Gå til innhold

Hvilket juleservise? Tenker hovedsakelig middag og frokosttallerkener

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns nr 3; julemorgen er finest! 

Anonymkode: 677a5...745

• Liker 3
Skrevet

Av de var 3 finest. Kdc har dompap fra PP, og synes det er fint 

Anonymkode: 1a67f...a52

• Liker 2
Skrevet

Nr 3

Anonymkode: 176f6...077

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har lett lenge etter lignende. Synes middagstallerkenene til Wik & Walsøe med gullkant er fine, men ikke de med trær og sånn på, de blir for dystre for meg. Frokosttallerkener vil jeg ha mer stæsj på enn middag, og har funnet Juletid fra Christiania Glassmagasin. Hvis man liker mye greier til middag også (jeg synes det tar fokuset vekk fra maten en skal spise), så har de store tallerkener i tillegg. De er kjempefine etter min smak, og ikke av de dyreste. Royal Copenhagen sitt ble også for mørkerødt og lite livlig for meg.

Endret av Mollert
Skrevet

Nr 3. Nr2 var direkte stygt. 

Anonymkode: db442...c95

• Liker 1
Skrevet

Av disse syns jeg nummer 3 er finest.

Anonymkode: 91756...b5b

Skrevet

Swedish grace, fordi det er det jeg har selv, og det kan kombineres med de vanlige delene de har.

Anonymkode: 68778...336

• Liker 2
Skrevet

Swedish grace. De andre synes jeg er grusomme.

Anonymkode: 4bb01...479

• Liker 1
Skrevet

Av disse så synes jeg julemorgen er finest.

Anonymkode: 862f8...f47

Skrevet

Nr 2 eller nr 4, litt avhengig av hvilke farger du bruker til resten av bordet og juledekorasjonen.

Skrevet

Liker stjerneriftlet jeg, likte flere av de, julemorgen og er fin, men swedish grave var overraskende fin syns jeg 

Anonymkode: 00f24...619

Skrevet (endret)

Jeg liker både nr 2, 3 og 4. Tror faktisk jeg ville dratt til med nr 4, stjerneriflet, hvis det hadde vært aktuelt for meg. Skal man først ha juleservise kan man like gjerne være litt maksimalist. ;) 

Samtidig synes jeg Wik & Walsøe er delikat og koselig. Swedish grace har jeg uten julemotiv, og jeg er utrolig glad i det serviset også. :) 

Endret av Ullvott
  • Liker 1
Skrevet

Jeg må personlig si at jeg heller ville kjøpt et servise du også kan bruke til andre anledninger, som Royal Copenhagen. 

Anonymkode: 21a4a...390

• Liker 4
Skrevet

Disse fire er jo veldig forskjellige i uttrykket. Ønsker du et juleservise du bruker både til hverdag og fest i advents- og juletiden eller er det et penservise til julemiddagen du er ute etter?

Nr. 1 er for voldsomt for meg. Synes ikke det er fint i det hele tatt, for mye farger og voldsomt mønster.

Nr. 2, Swedish Grace Winter, er jo ikke et rent juleservise, men et vinterservise som fint kan brukes hele vinteren. Jeg synes det er et fint hverdagsservise, men er ikke det jeg ville dekket festbord med.

Nr. 3, Julemorgen, synes jeg er ok, men ville valgt varianten uten trær etc. til middagsserviset og den med motiver som kaffeservise. Pga gulldekoren synes jeg det er et penservise, ville ikke brukt det til hverdags.

Nr.4, Stjerneriflet Jul, synes jeg er det fineste. Også det er et penservise i mine øyne.

Jeg har vurdert både nummer 3 og 4 selv, men endte med Hammershøi fra Kähler. Har Hammershøi i hvitt som hverdagsservise, til både middag og kaffe, og har kjøpt til flere deler med juledekor for å bruke i advents-/juletiden. 

23428_K_hler_K_hler_Hammersh_i_Jul__dypt

Anonymkode: f9e52...8e7

• Liker 2
Skrevet

Argh! Jeg klarer aldri å bestemme meg for hvilket servise jeg skal begynne å samle på - hverken til hverdags eller fest🙈 Føler at når man har begynt å kjøpe inn så kan man ikke angre etterpå og gå for noe annet, så da blir det aldri noe hahah

Men dere som samler servise; er det noen av dere som har kombinert fra flere merker? Feks tallerkener fra Royal copenhagen og krus fra Porsgrund? Tips på gode kombinasjoner? Kjøper dere alt i en serie (tallerkener i flere størrelser, skåler, krus, glass, suppetallerkener osvosv)?

Anonymkode: 68a69...c23

Skrevet

Jeg innrømmer jeg kjøpte fra Villeroy&Boch ifjor, frokostservise og serverinsskåler/fat. Skal jeg ha juleservise, så skal det faen meg ikke være tvil altså. 🤣 Fyller nok på med enkeltdeler i år også. Valgte fordi det er mye forskjellige deler og mønster man kan kombinere, samt at det sannsynligvis vil være i produksjon i overskuelig fremtid. I tillegg kombineres det fint med det hvite serviset jeg har fra før. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Argh! Jeg klarer aldri å bestemme meg for hvilket servise jeg skal begynne å samle på - hverken til hverdags eller fest🙈 Føler at når man har begynt å kjøpe inn så kan man ikke angre etterpå og gå for noe annet, så da blir det aldri noe hahah

Men dere som samler servise; er det noen av dere som har kombinert fra flere merker? Feks tallerkener fra Royal copenhagen og krus fra Porsgrund? Tips på gode kombinasjoner? Kjøper dere alt i en serie (tallerkener i flere størrelser, skåler, krus, glass, suppetallerkener osvosv)?

Anonymkode: 68a69...c23

Jeg ville unngått å prøve å kombinere serviser hvis jeg først skulle starte å samle. Fargetoner og glans kan være ganske ulike, så selv om et servise er "hvitt" vil kopper fra én leverandør og asjetter fra en annen kunne framstå som ulike, noe som kan gi et sammenrasket inntrykk. Da er det bedre å samle på ulike farger i ett enkelt servise, som f.eks Teema fra Iittala eller Swedish Grace fra Rørstrand. Det gir et mer enhetlig og helhetlig inntrykk når serviset "henger sammen" designmessig selv om man har valgt ulike farger på ulike servisedeler. 

• Liker 4
Skrevet

Siden dette er en dag/tid med mye oppvask, så hadde jeg helt klart gått for et av porselensservisene. Benporselen skal man jo vaske opp for hånd, og det står ikke jeg og gjør i julen, altså!

Jeg hadde nok ikke valgt noen av de, da jeg er mer fan av rene, tidløse design, men av disse er nok nr. 3 min favoritt.

Anonymkode: b3fab...6f6

• Liker 1
Skrevet

Stjerneriflet jul.

Anonymkode: 9b381...509

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...