Gå til innhold

Hvorfor er folk så redde for Linux?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 11/10/2021 at 9:45 PM, - Brian said:

Installere Windows:

1. Bruke en halv time til å installere systemet.

2. Bruke et par timer til å finne drivere som støtter hardwaren man bruker.

3. Bruke X antall timer til å passe på at systemet er oppdatert med tanke på sikkerhet.

Jeg har bokstavelig talt aldri brukt mer enn sekunder på å finne drivere til noe av hardwaren min i Windows, om du tror folk bruker timer på dette så bor du i en fantasiverden

Jeg har derimot brukt timer og dager på å slåss mot Linux for å f.eks få lyd til å fungere eller få den til å kjenne igjen gamepad etc

Relevant video fra Linus Tech Tips: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt Linux en del tidligere, men falt tilbake på Windows (7 den gangen) fordi det var programvare jeg ville kjøre som ikke fantes til Linux og ikke kjørte spesielt bra i WINE. Da det ble gratis å oppgradere til Windows 10 gjorde jeg det, og har ikke egentlig funnet noen særlig grunn til å vurdere noe annet.

Nå kan det jo være det endrer seg da. Prosessoren min er ikke på godkjentlista for oppgradering, men den funker jo helt greit, så det kan være jeg ender med å tilbake til Linux når sikkerhetsoppdateringene begynner å utebli. Samtidig funker jo egentlige alle nyere operativsystemer mer enn bra nok, så jeg blir sikkert sittende på Windows 10 til jeg "må" oppgradere eller bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen som er redd for Linux, spørsmålet er vel heller om det er noe man har bruk for.

Jeg har brukt både Linux, Windows og MacOS. Nå har jeg Mac, og synes det fungerer helt utmerket til mitt bruk. Savner ingen funksjoner eller muligheter som jeg kommer på. 

Kanskje bortsett fra at jeg må vente enda litt til før jeg kan spille det nye Flåklypa-spillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for Linux, men har ikke brukt det på noen år. Opplevde at brukergrensesnittet var dårlig/lite intuitivt den gangen jeg prøvde det på en laptop jeg hadde, men mulig det er blitt bedre nå.

Anonymkode: d1674...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.11.2021 den 21.25):

Usedvanlig bra timing på denne tråden, Linus Tech Tips startet denne serien i dag. Blir spennende å se hva konklusjonen blir.

Anonymkode: ad083...5e8

Her er del 2 hvis noen har interessert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Linux er bare gratis om egen tid ikke koster noe. 

Anonymkode: 37972...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk over fra Windows til Linux tidligere i år, men hadde dessverre ikke klart det uten mannen min. Det er rett og slett for krevende dersom man kun er vant til å gå på Elkjøp, kjøpe en PC, skru den på og klikke på de morsomme fargene på skjermen.

Anonymkode: 53806...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.11.2021 den 19.07):

Her er del 2 hvis noen har interessert.

Del 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...