen din hadde blitt positiv hvis du testet dagen før feks. EL skjer som regel 12-48 timer etter positiv test. Jeg opplever ofte EL 48 timer etter. Uansett om det er det ene eller det andre, så er det mulig EL er i gang nå ja😊 Anonymkode: be883...107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #12 Del Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): De kan hende du har hatt en kort LH-topp ja. Men testet du i dagene før? Det kan være at testen din hadde blitt positiv hvis du testet dagen før feks. EL skjer som regel 12-48 timer etter positiv test. Jeg opplever ofte EL 48 timer etter. Uansett om det er det ene eller det andre, så er det mulig EL er i gang nå ja😊 Anonymkode: be883...107 Nei, testet ikke i dagene før. Men gynekolog målte et egg til 17mm i går ettermiddag som sagt. Fikk da beskjed om at eggløsning ville komme i løpet av 1-3 dager ca. Kan den allerede ha vært og muligheten borte? Anonymkode: a884c...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #13 Del Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, testet ikke i dagene før. Men gynekolog målte et egg til 17mm i går ettermiddag som sagt. Fikk da beskjed om at eggløsning ville komme i løpet av 1-3 dager ca. Kan den allerede ha vært og muligheten borte? Anonymkode: a884c...3f7 Hvis gyn sa 1-3 dager så ville jeg stolt på det 😊 om det blir 1 eller 3 dager er umulig å svare på.. legg inn aksjer i kveld så er du sikkert innafor🤞🏻 Anonymkode: be883...107 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #14 Del Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvis gyn sa 1-3 dager så ville jeg stolt på det 😊 om det blir 1 eller 3 dager er umulig å svare på.. legg inn aksjer i kveld så er du sikkert innafor🤞🏻 Anonymkode: be883...107 Ja, stoler på gynekologen. Men er utålmodig. Testet i ettermiddag, og fremdeles negativt. Kjenner litt murring, men hadde slim kun på kvelden tirsdag. Egget var altså 17mm på tirsdag, og vokser 1-2 mm per døgn. Fikk beskjed om at egget slipper rundt 20mm, så litt bekymret nå siden egget vel er ca den størrelsen nå, men negative tester…hmmm Anonymkode: a884c...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #15 Del Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja, stoler på gynekologen. Men er utålmodig. Testet i ettermiddag, og fremdeles negativt. Kjenner litt murring, men hadde slim kun på kvelden tirsdag. Egget var altså 17mm på tirsdag, og vokser 1-2 mm per døgn. Fikk beskjed om at egget slipper rundt 20mm, så litt bekymret nå siden egget vel er ca den størrelsen nå, men negative tester…hmmm Anonymkode: a884c...3f7 Kanskje dette er et kjempeegg😅 leste i en dagbok her inne om ei som hadde et egg på 24 mm. Anonymkode: be883...107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #16 Del Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Kanskje dette er et kjempeegg😅 leste i en dagbok her inne om ei som hadde et egg på 24 mm. Anonymkode: be883...107 Er ikke det i så fall negativt? Mindre sjanse for graviditet? Anonymkode: a884c...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #17 Del Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Er ikke det i så fall negativt? Mindre sjanse for graviditet? Anonymkode: a884c...3f7 Uten at jeg vet, så tenker jeg i hvertfall at det er MER negativt med en for liten folikkel Anonymkode: be883...107 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå