AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #1 Skrevet 9. november 2021 Begynte i ny jobb for syv uker siden. Hadde vært ledig en periode, så var kjempeglad. Det var innleie med mulighet for fat ansettelse. Lønnen var bra og jeg har jobbet med dette flere år tidligere. Viste seg at lønnen var 65.000 mindre enn hva jeg fikk oppgitt, men jeg tenkte at dette er en flott sjanse så (dumme) jeg aksepterte det. Det er et race uten like, en helt annen måte å jobbe på enn jeg er vant til, helt nytt system der jeg må kunne mye. En prosjektleder har lagt meg for hat pga noen interne småfeil, så han «forfølger» meg på alt jeg gjør på hans prosjekter. Dette fører til at jeg blir så nervøs og gjør noen feil. Da en det meldinger opp og ned i mente om dette. Alle her forventer at jeg skal kunne stort sett «alt» nå, etter å ha jobbet i syv uker. Hun som lærer meg opp er veldig grei, men hun holder på å jobbe seg i hjel samtidig som hun skal lære meg opp. Jeg er så sliten at jeg snart faller sammen, lunsjen blir så og så daglig inntatt ved pulten i full fart. Har gitt beskjed til bemanningsbyrået at jeg må opp i lønn… fikk lønn i dag og sitter igjen med 7000,- etter alt er betalt. Takk for at du leste, måtte bare få det ut, har bare lyst å grine 😔 Anonymkode: c8ad6...32d 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #2 Skrevet 9. november 2021 bemanningsbyrå - ja...... Anonymkode: 23844...6e7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #3 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): bemanningsbyrå - ja...... Anonymkode: 23844...6e7 Ja, jeg vet det….hater innleie, men satset på at dette var porten inn til fast ansettelse hos et solid firma. Føler meg bare som en lavtlønnet slave nå. Anonymkode: c8ad6...32d
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #4 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, jeg vet det….hater innleie, men satset på at dette var porten inn til fast ansettelse hos et solid firma. Føler meg bare som en lavtlønnet slave nå. Anonymkode: c8ad6...32d De har jo ikke lov til å lønne deg lavere enn den lavest lønnede ansatte da så. Anonymkode: 49431...521 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #5 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De har jo ikke lov til å lønne deg lavere enn den lavest lønnede ansatte da så. Anonymkode: 49431...521 Jeg ligger nok laaaangt unna den laveste i firmaet. Står det noe sted? Aldri hørt om det før. Anonymkode: c8ad6...32d 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #6 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ligger nok laaaangt unna den laveste i firmaet. Står det noe sted? Aldri hørt om det før. Anonymkode: c8ad6...32d Nesj loven og sånn da.. https://osloadvokatene.no/kontrakt/arbeidsrett/dine-rettigheter-som-ansatt-i-bemanningsbyra/ Anonymkode: 49431...521
Gjest tranedatter Skrevet 10. november 2021 #7 Skrevet 10. november 2021 Hva med snakke med sjefen? den som står over prosjektledere? Fortell at denne oppfører seg ufint (kom med konkrete eksempler) og at du føler du ikke får brukt din kapasitet rett. Høres ut som en ukultur som har satt seg på den arbeidsplassen i fht arbeidsmengde.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #8 Skrevet 10. november 2021 tranedatter skrev (1 time siden): Hva med snakke med sjefen? den som står over prosjektledere? Fortell at denne oppfører seg ufint (kom med konkrete eksempler) og at du føler du ikke får brukt din kapasitet rett. Høres ut som en ukultur som har satt seg på den arbeidsplassen i fht arbeidsmengde. Hun som lærer meg opp hadde møte med sjefen om bl.a det. Likte ikke at de snakket om meg med han uten at jeg fikk være tilstede og legge frem mitt syn på saken og høre hva han sa. Er ikke bare meg han har vært ufin med, men denne gangen er det meg. Er det som er så pyton med å være innleid, føler en står på «utsiden» hele tiden og ikke minst jobbe som en slave for småpenger. Ikke har jeg mulighet for hjemmekontor heller, kun de faste som får ha det. Anonymkode: c8ad6...32d
Qwe Skrevet 10. november 2021 #9 Skrevet 10. november 2021 Høres virkelig ikke ålreit ut. Føler med deg! Hvis jeg var deg ville jeg begynt å utforske andre muligheter. Det hjelper ikke for deg å få høyere lønn om du egentlig ikke trives og er «redd» for å gjøre feil. Husk at du har mange år igjen av arbeidslivet og mulighetene er mange. Viktig at du finner en arbeidsplass hvor du trives og har det fint på jobb!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå