Gå til innhold

Kompisen min har blitt gay. Hater hans nye "attitude"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kompis har kommet ut som homo. Synes er kjempeflott og stolt over hvor modig han er.

Nå farger han rosa håret og begynt med en skikkelig attitude. Skriker "oh myyyy god se på hun der da" om enhver person han mener ikke henger med moten. Akkurat som han er selveste jan Thomas. 

Nå er han all over place.. på tik tok. Instagram.  Jeg hater holdningen hans og den nye stilen... Vil ha falske lepper og sminker seg ... Og rakker ned på andre 

Er jeg rar ?

Anonymkode: e7ba9...fef

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forståelig at du syns det er vanskelig når vennen din endrer seg. 
At han nå greier å være seg selv 100% er kjempebra. Men at han rakker ned på andre kan du da si ifra til han om at ikke er greit. Uansett legning og kjønn så kan man forvente folkeskikk av folk. 

Det er også ingen krav om at dere skal fortsette å være venner. Av og til vokser man fra hverandre. 

Anonymkode: 057b6...453

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er forståelig at du syns det er vanskelig når vennen din endrer seg. 
At han nå greier å være seg selv 100% er kjempebra. Men at han rakker ned på andre kan du da si ifra til han om at ikke er greit. Uansett legning og kjønn så kan man forvente folkeskikk av folk. 

Det er også ingen krav om at dere skal fortsette å være venner. Av og til vokser man fra hverandre. 

Anonymkode: 057b6...453

Ja, er han nå 100% seg selv? Mange legger seg til de merkeligste fakter etter at de har kommet ut av skapet:)

• Liker 12
Skrevet
Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Ja, er han nå 100% seg selv? Mange legger seg til de merkeligste fakter etter at de har kommet ut av skapet:)

Ja det høres litt ut som om han prøver å leve opp til en stereotypi.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min kompis har kommet ut som homo. Synes er kjempeflott og stolt over hvor modig han er.

Nå farger han rosa håret og begynt med en skikkelig attitude. Skriker "oh myyyy god se på hun der da" om enhver person han mener ikke henger med moten. Akkurat som han er selveste jan Thomas. 

Nå er han all over place.. på tik tok. Instagram.  Jeg hater holdningen hans og den nye stilen... Vil ha falske lepper og sminker seg ... Og rakker ned på andre 

Er jeg rar ?

Rar vil jeg ikke si at du er. Skjønner godt at du reagerer på en totalforvandling av personlighet og holdninger over natta bare fordi noen kommer ut. Men jeg tenker det er greit at du prøver å vise forståelse. Denne mannen har endelig kommet ut, ønsker nå å være seg selv, og med det utforske hva som egentlig er han selv. 

Så gi han både tid og albuerom. Støtt han videre. Se hvordan ting utspiller seg over lang tid. Men skulle du til formodning ikke like endringene så er vennskap helt frivillig, selv om det er trist at du velger han bort fordi han endelig ble seg selv. 

• Liker 3
Skrevet

Ja du er rar. Nå tør kompisen din endelig å være seg selv og være som han vil! 

Det er stygt av deg å kritisere det 

Vær glad for at han nå er trygg på seg selv og slipper å leve i et fengsel med hvor han må oppføre seg på en viss måte bare fordi du og andre homofober ikke tåler at han nå ikke oppfører seg like stereotypisk maskulin og hetero lenger 

Skrevet

Han omstiller seg kanskje litt etter og endelig ha kommet ut av skapet.

Anonymkode: 2b7b3...532

• Liker 1
Skrevet

Skjønner det er irriterende. Han kommer sannsynligvis til å roe seg ned om en stund. 

Anonymkode: ec8d5...ad7

• Liker 3
Skrevet
Kaur skrev (4 minutter siden):

Men det er greit at  kompisen gjør det?

Anonymkode: 20d29...861

• Liker 11
Skrevet

Du hadde sannsynligvis ikke vært en god venn fra start, dersom disse faktene hadde vært der da? Tenker at man vokser fra hverandre og hvis dette er hans "egentlige jeg", og du ikke takler det, så er det greit å trekke seg unna..

Homofil eller ikke, det er ingen grunn til å holde ut med folk man ikke matcher med.. Hadde en venninne av meg plutselig begynt sånn som du beskriver så hadde jeg jo trukket meg unna. Synd hvis det ikke skal være greit bare fordi vedkommende er homofil.

Anonymkode: fefdf...86b

• Liker 2
Skrevet

Leser folk heller? 

Virker virkelig ikke sånn..

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er greit at  kompisen gjør det?

Det står ingen steder her at kompisen er i mot at andre får leve ut sin legning uten skam. 

Skrevet
Kaur skrev (5 minutter siden):

Ja du er rar. Nå tør kompisen din endelig å være seg selv og være som han vil! 

Vær glad for at han nå er trygg på seg selv og slipper å leve i et fengsel med hvor han må oppføre seg på en viss måte bare fordi du og andre homofober ikke tåler at han nå ikke oppfører seg like stereotypisk maskulin og hetero lenger 

Hvis å "være seg selv" betyr å være så overfladisk og irriterende so mulig og generelt oppføre seg som den dumme, kjipe jenta i ungdomsfilmer da er det helt ok å bli irritert. Det gjør ikke på noen måte TS homofob.

Personlig synes jeg hele ideen om at dersom du kommer ut av skapet så  du oppføre deg affektert og feminint er homofob.

• Liker 10
Skrevet
Kaur skrev (Akkurat nå):

Det står ingen steder her at kompisen er i mot at andre får leve ut sin legning uten skam. 

Han rakker ned på folk står det i hi.

• Liker 7
Skrevet
Kaur skrev (Akkurat nå):

Det står at kompisen går rundt og gjør narr av folk som ikke er kledd i siste mote.

Fordi det visstnok er kompisens "virkelige selv" å være en affektert fyr som går rundt og leker homsepatruljen.

• Liker 8
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er jeg rar ?

Kan jeg spørre om hvilken aldersgruppe kompisen din tilhører? 

Jeg er litt alergisk mot mennesker som "gjør seg til" og ikke virker ekte (eller homogene som man kan si), og denne måten å være på er vist blitt et "stammespråk i skjeve miljø, så jeg ville nok reagert jeg og. Har ikke problem med legningen, men med måten å oppføre seg.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Ctrl skrev (14 minutter siden):

Rar vil jeg ikke si at du er. Skjønner godt at du reagerer på en totalforvandling av personlighet og holdninger over natta bare fordi noen kommer ut. Men jeg tenker det er greit at du prøver å vise forståelse. Denne mannen har endelig kommet ut, ønsker nå å være seg selv, og med det utforske hva som egentlig er han selv. 

Så gi han både tid og albuerom. Støtt han videre. Se hvordan ting utspiller seg over lang tid. Men skulle du til formodning ikke like endringene så er vennskap helt frivillig, selv om det er trist at du velger han bort fordi han endelig ble seg selv. 

* Ble feilpost* 

Endret av parmanoia
Skrevet
Tiuren skrev (2 minutter siden):

Kan jeg spørre om hvilken aldersgruppe kompisen din tilhører? 

Jeg er litt alergisk mot mennesker som "gjør seg til" og ikke virker ekte (eller homogene som man kan si), og denne måten å være på er vist blitt et "stammespråk i skjeve miljø, så jeg ville nok reagert jeg og. Har ikke problem med legningen, men med måten å oppføre seg.

Ja det er mulig det har blitt vanligere å oppføre seg sånn blant gays nå.

Ingen gays jeg kjente i oppveksten var eller ble sånn. Jeg mener, alle var ikke like maskuline og de var ikke bears akkurat men ingen av dem hadde den der affekterte feminine dramadronning stilen.

• Liker 6
Skrevet
Entern skrev (4 minutter siden):

Det står at kompisen går rundt og gjør narr av folk som ikke er kledd i siste mote.

Fordi det visstnok er kompisens "virkelige selv" å være en affektert fyr som går rundt og leker homsepatruljen.

Herlig skrevet🥰

• Liker 5
Skrevet
Entern skrev (2 minutter siden):

Hvis å "være seg selv" betyr å være så overfladisk og irriterende so mulig og generelt oppføre seg som den dumme, kjipe jenta i ungdomsfilmer da er det helt ok å bli irritert. Det gjør ikke på noen måte TS homofob.

Personlig synes jeg hele ideen om at dersom du kommer ut av skapet så  du oppføre deg affektert og feminint er homofob.

Det er ingen som tror at når man kommer ut av skapet så MÅ man oppføre seg feminint, uten om de som stereotyper homofile og dermed har homofobiske holdninger. 

Men man KAN oppføre seg feminint, og det er forskjell fra person til person og noe de bestemmer helt selv og ikke noe andre skal legge seg opp i 

Entern skrev (1 minutt siden):

Ærlig talt det er ikke det samme å så "oh my god se på det antrekket der", og å skrive en post på nettet om hvor mye man hater at kompisen sin har kommet ut av skapet og føler seg trygg nok til å være seg selv! 

Det er ikke greit å mobbe eller se ned på andre for hva de har på seg, men dette er to helt forskjellige ting og han bare kommenterer og driver ikke å mobber de eller ser ned på vennene sine så mye at han må lage en forumpost om det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...