camilla00 Skrevet 9. november 2021 #1 Skrevet 9. november 2021 Hei. Vurderer å begynne og smøre magen med bio-oil nå som jeg snart begynner å få mage. Funker den mot strekkmerker? Er den det beste alternativet på markedet? Har dere evt andre tips?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #2 Skrevet 9. november 2021 Det er dessverre bare genetisk. Jeg smurte meg med kokosolje hele forrige svangerskap, ikke ett strekkmerke. Smurte meg INGENTING dette svangerskapet. Ikke ett eneste strekkmerke. Moren min og søstrene mine får heller ingen strekkmerker, så du får heller bare høre med mammaen din om hvordan hennes mage ble etter deg. Anonymkode: bde26...83b 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #3 Skrevet 9. november 2021 I utgangspunktet genetisk, men størrelsen på magen har også noe å si. Noen unngår f.eks strekkmerker i første svangerskap, men får større mage i neste svangerskap (som er vanlig når man har vært gravid før) og får dermed strekkmerker. Det kan vel tenkes at det i de svært få tilfellene der magen er akkurat på grensen til å sprekke kan ha noe for seg, fordi fuktighet kan hindre strekkmerker i et slikt grensetilfelle. Bio oil inneholder mye fukt og er sånn sett bra. Jeg har brukt den mye utenom graviditet selv, fordi huden blir så myk av den. Anonymkode: 97bf1...957
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #4 Skrevet 9. november 2021 AB over her, vil bare presisere: Når jeg skriver at det også kommer an på størrelsen på magen, så mener jeg altså for hver enkelt person. Grensen for når man får strekkmerker varierer fra person til person. Noen får mage under snittet og vil få strekkmerker uansett, mens andre må få ganske stor mage før den begynner å sprekke opp. Anonymkode: 97bf1...957
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #5 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): I utgangspunktet genetisk, men størrelsen på magen har også noe å si. Noen unngår f.eks strekkmerker i første svangerskap, men får større mage i neste svangerskap (som er vanlig når man har vært gravid før) og får dermed strekkmerker. Det kan vel tenkes at det i de svært få tilfellene der magen er akkurat på grensen til å sprekke kan ha noe for seg, fordi fuktighet kan hindre strekkmerker i et slikt grensetilfelle. Bio oil inneholder mye fukt og er sånn sett bra. Jeg har brukt den mye utenom graviditet selv, fordi huden blir så myk av den. Anonymkode: 97bf1...957 Du sier noe. I første graviditet fikk jeg ingen strekkmerker. I andre svangerskap fikk jeg strekkmerker under navlen 😊 Anonymkode: 6976f...dc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå