Gå til innhold

Hva gir du til din tenåring sønn til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dobbeldyne og sengetøy

Ny

Anonymkode: 549cb...4ea

Tv skulle det stå

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det vi tenker er greit å brukr

Ja, ville vært dumt å brukt mer.. 

Jeg spør ikke for å være frekk, men fordi jeg lurer på hva andre foreldre legger gavebudsjettet på. Synes det er voldsomme summer som blir brukt, og høye forventninger blant ungdommer.

• Liker 1
Skrevet

Her får de penger og klær som de ønsker seg 

Anonymkode: 12c6f...d83

Skrevet
Taletrengt skrev (3 minutter siden):

Jeg spør ikke for å være frekk, men fordi jeg lurer på hva andre foreldre legger gavebudsjettet på. Synes det er voldsomme summer som blir brukt, og høye forventninger blant ungdommer.

Enig med deg, ble litt svett av å lese dette. Mine ønsker seg også gaming pc, men iom de koster fra 8000 og oppover, så er det uaktuelt. Jeg bruker mellom 1500-2000 hver. Barn i alder 8-12. 

Anonymkode: 8e554...02e

• Liker 1
Skrevet
Taletrengt skrev (5 minutter siden):

Nei da spør du jo fordi du lurer oppriktig , men fordi du vil kritisere 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei da spør du jo fordi du lurer oppriktig , men fordi du vil kritisere 

Jeg lurer oppriktig, OG jeg er litt kritisk, ja. Synes det er et voldsomt press blant ungdom, og foreldre bidrar til dette ved å kjøpe gaver til store summer til både bursdager og jul. 

Hva skjedde med å spare til noe de ønsker seg? 

Noen her må være veldig hårsåre og føle seg veldig truffet, dersom de føler seg kritisert av slike spørsmål😅 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

14åringens ønsker her:

Gavekort, penger, gaming-utstyr, ocolus quest, frakk, Ppensko, klær (hettegenser er visstnok ut, woohoo!), 1million-parfymen, øredobb, fotballutstyr..

Og ellers "egentlig alt, du vet jeg blir glad uansett hva jeg får".

Anonymkode: 265ba...934

Må forøvrig påpeke at dette er ikke det han får, men hva han ønsker seg.. Han får en genser og ei Liverpool-skjorte.. 

Anonymkode: 265ba...934

• Liker 1
Skrevet
Taletrengt skrev (27 minutter siden):

Jeg lurer oppriktig, OG jeg er litt kritisk, ja. Synes det er et voldsomt press blant ungdom, og foreldre bidrar til dette ved å kjøpe gaver til store summer til både bursdager og jul. 

Hva skjedde med å spare til noe de ønsker seg? 

Noen her må være veldig hårsåre og føle seg veldig truffet, dersom de føler seg kritisert av slike spørsmål😅 

Nei , men hvorfor bry seg om hvor mye sndre bruker. Jeg synes folk som bruker under 3000 er kjipe foreldre🙃

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye penger bruker dere på gaver til barna deres? Ser det er veldig flotte gaver mange av disse tenåringene får. 

Anonymkode: 076ae...a8c

Ca 1000kr per barn. Litt mindre hvis det ikke er noe spesielt som barnet trenger, litt mer hvis det er utstyr barnet uansett skal få. 

Anonymkode: 1d51e...1c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei , men hvorfor bry seg om hvor mye sndre bruker. Jeg synes folk som bruker under 3000 er kjipe foreldre🙃

Og det har du all rett til å synes 😅 folk er forskjellige, heldigvis.  

Skrevet

Vi har to tenåringer, vi pleier å gi gaver for mellom 1000-2000 pr barn. MEN,  av besteforeldre får de gaver for minst 10-15000 hver, så vi sparer heller vårt gavebudsjett til resten av året.   Har man økonomi til det så ser jeg ingen grunn til å ikke bruke de på barna til jul.   Vi har ikke økonomi til å gi barna alt de ønsker, så alt av Pcer, ipader, playstation har vært gulegaver fra besteforeldre.  Skulle gjerne gitt alt selv, men er heldige nok til at barna kan få mye av det de ønsker seg.  Ny iphone får de ikke, og tenåringene har lært seg hvor grensene ligger på hva de kan få. I området hvor vi bor er det ingen som leier, alle eier, snittpriser på hus/rekkehus er rundt 4 millioner, så de fleste har sånn passe økonomi her. 

Anonymkode: 355da...e5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...