Gå til innhold

Lite venner med barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer hat to barn og har livet på stell. Vi har gode jobber, bor i hus og har det ganske bra. Nå er det slik at vi har lite venner med barn. Har et søskenbarn med 2 barn men jeg føler ofte at jeg må «trenge med på» for å være med de på ting fordi de finner på ting med et annet vennepar hele tiden. Vi har jevnaldrende barn og derfor er det greit å finne på ting med de noen ganger.

Nå var det julekonsert i desember og jeg hørte om de ville bli med. Jeg fortalte at vi skulle på julekonsert på kvelden men at det passet på dagen. Da fortalte hun at de skulle på juleshow samme dato som vi skulle bort, men vi skal bort på kvelden. Jeg bestille uansett da vi tar gjerne kveld og dag👍 De hadde planlagt med det andre paret igjen, og jeg mannet meg opp til å spørre om ikke vi kunne bli med også å da sa hun ja det passet bra️ Når jeg hadde kjøpt billettene og sendt henne melding fikk jeg ingen svar.. Jeg skrev at jeg gledet meg og at dette kom til å bli bra, men hun har ikke respondert! 

Vet ikke helt, men fikk litt dårlig magefølelse. Er veldig redd for å bli avvist og vet at hun liker å finne på ting, men vet ikke om jeg trengte meg litt for mye på her.

Overreagerer jeg? Vi inviterer hverandre på alt annet men finner på ikke så mye annet enn bursdag og fest en gang i blant. 

Anonymkode: 643e9...5a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har dere ikke blitt kjent med flere par? 

Anonymkode: 1ff3c...8be

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor har dere ikke blitt kjent med flere par? 

Av helt naturlige grunner. våre venner har enten barn som er 10 år eldre, eller ikke fått barn enda. 

Eller vi har god tone med en nabo, så de er vel det eneste vi «henger» med som har barn. Barna er veldig små da ene går i barnehage, og andre er snart 1 år og begynner i barnehage i mars. Naboen har en sønn som er 5 år, men leker godt med sønnen vår på 2,5 år. 

Eller fordi vi etter studie har mistet mange venner. Og fordi der vi bor er det ingen småbarnsfamilier annet en store ungdommer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Av helt naturlige grunner. våre venner har enten barn som er 10 år eldre, eller ikke fått barn enda. 

Eller vi har god tone med en nabo, så de er vel det eneste vi «henger» med som har barn. Barna er veldig små da ene går i barnehage, og andre er snart 1 år og begynner i barnehage i mars. Naboen har en sønn som er 5 år, men leker godt med sønnen vår på 2,5 år. 

Eller fordi vi etter studie har mistet mange venner. Og fordi der vi bor er det ingen småbarnsfamilier annet en store ungdommer. 

Hvor holder dere til i landet? 😊

Anonymkode: 8a0ad...158

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor holder dere til i landet? 😊

Anonymkode: 8a0ad...158

Trondheim🙂

Skrevet

Det høres litt ut som om at du er noe påtrengende overfor henne/dem. 

Føler med deg. Har det ganske likt.

Anonymkode: 0ad05...f39

• Liker 1
Skrevet

Det er kanskje ikke aktuelt å flytte, men vi hadde ikke klart oss uten naboer med jevnaldrende barn. Takk og lov for et borettslag med mange barn i samme aldersgruppe. Slipper å føle at vi trenger oss på noen. Og veldig kort vei til barnevakt

Anonymkode: 0e3e3...bba

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er jo ingen unnskyldning for å ikke bli kjent med nye mennesker. Selv har vi en sønn på 18 måneder og har fått tre nye vennepar med barn på samme alder. Og det midt i en pandemi. Dere har til og med en unge på 5 år, men har ikke klart å skaffe dere nye bekjente? 

Skrevet

Vi fikk masse venner med barn på babysang eller barnetrim. Og fra barselgruppene. Er det ikke sånne ting der du bor?

Anonymkode: 94cad...d90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...