Gå til innhold

Hva slags sommerjobb som medisinstudent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Akuratt nå går jeg første året medisin. Flyttet hjem fra så har ikke fått meg jobb her enda, men tror ikke at jeg skal ha jobb før til sommeren. Har jobbet innenfor sykehjem i turnus i sommer 2020. Tenker veldig mye på hva slags jobberfaring som kan hjelpe meg i fremtiden (evt å få LIS). 

Er det mulig for meg å spørre ulike sykehjem, gjennom mail eller dvs, om sommerturnus for sommer 2022 NÅ? Eller bør jeg vente litt lenger/  til at de søker om stillinger?

Er det også egentlig mulig for meg å få stilling i sykehus som sykepleier assistent? Eller bør jeg forholde meg til sykehjem en god stund?

Planen min var egentlig å jobbe i sykehjem alle somrene da jeg studerer, men vet ikke om det er nok relevans, derfor tenker jeg på sykepleier assistent eller noe lignende.

Anonymkode: bd991...6db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor har hjemme sykepleiere.  Flere medisin studenter som går hos henne I alle fall

Anonymkode: 53211...383

Skrevet

Først og fremst kan du senke skuldrene dine. Jeg var også ganske stressa på mitt første år, men det er lite du kan gjøre nå som vil ha betydning for deg når du skal søke LiS. Det er først etter 4. året. Det du kan gjøre nå er jo å få arbeidserfaring som pleieassistent, fortrinnsvis på sykehus, men det er ikke slik at du må jobbe spesielt mye. Det viktigste er bare å få en vei inn et sted. Min første jobb var i psykiatrien, og det var helt ok.  

Anonymkode: 1d0ff...bc0

Skrevet

det kan godt være de trenger noe på bup eksempel ungdomsklinikk rundt om i landet 😊 der er det ofte døgn bemanning og mange som skal i ferie

Anonymkode: 45ac0...4ab

Skrevet

Assistent på sengepost på sykehus er en fin jobb. Flere sykehus som lyser ut stillinger allerede nå.

Anonymkode: 6f4b1...729

Skrevet

Jeg jobbet på «skrivestuen» på sykehuset de to første somrene.

Jeg hadde turnus i gammel trekningsbasert turnus, så hadde ikke samme cv-jaget. Mange som jobbet i hjemmetjenesten og på sykehjem også.

Anonymkode: 8a702...3b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...