Gå til innhold

Kjæreste som sjelden skriver eller svarer på meldinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i et forhold hvor jeg er superforelska, og sender flere ganger i uka det jeg tenker er søte, romantiske meldinger om at jeg savner han, elsker han, skriver meldinger og takker for nydelig overnatting og kos etc. Opplever at kjæresten svarer etter kanskje 24 timer, eller aldri.

Han skriver sjelden søte, fine meldinger på eget initiativ heller, og altså knapt nok svar på sånne meldinger jeg skriver.

Jeg skriver ikke veldig ofte heller, jeg synes ikke en melding i døgnet er for mye? I går sendte jeg en fin melding til han før jeg dro på jobb, og fikk ikke svar. Ringte til han på ettermiddagen fordi jeg savnet han og ville høre stemmen hans. Da nevnte han at han likte meldingen jeg sendte, og at han skulle svare før han la seg. Det gjorde han ikke, jeg ventet i timesvis. Så mistet jeg tålmodigheten og ringte igjen. Han sa da at han kan ikke gå rundt hele dagen og tenke på hva han skal skrive til meg?! Jeg sa at det trenger du jo ikke, er jo bare en melding det er snakk om.

Og så sa han at jeg skriver de samme meldingene hver dag. Det såret meg. Jeg skriver ikke identiske meldinger, jeg trodde at han likte å å få søte meldinger om at jeg savner han og elsker han. Han sa at kanskje han kan lage en standard-melding, som han sender ut hver gang jeg skriver en melding til han. Synes det var slemt og kynisk sagt. Er det vanlig å oppføre seg slik mot kjæresten sin?

Når jeg krevde svar på om han virkelig mener at jeg skriver samme melding hver dag, sa han bare at "hvordan er det du fornyer deg?" Synes det var et slemt svar.

Jeg føler nå at jeg ikke gidder å sende søte, romantiske meldinger lenger, når han åpenbart ikke setter pris på dem.

Er det kjedelig at jeg sender sånne meldinger til han? Trodde det var sånt man gjorde i et forhold. Nå gir jeg bare opp. Han sendte etterhvert en fin melding som svar, men jeg gidder ikke forholde meg til den siden den ble sendt etter at vi kranglet på telefon og da føles den ikke ekte eller fra hjertet.

I tillegg vet jeg at han sendte en del seksuelt eksplisitte meldinger til ei han datet en periode før han møtte meg. Han skriver aldri slike meldinger til meg. Altså hverken romantiske, søte meldinger eller seksuelle meldinger. Han sier han elsker meg, men jeg tviler jo litt nå.

Har tenkt å ikke svare på denne meldingen han sendte, og så se hva som skjer.

Er det vanlig å svare så sjelden eller sette så lite pris på meldinger en kjæreste sender? Er en melding per dag for mye å forvente, for mye kontakt? Og hvorfor får jeg aldri mer seksuelle meldinger, når han har sendt slike meldinger til noen han møtte før meg? Er jeg den kjedelige og stygge her? Jeg føler meg trist når jeg tenker på det.

Anonymkode: 9ce5d...56c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Det er litt essensielt, har du skrevet daglige meldinger med savner deg etc i 2-3 år så kan jeg skjønne han, er det uker eller mnd synes jeg han var frekk mtp det han sa. Men jeg hadde sluttet å skrive sånne meldinger mer iallefall. Kanskje vil han savne det etterhvert og komme mer på banen selv. At du ringte for andre gang på en kveld for å klage på manglende svar synes jeg var å dra det for langt.

Anonymkode: 94235...33c

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er i et forhold hvor jeg er superforelska, og sender flere ganger i uka det jeg tenker er søte, romantiske meldinger om at jeg savner han, elsker han, skriver meldinger og takker for nydelig overnatting og kos etc. Opplever at kjæresten svarer etter kanskje 24 timer, eller aldri.

Han skriver sjelden søte, fine meldinger på eget initiativ heller, og altså knapt nok svar på sånne meldinger jeg skriver.

Jeg skriver ikke veldig ofte heller, jeg synes ikke en melding i døgnet er for mye? I går sendte jeg en fin melding til han før jeg dro på jobb, og fikk ikke svar. Ringte til han på ettermiddagen fordi jeg savnet han og ville høre stemmen hans. Da nevnte han at han likte meldingen jeg sendte, og at han skulle svare før han la seg. Det gjorde han ikke, jeg ventet i timesvis. Så mistet jeg tålmodigheten og ringte igjen. Han sa da at han kan ikke gå rundt hele dagen og tenke på hva han skal skrive til meg?! Jeg sa at det trenger du jo ikke, er jo bare en melding det er snakk om.

Og så sa han at jeg skriver de samme meldingene hver dag. Det såret meg. Jeg skriver ikke identiske meldinger, jeg trodde at han likte å å få søte meldinger om at jeg savner han og elsker han. Han sa at kanskje han kan lage en standard-melding, som han sender ut hver gang jeg skriver en melding til han. Synes det var slemt og kynisk sagt. Er det vanlig å oppføre seg slik mot kjæresten sin?

Når jeg krevde svar på om han virkelig mener at jeg skriver samme melding hver dag, sa han bare at "hvordan er det du fornyer deg?" Synes det var et slemt svar.

Jeg føler nå at jeg ikke gidder å sende søte, romantiske meldinger lenger, når han åpenbart ikke setter pris på dem.

Er det kjedelig at jeg sender sånne meldinger til han? Trodde det var sånt man gjorde i et forhold. Nå gir jeg bare opp. Han sendte etterhvert en fin melding som svar, men jeg gidder ikke forholde meg til den siden den ble sendt etter at vi kranglet på telefon og da føles den ikke ekte eller fra hjertet.

I tillegg vet jeg at han sendte en del seksuelt eksplisitte meldinger til ei han datet en periode før han møtte meg. Han skriver aldri slike meldinger til meg. Altså hverken romantiske, søte meldinger eller seksuelle meldinger. Han sier han elsker meg, men jeg tviler jo litt nå.

Har tenkt å ikke svare på denne meldingen han sendte, og så se hva som skjer.

Er det vanlig å svare så sjelden eller sette så lite pris på meldinger en kjæreste sender? Er en melding per dag for mye å forvente, for mye kontakt? Og hvorfor får jeg aldri mer seksuelle meldinger, når han har sendt slike meldinger til noen han møtte før meg? Er jeg den kjedelige og stygge her? Jeg føler meg trist når jeg tenker på det.

Her er det mange røde flagg. En person som bryr seg, som elsker og respekterer kjæresten trenger ikke å "tenke på hva han skal skrive". Det skjer instinktivt, automatisk. Man svarer det første som man har på hjertet. Han er ikke interessert og holder deg på gress. Dump ham, her er det ikke noe fremtid. En som virkelig er forelsket, skriver mye oftere enn en gang om dagen. 

• Liker 14
Skrevet

Det første jeg tenker, er at han ikke er så interessert i deg  ?

Er det kun dette mld greiene som er 'problemet'?

Har dere det bra ellers,når dere er sammen?

Virker som en kynisk fyr,som ikke bryr seg så mye.

• Liker 7
Skrevet

Han hørtes jo egentlig ut som en ganske dårlig fyr. Hvor lenge har dere vært sammen?

Jeg er notorisk dårlig på å svare på meldinger selv, men jeg er jo faktisk bevisst for deg og pleier å beklage (Jeg har en tendens til å se/lese meldinger jeg får, men siden jeg driver med andre ting så tenker jeg at jeg kan jo bare svare etterpå..).

• Liker 3
Skrevet

Jeg er dårlig på å svare på meldinger selv, men ikke på langt nær sånn som du beskriver. Det er alltid tid til å svare bare med et hjerte eller noe enkelt dersom man er for opptatt til å forfatte lange kjærlighetserklæringer. Har virker dessverre ganske uinteressert ut, fra mitt mannlige ståsted. 

Anonymkode: 4e269...166

• Liker 3
Gjest Hottentått
Skrevet

Han høres ut som mannen min da vi nettopp ble sammen. Han var ikke vant til å ha kjæreste og de jentene han hadde holdt på med hadde han ikke daglig kontakt med. Jeg derimot var vant til å sende mye meldinger og ha kontakt gjennom dagen. Det plaget meg virkelig og jeg måtte sette hardt mot hardt før han gadd å sende en melding i ny og ne. Skal sies at han aldri svarte meg så stygt som kjæresten din gjør, men. Vi endte i hvertfall opp gift og med barn. 

Først og fremst ville jeg slått hardt ned på måten han svarer deg på. At han ikke har det behovet for kontakt er fair enough, men å svare deg så stygt er ikke greit!

Skrevet

Når han begynner å pipe og lurer på hvorfor du ikke er interessert i sex lenger, så viser du ham denne linken :

I begynnelsen, når vi er forelsket, er vi så opptatt av den andre personen at vi trykker på tangentene som tenner den andre uten å være klar over det. Vi sender søte meldinger, snakker sammen, gir komplimenter og tar på hverandre - uten å tenke over at vi gjør det. Når forelskelsen roer seg, dabber alt dette gjerne av, og så skjønner vi ikke hvorfor sexlysten også forsvinner, sier Schimdt til Nettavisen.

https://www.nettavisen.no/livsstil/slik-bevarer-dere-sexlivet-selv-etter-mange-ar-som-kjarester/s/12-95-3423541250

Anonymkode: a012a...188

• Liker 3
Skrevet

Ikke send meldinger støtt og stadig. Du ødelegger dynamikken i forholdet.

• Liker 6
Skrevet
Tenkmedhodet skrev (2 minutter siden):

Ikke send meldinger støtt og stadig. Du ødelegger dynamikken i forholdet.

Jeg pleier vanligvis ikke å sende mer enn en eller to meldinger per dag. Du mener man ikke skal ha kontakt med kjæresten hver dag??

Skrevet
flusa skrev (21 minutter siden):

Det første jeg tenker, er at han ikke er så interessert i deg  ?

Er det kun dette mld greiene som er 'problemet'?

Har dere det bra ellers,når dere er sammen?

Virker som en kynisk fyr,som ikke bryr seg så mye.

Vi har det bra når vi er sammen, veldig bra, men at han så sjelden gidder å svare eller sende meldinger påvirker meg veldig negativt.

Det er iblant stress å få han til å ha kontakt med meg hver dag, selv om jeg flere ganger har sagt at det er noe jeg trenger for å ha det bra.

Skrevet
Ost skrev (22 minutter siden):

Han hørtes jo egentlig ut som en ganske dårlig fyr. Hvor lenge har dere vært sammen?

Jeg er notorisk dårlig på å svare på meldinger selv, men jeg er jo faktisk bevisst for deg og pleier å beklage (Jeg har en tendens til å se/lese meldinger jeg får, men siden jeg driver med andre ting så tenker jeg at jeg kan jo bare svare etterpå..).

I to år. Jeg føler meg så utrolig trist, og dum, fordi selv om han svarer sjelden og treigt, så har jeg gått rundt og innbilt meg at han likte mine søte, romantiske meldinger. Nå vet jeg jo bedre, dessverre.

• Liker 1
Skrevet
Hottentått skrev (18 minutter siden):

Han høres ut som mannen min da vi nettopp ble sammen. Han var ikke vant til å ha kjæreste og de jentene han hadde holdt på med hadde han ikke daglig kontakt med. Jeg derimot var vant til å sende mye meldinger og ha kontakt gjennom dagen. Det plaget meg virkelig og jeg måtte sette hardt mot hardt før han gadd å sende en melding i ny og ne. Skal sies at han aldri svarte meg så stygt som kjæresten din gjør, men. Vi endte i hvertfall opp gift og med barn. 

Først og fremst ville jeg slått hardt ned på måten han svarer deg på. At han ikke har det behovet for kontakt er fair enough, men å svare deg så stygt er ikke greit!

Vi har blitt enig om å ha kontakt h ver dag, men gang på gang mislykkes dette fordi han simpelten ikke svarer iblant, kan gå en dag eller to uten at jeg får svar på melding og ei heller svar når jeg ringer han.

Det triste nå, er jo at jeg føler meg en som en idiot fordi jeg har trodd at han likte meldingene jeg sendte. Hadde ikke trodd han hadde så negative tanker om det, at han mener jeg sender samme melding hver dag (noe jeg ikke gjør). Vet ikke hva jeg skal gjøre noe. Orker ikke svare han. Om jeg skriver noe, blir det noe trist og negativt, og da blir alt verre. Så jeg bare gir blaffen og vil ikke svare i dag. Kanskje han ikke engang bryr seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er dårlig på å svare på meldinger selv, men ikke på langt nær sånn som du beskriver. Det er alltid tid til å svare bare med et hjerte eller noe enkelt dersom man er for opptatt til å forfatte lange kjærlighetserklæringer. Har virker dessverre ganske uinteressert ut, fra mitt mannlige ståsted. 

Anonymkode: 4e269...166

Det er det jeg tenker også; alle har noen øyeblikk til overs for å sende et kort svar, eller minimum et hjerte som du  nevner. Men det gjør han ikke. Jeg er vel ikke viktig nok.

Skrevet

Jeg som nokså uromantisk anlagt kvinne som mer naturlig kommuniserer med ironi og humor enn med søte kjærlighetserklæringer hadde antagelig fått mark ganske fort om jeg fikk "elsker deg, savner deg"-meldinger på daglig basis. En periode når man var helt nyforelsket, muligens, men etter to år ville jeg nok følt at det var ganske gjentagende - og kunne sikkert svart noe på linje med det kjæresten her gjorde, uten at det egentlig var så vondt ment. Det handler jo ikke om å ha rett og feil, men at dere har forskjellige måter å kommunisere på og forskjellige behov for kontakt. For min del ville meldinger og kontakt stort sett hver dag vært helt fint, men ikke søte, i mine øyne innholds- og poengløse, meldinger.

Anonymkode: 8dcce...7d8

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg som nokså uromantisk anlagt kvinne som mer naturlig kommuniserer med ironi og humor enn med søte kjærlighetserklæringer hadde antagelig fått mark ganske fort om jeg fikk "elsker deg, savner deg"-meldinger på daglig basis. En periode når man var helt nyforelsket, muligens, men etter to år ville jeg nok følt at det var ganske gjentagende - og kunne sikkert svart noe på linje med det kjæresten her gjorde, uten at det egentlig var så vondt ment. Det handler jo ikke om å ha rett og feil, men at dere har forskjellige måter å kommunisere på og forskjellige behov for kontakt. For min del ville meldinger og kontakt stort sett hver dag vært helt fint, men ikke søte, i mine øyne innholds- og poengløse, meldinger.

Anonymkode: 8dcce...7d8

Søte, romantiske meldinger ikke innholdsløse eller poengløse for meg. Og det er vondt at kjæresten er så kald og slem når han svarer meg som i går. Når han først svarer på sånne meldinger, er det også sjelden han svarer på tilsvarende måte, han skriver heller om ting han gjør og når han kommer til meg etc. Ting som jeg misliker å få, fordi han velger bort å skrive noe søtt og romantisk med noe helt meningsløst for meg.

Vet ikke hvor lenge jeg orker om han ikke tar seg sammen.

• Liker 1
Skrevet

Tar han initiativ til å møtes?

Eller er du hele pådriveren til forholdet?

Anonymkode: 22e4d...c4f

Skrevet

Her er det to ulike behov som møtes og i stedet for å begynne å straffe kjæresten din er det kanskje lurt å sette seg ned og snakke sammen? Ikke ta det over telefon, og ikke gjør det når du allerede er opprørt. Snakk sammen om hverandres behov, lytt til hverandre og gjenta hva den andre sier. Ofte kan det hjelpe å høre det du har sagt gjentatt tilbake da det er så lett å misforstå hverandre. På den måten er det mulig å korrigere hva man faktisk mener, og komme til en felles forståelse. Etter to år er det jo viktig å få avklart forventinger, og behov i forholdet. Det er ofte det punktet mange kommer til - skal man satse, eller skal man bryte? Har dere et fundament å bygge videre på, eller er dere rett og slett for ulike, med ulike behov?

Anonymkode: a95ff...f3c

• Liker 7
Skrevet

Ps det er forresten er dårlig ide å mase etter svar når han ikke har svart, det kan fort bli litt for masete.

Sender du han meldinger for hans del fordi du savner han, eller fordi du foroventer en melding i retur hvor han sier at han savner deg?

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tar han initiativ til å møtes?

Eller er du hele pådriveren til forholdet?

Iblant, men mest jeg som tar initiativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...