Gå til innhold

Er Toyotibiler gode? Eller bare kjedelige?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ingen erfaring med de, og ofte hører jeg folk si at de er kjedelige biler. Men er Toyota egentlig så kjedelig? 

Anonymkode: dcbc1...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God kvalitet til grei pris, men vonde seter. Passer verken meg eller mannen (vi fikk en som leiebil da bilen vår var på verksted en gang). Mulig man kan oppgradere til bedre seter, men det finnes billigere biler med bedre seter. Pga ryggproblemer er setene noe av det viktigste når jeg kjøper ny bil.

Anonymkode: 12c91...431

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med Toyota Auris. Romsligste bilen jeg har hatt. Lettkjørt og behagelig bil. 

Anonymkode: 2b82f...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Toyota, fantastisk å kjøre. Eneste grunnen til salg var fordi jeg skulle ha en mindre bil. Min var 13 år, hadde gått 400000 km, brukte ikke olje, svært drivstoffgjerrig og lite problemer til en så gammel bil som hadde kjørt så langt å være :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ingen erfaring med de, og ofte hører jeg folk si at de er kjedelige biler. Men er Toyota egentlig så kjedelig? 

Toyota er pålitelige gode biler, men ja de er veldig kjedelige.... Det er det vi kaller "mann med hatt-bil" 🤠😅

Anonymkode: f8cf5...795

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt flere Toyota, fine biler med manuell eller automatkasse. Hadde ikke Prius og et lass med Lexus kommet med de fryktelige CVT girkassene, hadde vi fortsatt valgt en slik bil. Svigermor har fortsatt en Auris og jeg tåler ikke den bilen med den girkassen, gir meg bakoversveis. Synd det, for ellers er det gode biler.

Anonymkode: b5af1...e80

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spreke, dårlig motor, kjedelig og stygt design.

Bilene er billige, og god kvalitet til prisen. Men kjedelig og daukjørte. 

Ville aldri anbefalt noen Toyota, billig pris er eneste salgsargumentet etter min mening,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert bra biler, men jeg liker dem ikke.  Jeg synes det blir for mye  plast interiør og ikke gode å sitte i

Anonymkode: 73fd1...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota er ikke som dem var, da de ble produsert i Japan. Like mye problem med dem som andre biler, men har veldig godt ettermarked.  Mange har vert på mindre reprasjoner og fått bytte motor.Avensis diesel motor var dårleg, vistnok produsert i Polen.

Anonymkode: fa844...e82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyoti er bra de :) Problemet er all saltingen som gjør at bilene ruster opp under. Har hatt 2 eldre avensises som koster en formue å vedlikeholde under. Og hold deg unna automatkasser (gjeler alle biler)

Anonymkode: 9e084...21d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota hadde et fortjent rykte som svært driftsikre biler. Da de lagde bilene i Japan.

Men etter at de flyttet mye av produksjonen til utlandet, særlig Europa, har de ikke samme kvalitet. De er fortsatt driftsikre, men de er ikke lenger et hestehode foran de andre. Nå er de mer en i mengden.

Noen setter pris på kjedelige biler. Altså biler de slipper å bruke så mye tid og energi på. Og som bare går og går.

Anonymkode: c2fd0...3ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på bruktbilprisene på Toyota HiAce så skjønner du at Toyota er noe litt utenom det vanlige.

Anonymkode: 1c102...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god bil er en kjedelig bil. Jeg har hatt masse spennende biler, og gud så mye penger det har kostet meg. Nå er jeg lykkelig Toyota-eier på sjuende året, jeg har aldri hatt en så god bil så lenge før, med så lave kostnader. Det er superkomfortabelt å bare ha den samme bilen som ruller og går i evigheter, spenning kan jeg få andre steder i livet enn når bilverkstedet ringer, liksom. Jeg har en Avensis, spesialutgave, og synes også den er veldig komfortabel både på bykjøring og langkjøring. Den er gjerrig på drivstoff, til å være en såpass gammel bil (2005). Har lånt den bort til venner som har hatt problemer med egen bil og de er også helt over seg over komforten, og setter merke på lista til neste gang de skal handle bil. 

Anonymkode: 9ad94...b8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha japans toyota-kvalitet i dag må du kjøpe lexus. De fleste modellene er veldig gode biler (men dyre)

Anonymkode: 9e084...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant at de engelskproduserte bilene er dårligere. Sjekk kjøretøyopplysninger for å se VIN/understellsnummer, der du helst vil se "JP".

Skal du ha pålitelig bil, er Toyota Prius uslåelig. Ingen over, ingen ved siden.

Ellers har du biler som oppnår tilsvarende skår, er bedre å kjøre, og som regel rimeligere, hos Honda, Hyundai og Kia.

Anonymkode: b5af1...e80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 9.11.2021 den 12.33):

Kjedelige men Hilux er morsom:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt flere Toyotaer oppgjennom, Corolla var den siste.

Gode og driftsikre biler, tectyl-behandler du understellet mot saltsøl, og tar servicer, slitedeler etc, kan den brumme og gå i mange år. Ihvertfall de fra år 2000 og nedover.

Fikk prøve en 2018 modell Toyota auris/yaris(husker ikke hvem av de) hybrid bil som leiebil en gang, var positivt overraska der også.

Men tipper at den neste bilen her blir en Toyota Avensis fra 2010-2014, fikk prøvd en sånn en gang også, og bagasjerommet på den er... chef's kiss. Samt at den også er av den driftsikre typen og kan rulle å gå, så lenge man tar vare på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (2 timer siden):

Kjedelige men Hilux er morsom:-)

De er skikkelig kule😄Digger pickup. Har råd til å kjøpe men tør ikke🤭Hahaha huff.

Anonymkode: be8e4...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...