AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #1 Skrevet 9. november 2021 Hei! Hvor mye skal en baby på rundt 8 mnd spise av fast føde? Sånn i tillegg til melk, liksom. Hvor mye spiser deres barn? Hva spiser de? Anonymkode: 0f719...ae1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #2 Skrevet 9. november 2021 Min på akkurat 8 mnd spiser fire måltid om dagen i tillegg til morsmelk. Frokost: grøt Lunsj: 1 brødskive eller 2 bananlapper osv Middag: 1 porsjon hjemmelaget middag (1-1.5dl) Kvelds: grøt Han spiste bare tre måltid for ei uke siden, og hadde lagt dårlig på seg, så da økte vi på med ett måltid. Tror det er ganske individuelt hvor mye de trenger og hvor mange måltid de spiser:) Anonymkode: 1e962...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #3 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min på akkurat 8 mnd spiser fire måltid om dagen i tillegg til morsmelk. Frokost: grøt Lunsj: 1 brødskive eller 2 bananlapper osv Middag: 1 porsjon hjemmelaget middag (1-1.5dl) Kvelds: grøt Han spiste bare tre måltid for ei uke siden, og hadde lagt dårlig på seg, så da økte vi på med ett måltid. Tror det er ganske individuelt hvor mye de trenger og hvor mange måltid de spiser:) Anonymkode: 1e962...1cb Sant 😊 vi pleier å bruke litt middagsglass om middagen ikke er babyvennlig, synes det rett og slett er litt vanskelig med variasjon.. Blir for mye grøt og brød. Heldigvis elsker han brødskive som han kan spise selv. Bananlapper er populært her ihvertfall🤩 Anonymkode: 0f719...ae1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #4 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Hvor mye skal en baby på rundt 8 mnd spise av fast føde? Sånn i tillegg til melk, liksom. Hvor mye spiser deres barn? Hva spiser de? Anonymkode: 0f719...ae1 Det bestemmer babyen selv Anonymkode: e4fc4...aeb 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #5 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Sant 😊 vi pleier å bruke litt middagsglass om middagen ikke er babyvennlig, synes det rett og slett er litt vanskelig med variasjon.. Blir for mye grøt og brød. Heldigvis elsker han brødskive som han kan spise selv. Bananlapper er populært her ihvertfall🤩 Anonymkode: 0f719...ae1 Eggerøre? Eggemuffins? Grønnsakene fra deres middag? Anonymkode: e4fc4...aeb
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #6 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Hvor mye skal en baby på rundt 8 mnd spise av fast føde? Sånn i tillegg til melk, liksom. Hvor mye spiser deres barn? Hva spiser de? Anonymkode: 0f719...ae1 Det den vil ha. Kan ikke tvangsfore de heller. Han var hjemme med pappaen mens jeg jobbet. Grøt var kjipt frem til omtrent 7 mnd, og ved 8 mnd spiste han litt av det, men ingen favoritt. Jeg ammet før jeg gikk på jobb, så fikk han brød/grøt/frukt/poser mens jeg var på jobb. Han ville ikke ha flaske. Fikk samme middag som oss stort sett, og elsket alt med fisk, kjøtt og tomatsaus. Grøt/brød til kveldsmat hvis han ville ha. Ammet på natten. Anonymkode: 723cd...de6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #7 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min på akkurat 8 mnd spiser fire måltid om dagen i tillegg til morsmelk. Frokost: grøt Lunsj: 1 brødskive eller 2 bananlapper osv Middag: 1 porsjon hjemmelaget middag (1-1.5dl) Kvelds: grøt Han spiste bare tre måltid for ei uke siden, og hadde lagt dårlig på seg, så da økte vi på med ett måltid. Tror det er ganske individuelt hvor mye de trenger og hvor mange måltid de spiser:) Anonymkode: 1e962...1cb Omtrent akkurat det samme her bare at min får totalt 400ml mme i døgnet fordelt på 4 flasker istedetfor mme. Anonymkode: e8614...21b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #8 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eggerøre? Eggemuffins? Grønnsakene fra deres middag? Anonymkode: e4fc4...aeb Ikke alltid vi har grønnsaker. Veldig sjeldent det ikke er etanes for han også. Har vi hvitløksmarinert scampi med focaccia, får han det og. Han elsker dampet brokkoli han bare kan holde. Noen ganger har vi sterk indisk mat, eller mat med for mye salt. Da blir det Middagsglass. AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det den vil ha. Kan ikke tvangsfore de heller. Han var hjemme med pappaen mens jeg jobbet. Grøt var kjipt frem til omtrent 7 mnd, og ved 8 mnd spiste han litt av det, men ingen favoritt. Jeg ammet før jeg gikk på jobb, så fikk han brød/grøt/frukt/poser mens jeg var på jobb. Han ville ikke ha flaske. Fikk samme middag som oss stort sett, og elsket alt med fisk, kjøtt og tomatsaus. Grøt/brød til kveldsmat hvis han ville ha. Ammet på natten. Anonymkode: 723cd...de6 Sant hehe 😊 han elsker det meste av det vi gir ham, men grøt er ikke høydare. Anonymkode: 0f719...ae1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #9 Skrevet 9. november 2021 Siden vår var 8mnd har hun spist: 1 brødskive til frokost, deretter 150ml melk Grøt med fruktmos i til lunsj Middag Grøt med fruktmos til kveld Og 120ML melk helt på slutten av kvelden. Anonymkode: e447a...a65
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #10 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Siden vår var 8mnd har hun spist: 1 brødskive til frokost, deretter 150ml melk Grøt med fruktmos i til lunsj Middag Grøt med fruktmos til kveld Og 120ML melk helt på slutten av kvelden. Anonymkode: e447a...a65 Brød - grøt med frukt - grøt med frukt ... Barn på denne alderen skal utforske smaker og grønnsaker. Anonymkode: e4fc4...aeb
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #11 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Brød - grøt med frukt - grøt med frukt ... Barn på denne alderen skal utforske smaker og grønnsaker. Anonymkode: e4fc4...aeb Ja, og det har hun gjort og gjør forsatt. Hva vil du frem til her? Du vet vel ikke hva barnet mitt får uten om de faste måltidene. Spiser du grønnsaker til alle måltidene dine kanskje? Er så lei av folk som skal prøve å få andre til å føle seg som dårlig forelder. Barnet mitt har det aldeles bra, med et utrolig variert og godt kosthold. Anonymkode: e447a...a65 2
tussi84 Skrevet 9. november 2021 #12 Skrevet 9. november 2021 Da vår var 8 mnd så spiste han ca sånn her Frokost: en brødskive og 200 ml mme. Lunsj: 1 brødskive, 100 ml mme Middag: 1- 1,5 dl barnemat Kvelds: grøt med fruktose, eller 200 ml mme.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #13 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, og det har hun gjort og gjør forsatt. Hva vil du frem til her? Du vet vel ikke hva barnet mitt får uten om de faste måltidene. Spiser du grønnsaker til alle måltidene dine kanskje? Er så lei av folk som skal prøve å få andre til å føle seg som dårlig forelder. Barnet mitt har det aldeles bra, med et utrolig variert og godt kosthold. Anonymkode: e447a...a65 Prøver du å skryte på deg et utrolig variert og godt kosthold via middagen? Jeg spise i alle fall ikke brød og grøt til alle måltider, og ja 3 av 4 måltider er grønnsaker. Men jeg er voksen. Barn er det enda viktigere, det er der vitaminer og mineraler ligger. Anonymkode: e4fc4...aeb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå