Gå til innhold

Det er ikke "krenkelseshysteri", men at minoriteter nå har fått makten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne tar jeg under utdanning. Samfunnet har utviklet seg. Å få høre at andres etnisitet ikke kan brukes som kostyme er kunnskap. I stedet for å si "men slik var det da jeg var ung", bør du lytte. Ingen krenkelseshysteri med andre ord, men heller det at minoriteter nå har rett til å definere selv hva de synes er greit/ikke greit. Majoriteten kan ikke lenger dure frem slik de vil.

Anonymkode: eed5f...f4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Å få høre at andres etnisitet ikke kan brukes som kostyme er kunnskap. I stedet for å si "men slik var det da jeg var ung", bør du lytte. Ingen krenkelseshysteri med andre ord, men heller det at minoriteter nå har rett til å definere selv hva de synes er greit/ikke greit. 

Anonymkode: eed5f...f4a

Rent logisk funker ikke dette, det du sier er at de krenkede skal få bestemme, men hvem skal bestemme hvem som skal få være krenket og dermed bestemme?

Om jeg f.eks blir krenket av å lese ditt innlegg, skal du så beklage det og trekke det tilbake (nå er det ikke mulig på kg men genereltt sett)

Hvem skal få avgjøre hva slags krenkede følelser som er legitime og ikke?

Vet ikke om du har fått med deg de som hevder de er dyr. Mennesker som hevder de er dyr og blir krenket av om du ikke bekrefter deres følelser og kaller dem dyret de føler seg som. Skal du krenke dette 'dyret'. bare fordi du er majoriteten av mennesker som føler seg som mennesker.

Samfunnet har utviklet seg, mer og mer mot det folk flyktet fra for å unnslippe, forbud mot å krenke andre det blir jeg krenket av ;););) 

Anonymkode: 00071...00e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samfunnet har utviklet seg, mer og mer mot det folk flyktet fra for å unnslippe, forbud mot å krenke andre det blir jeg krenket av ;););) 

Anonymkode: 00071...00e

Godt sagt og helt enig!

Verden går i autoritær retning.

Skrevet

Leste nettopp at det er stygt å kalle lesbiske for "lesber", hvis man da ikke er lesbisk selv. Da er det innafor. For det er krenkende for lesbiske når heterofile sier det. Blir irritert når folk snakker på mine vegne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne tar jeg under utdanning

😆

Respekterer chutzpaen din👍

Anonymkode: 8ec7f...bcc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...