AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #1 Skrevet 9. november 2021 Er det flere enn meg som blir mindre produktiv og litt latere når din bedre halvdel er hjemme? Merker ihvertfall jeg blir mer produktiv når han ikke er hjemme. Vi har to barn, en i bhg alder og en som er for liten til bhg. Nå er eldste syk, og er derfor hjemme. Jeg får gjort så mye og blir så løsningsorientert. Er det flere enn meg? Anonymkode: a3e50...9f5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #2 Skrevet 9. november 2021 Jupp! Om samboer er borte, blir jeg mindre stresset og får gjort kjempe masse! Han vil veldig gjerne hjelpe til, men han starter alltid med støvsugeren og ikke selve ryddingen. ( Han gjør jo sitt beste, men han er jo en mammagutt😂!) Nå har jeg også en snart 7 mnd gammel baby, så jeg må gjøre litt og litt. Anonymkode: 6645b...b3b 2
Minime94 Skrevet 9. november 2021 #4 Skrevet 9. november 2021 Her er det motsatt. Får mer gjort om vi går å rydder begge to enn om jeg er alene hjemme.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #5 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jupp! Om samboer er borte, blir jeg mindre stresset og får gjort kjempe masse! Han vil veldig gjerne hjelpe til, men han starter alltid med støvsugeren og ikke selve ryddingen. ( Han gjør jo sitt beste, men han er jo en mammagutt😂!) Nå har jeg også en snart 7 mnd gammel baby, så jeg må gjøre litt og litt. Anonymkode: 6645b...b3b Jaa ikkesant, synes det rett og slett er litt lettere alene. Man går i litt sånn survival mode og supermom kommer frem. For det er ingen der til å hjelpe det. Med en gang mannen kommer hjem blir jeg med ett helt hjelpesløs 😭 Minime94 skrev (7 minutter siden): Her er det motsatt. Får mer gjort om vi går å rydder begge to enn om jeg er alene hjemme. Noen ting er mye lettere når det er to voksne. Feks legging.. 😅 Anonymkode: a3e50...9f5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #6 Skrevet 9. november 2021 Her varierer det veldig. Men jeg foretrekker å gjøre ting når jeg er alene, da slipper jeg at han skal blande seg i ting og jeg får fullført ting på min måte. Vi pleier løse det med at den ene av oss drar ut en tur med ungen, og den andre er hjemme og ordner ting. Om vi begge prøver å gjøre ting samtidig og har ungen på slep, får vi gjort lite. Anonymkode: e79b4...8bc
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #7 Skrevet 9. november 2021 Ja, kjenner meg absolutt igjen! Når jeg er alene en hel helg med barna finner vi på mye, og jeg ordner samtidig i huset, rydder i boder og på loftet, eller går igang med maleprosjekter. Mannen min er glad i å ligge på sofaen og se på TV/sport i helgene, og da blir det til at jeg gjør mindre, fordi jeg blir så irritert over at han slapper av mens jeg jobber i huset. Jeg liker jo også å se på TV i sofaen, hehe. Og det er mindre gøy å bruke energi på rydding og vasking når mannen min ligger og slapper av i rommet ved siden av... 😛 Samtidig skal han jo få slappe av, jeg vil ikke være en nazi-kone som kommanderer ham rundt. Men det hender jeg kommanderer ham ut med minsten på fotballbanen, eller sender ham på små ærend. Han er ikke så flink til å skjønne selv hva som trengs å ordnes i helgene, men han adlyder som regel ordrene mine. Og da gjør jeg andre jobber i huset når mannen er sendt ut Anonymkode: 0362c...4a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå