AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #1 Skrevet 9. november 2021 Ser folk har hatt både en to tre fire fem seks+ vogner til en unge. Er det sånn at de må byttes ut etterhvert på barnet vokser ut av det eller hvorfor byttet dere? Hvilken vogn byttet dere fra og til? Anonymkode: b7c97...b40
Gjest bienvilleparish Skrevet 9. november 2021 #2 Skrevet 9. november 2021 Hadde en vogn, hvorfor bytte?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #3 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser folk har hatt både en to tre fire fem seks+ vogner til en unge. Er det sånn at de må byttes ut etterhvert på barnet vokser ut av det eller hvorfor byttet dere? Hvilken vogn byttet dere fra og til? Anonymkode: b7c97...b40 det er nødvendig å bytte 1, maks 2 ganger. Fra dypvogn til sportsvogn (men de fleste velger vel en kombi/duoløsning, slik at det heller ikke er nødvendig) og så til trille. Alle andre bytter folk gjør vil være av andre årsaker. Anonymkode: 10270...76a 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #4 Skrevet 9. november 2021 Vi har tre vogner til vår. Den første er en god emmaljunga vogn, kjempe fornøyd med den, men den er et beist. Så da kjøpte vi en easywalker som er enklere å ta med seg rundt og i tillegg har ergonomisk sittedel. Den tredje vogna er en babyjogger som skal ligge fast i bilen, venter bare på at hun skal bli stor nok til å bruke den. Easywalker'n vil hun vokse ut av snart, så da blir det emmaljunga hjemme, og i barnehagen når den tid kommer, og babyjogger når vi er ute. Anonymkode: 71de4...3be
Summeer Skrevet 9. november 2021 #5 Skrevet 9. november 2021 Jeg tradet i vogner til tvillingene mine. For 13 år siden var det ikke stort å velge mellom i Norge, så jeg importerte vogner, brukte dem litt og solgte på finn (til samme pris, eller høyere i noen tilfeller). Feks importerte jeg tfk twinner twist duo, det var kun en modell fra tfk i Norge med felles kalesje. Og jeg hadde en phil&ted som hadde samme bredde som singelvogn for å lettere kunne ta tbanen i rushen. Og en billig supersolid en som jeg turte å sende med fly (fløy ca hver 8.uke i permisjonen på besøk til familie). Med enlingen hadde jeg kun en vogn gjennom hele perioden (+ den solide tvillingvogna)
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #6 Skrevet 9. november 2021 1 barn: dypvogn simo classic kjøpt brukt, sportsvogn og til slutt brio trille. Alt ble spart til jeg evt skulle få ett barn til. 2 barn som viste seg å være tvillinger så da måtte jeg kjøpe nye vogner allikevel (og jeg hadde gledet meg til å bruke de gamle): kombivogn og så trehjulsvogn, viste seg at den trehjulsvogna ble for høy i håndtaket til meg pluss tung å bruke på buss så den ble solgt og byttet til brio trille. Anonymkode: 14dda...f39
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #7 Skrevet 9. november 2021 Vi har en Britax smile duovogn som vi hadde fra første barn var født til sluttet med vogn og som vi nå bruker på nr 2. Ingen planer om å bytte Vogn er dyrt og poenget er jo at den skal vare til man er ferdig med barn. MEN vi har også en gammel Simovogn som vi har brukt som sovevogn i bhg, den skal minsten også bruke i bhg. Anonymkode: 95f17...e05
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #8 Skrevet 9. november 2021 Vi har en Stokke trailz og en britax smile 3 til vår. Pluss en enkel trille til typ turer i dyreparken osv. Anonymkode: a9cac...76c
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #9 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ser folk har hatt både en to tre fire fem seks+ vogner til en unge. Er det sånn at de må byttes ut etterhvert på barnet vokser ut av det eller hvorfor byttet dere? Hvilken vogn byttet dere fra og til? Anonymkode: b7c97...b40 Hadde en med bag som kunne tas ut. Så hadde bare en men kjøpte i tillegg en trille til butikk, da den store vogna ble mas å ta med på butikken Anonymkode: a6d92...a6d 1
Hjerte Skrevet 9. november 2021 #10 Skrevet 9. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ser folk har hatt både en to tre fire fem seks+ vogner til en unge. Er det sånn at de må byttes ut etterhvert på barnet vokser ut av det eller hvorfor byttet dere? Hvilken vogn byttet dere fra og til? Anonymkode: b7c97...b40 Hadde en vogn og en trille, trengte ikke mer til ett barn. Da nr to kom måtte vi til med søskenvogn og etterhvert enda en trille fordi vogna måtte stå i barnehagen til søvn. Visste ikke hvor vi skulle gjøre av alt til slutt, det var en glede da vi kunne pensjonere vognene. Ville ikke falle meg inn å kjøpe flere vogner enn faktisk behov. Endret 9. november 2021 av ♥ Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #11 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ser folk har hatt både en to tre fire fem seks+ vogner til en unge. Er det sånn at de må byttes ut etterhvert på barnet vokser ut av det eller hvorfor byttet dere? Hvilken vogn byttet dere fra og til? Anonymkode: b7c97...b40 Vi hadde en kombivogn. Hadde egentlig holdt, men lillesøster kom mens storesøster fremdeles hadde behov for å sitte i vogn. Så da kjøpte vi en sportsvogn. Skjønner ikke vits med flere vogner hvis man bare har et barn med vognbehov. Anonymkode: fb99a...7a9
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #12 Skrevet 9. november 2021 Til første har vi klart oss med en kombivogn og en liten reisetrille. Reisetrilla kjøpte vi pent brukt, og siden vi bare har brukt den på ferie kan vi nok få solgt den videre for samme pris. Nå når neste snart kommer må vi nok kjøpe enda en vogn. Eldste bruker fremdeles vogna i barnehagen, så da må babyen ha en egen vogn. Anonymkode: a2644...8ed
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #13 Skrevet 9. november 2021 Ganske vanlig med flere vogner. Har en vogn vi bruker hjemme, en sovevogn som alltid står i barnehagen og en reisetrille. Reisetrillen har blitt brukt minst, men er perfekt på ferie når bilen et stappfull. Har hatt disse tre vognene til mine tre barn. Hjemmevogna kjøpte vi ny, de andre brukt. Anonymkode: 627e9...725
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #14 Skrevet 9. november 2021 Vi hadde én barnevogn der man kunne bytte ut liggedelen med sittedel, og etterhvert en paraplytrille. Anonymkode: c8198...182
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #15 Skrevet 9. november 2021 Har hatt tre. Først en Emmaljunga City Cross, men ungen var rett og slett for stor for den med klær, poser etc (novemberbarn). Hadde den bare noen mnd før jeg solgte den. Kjøpte så en Emmaljunga Edge Duo som hadde en stor og romslig bag, den var kjempe god i bag-tiden - og en robust vogn på vinterføre i grisgrente strøk. Veldig fornøyd, MEN den er jo enorm og blytung. Tok hele bagasjerommet på bilen osv. Så da ungen ble litt større og vi skulle farte mer og sånt så kjøpte vi en Mountain Buggy som er jo en drøm i str og vekt i forhold. Derfor har vi hatt tre vogner. Men, jeg har kjøpt alle brukt og har på alle tre vognene tilsammen ikke brukt halvparten en gang av hva en ny i samme kaliber koster. Anonymkode: 41933...c88
Gjest 123 eller noe Skrevet 9. november 2021 #16 Skrevet 9. november 2021 Vi har en 14 år gammel Brio med ligge og sittedel vi arvet av forloveren til mannen, den har holdt seg godt i kjelleren hans i alle år uten noen som helst rust eller mugg. Brukte den til førstemann for 3 år siden og kommer til å bruke den igjen på nyåret. Den har så god fjæring og lett å komme fram med i snøen. Vi har jo hjul til maxicosi setet også som bruktes på sentere og butikk og sånn, men det regnes vel egentlig ikke som vogn.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #17 Skrevet 9. november 2021 Kjøpte en emmaljunga edge duo til første, brukte den som bagvogn og sportsvogn frem til frøkna var ca 2 år. Da kjøpte vi en lettere sportsvogn (beemo) som tok mindre plass i bilen, i tillegg var jeg gravid og ønsket en lettere vogn å ta inn og ut av bilen. I tillegg har vi en babyzen yoyo til ren bybruk for største, som nå sjeldent bruker vogn. Har egen sovevogn i barnehagen til eldste, emmaljunga city cross, mens yngste bruker bagvognen etter eldste. Så her var det ikke ungen som hadde behov for ny vogn, men jeg som ønsket noe lettere å håndtere. Hadde nok ikke hatt behovet for babyzen yoyo, men kjøpte den brukt av en kollega, før beemo-vogna kom i hus. Anonymkode: d0707...784
Arkana Skrevet 9. november 2021 #18 Skrevet 9. november 2021 Vi har hatt fire vogner på tre barn. De brukte alle samme bagvogn og samme sportsvogn. I tillegg til det kjøpte vi en søskenvogn da nr 2 ble født samt at vi hadde en enkel reisetrille til feriebruk.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #19 Skrevet 9. november 2021 Har to. En Simo kombivogn som brukes til tur og dupp/barnehage, og en City jogger som ligger i bilen og er lett å frakte. Den førstnevnte vogna får jeg ikke plass til i bilen min uten å ta av hjulene osv., og det gidder jeg ikke for en tur på kjøpesenteret f.eks. Anonymkode: ff243...8c9
Hedda-78 Skrevet 9. november 2021 #20 Skrevet 9. november 2021 Vi hadde én vogn, som vi brukte til begge barna. En teutonia kombivogn. Tok ut baggen da den ble for liten, og brukte sportsdelen. Trengte ikke noe trille, jeg syntes vogna var enkel og grei, kjapp å slå sammen. I bhg sov de på flatseng, ikke behov for sovevogn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå