AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #1 Skrevet 9. november 2021 Via min nye kjæreste har jeg blitt kjent med en damegjeng som er veldig hyggelige, men jeg synes det blir litt vel mye baktaling og dømming. Tør heller ikke si noe for noen av de er ganske sterke personligheter, litt typisk ledertyper føler jeg. Har egentlig aldri tilhørt noen jentegjeng så jeg vil spørre her om dette er mer eller mindre vanlig i kvinnfolkgjenger? For exempel var det snakk om en kjendis og jeg pratet om hvor utrolig flink hun er til å synge. Så sier hun ene venninna mi at nei hun liker ikke den sangeren/kjendisen, fordi hun hadde hørt at hun visstnok var en skikkelig mobber når hun gikk på videregående. Så var det snakk om en perifer bekjent som var i avisa en dag hvor han var veldig engasjert i frivillig arbeid og han strakk seg langt for å hjelpe andre. Men han hadde ifølge venninnene mine vært utro mot en annen venninne av de og han var et helvete å ha i hus. Og det at han nå hadde begynt å jobbe som frivillig var bare et skalkeskjul og han hadde nok et eller annet utspekulert mål med dette her for å sanke sympati. Ei annen jeg kjenner litt har i mange år vært litt her og der når det kommer til mannfolk. Ligget en del rundt og det har gått mange rykter og vitser om henne om at hun er løs og lett på tråden. Hun roet seg på et tidspunkt og nå det siste året har hun funnet seg en kjæreste som hun ser ut til å være veldig lykkelig med. Vi møtte på henne på byen hvor hun var blid og hyggelig mot oss, fortalte at hun hadde forlovet seg og hun var glad for at hun hadde funnet en så bra kjæreste. Jeg syntes det var flott og med en gang vi sa hadet og hun gikk så begynte de jeg var med å snakke dritt om henne og "stakkars fyr som er sammen med ei flyfille som det der" osv. Jeg har ofte lyst til å si at nå må de gi seg med dette, folk kan forandre seg og bli et bedre menneske osv. Men som sagt, tør ikke Anonymkode: 7f989...8db
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #2 Skrevet 9. november 2021 Hvis du ikke tør å si ifra at det ikke er greit,så er du også en del av problemet. Ingen korrigering, ingen endring. Anonymkode: 4758e...1db
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #3 Skrevet 9. november 2021 Kvinner og noen menn konkurrerer. Alt dreier seg om det. Folk er ofte snille og gode når andre tryner i livet. Da er det ikke måte på hvor mye kjærlighet man får fordi folk kan føle seg bedre, vinne, og gi råd ( bli sett opp til). Går livet bra, melder misunnelsen seg. Da er folk med deg hvis de kan oppnå fame and glory selv, eller så snakker de dritt om deg i korridorene på jobb. Jenter backer hverandre, klemmer på hverandre og hyler av glede når de møtes, men hvis noen skiller seg ut litt for mye, blir de stygge og oppfører seg som rene ulveflokken. Det er jantelov fra morgen til kveld. Merk deg hvordan kvinner gir råd til hverandre. Da jeg holdt på å kjøpe leilighet i sentrum, var en venninne helt klar på at det ville være et dårlig valg. Hun begynte å argumentere for å bo i Lilleatrøm. Noen år senere, kom det fram at hun alltid har drømt om leilighet i byen. Konkurranse og misunnelse vinner ofte over omsorg og moral, dessverre Anonymkode: 12516...d0f
Kaur Skrevet 9. november 2021 #4 Skrevet 9. november 2021 (endret) Sånne venner er ikke noe å samle på. En venn er noen som snakker bra om deg og støtter deg når du ikke er der, ikke en som snakker dritt om deg når du har ryggen til. Endret 9. november 2021 av Kaur
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #5 Skrevet 9. november 2021 Ikke vanlig i min vennegjeng, og jeg har kutta ut folk som holder på slik. Orker ikke, og syns baksnakking er noe skikkelig herk. Ikke interessert i å høre på det, og man vet at de garantert baksnakker deg også. Anonymkode: d481d...d42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå